Carisma 99 po lifcie -1.9TD problem z odpaleniem? z rana? |
Autor |
Wiadomość |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 23-10-2011, 19:00
|
|
|
Możesz napisać jakiego koloru jest ten Czujnik |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 23-10-2011, 19:52
|
|
|
Kolego po co ci to potrzebne? Czujnik jest tylko jeden. Sprawdziłem i u mnie jest czarny.
Wymienisz go, a i tak będziesz miał problem z odpaleniem.
Poświęć te pół godziny czasu na sprawdzenie świec, bo to w nich jest problem.
Gdyby lampka świeciła się sekundę, to można się zastanawiać co z czujnikiem i dać sobie na trochę spokój ze świecami, ale jest odwrotnie. Myślisz, że przez te 15 sekund świece nagrzeją się za bardzo i dlatego jest problem z odpaleniem?
Jak już silnik zapali, to nie telepie nim trochę, do tego białego dymu i dość wyraźnego klekotania nie ma? |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 23-10-2011, 20:24
|
|
|
marcindy napisał/a: | Sprawdziłem i u mnie jest czarny. | Ja mam ZIELONY
marcindy napisał/a: | Jak już silnik zapali, to nie telepie nim trochę, do tego białego dymu i dość wyraźnego klekotania nie ma? |
Tak jak napisałeś -jak silnik zapali to nim telepie i ma czkawkę a z rury leci biało-siwawy DYM
-dopiero po przejechaniu 2-3 km jest OK |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-10-2011, 22:14
|
|
|
są dwa jeden od licznika drugi od ecu do którego ciężko dotrzeć pamiętam że chyba rury od powietrza trzeba pozdejmować
Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ?
biało siwy dym to za niska temperatura zapłonu lub przestawiony ka wtrysku lub niedziałający zawór przestawiacza na pompie albo problem z kompresją na któymś z garów(oleju nie ubywa) .
do sprawdzenia
ten silnik diagnozuje się omomierzem |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 23-10-2011, 23:14
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | są dwa jeden od licznika drugi od ecu do którego ciężko dotrzeć pamiętam że chyba rury od powietrza trzeba pozdejmować |
No tu mniej więcej wiadomo o co chodzi, ale Cytat: | Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ? |
jest delikatnie mówiąc dziwne.
Używanie przecinków i kropek nie jest trudne i nie boli, a znacznie poprawia jakość przekazu
Ogólnie cały post jest jak psu z gardła wyjęty!
Wybacz, że Ci to piszę, ale jakaś jakość językowa powinna być zachowana nawet na forum dotyczącym samochodów. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-10-2011, 00:09
|
|
|
To forum to chyba nie jest moderowane. Co chwile pojawiają się takie same pytania. Zakładającemu nowy temat nawet nie chce się poszukać czy już nie było rozwiązania jego problemu. A mi sie nie chce odpisywać poraz setny i umieszczać te same schematy, wiec bezwładnie wale w klawiature klecąc jakieś tam wyrazy. Na forum v40 lub innym temat od razu by poleciał do kosza bo nic nowego na forum nie wnosi i tworzy wielki bałagan utrudniający w przyszłości innym użytkownikom rozwiązania problemu.
marcindy napisał/a: | Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ?
jest delikatnie mówiąc dziwne. |
No jest dziwne i to bardzo . Dlaczego uparł się z tym czasem grzania świec, zamiast szukać przyczyny z odpalaniem . Chyba że uważa że ten czas jest za krótki lub za długi żeby nagrzać komore spalania. Co chwile wraca do tego problemu. |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 24-10-2011, 17:57
|
|
|
"Dziwne" w znaczeniu trudno połapać się w tym, co Ty chciałeś napisać, a nie "dziwne" dlaczego autor wątku się tym nie zajmuje, choć to też dziwne |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 25-10-2011, 21:50
|
|
|
Dziś wymienione
-4-sztuki świec na NGK
-Filtr Paliwa
Jutro chwila prawdy czy odpali z Rana |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 30-10-2011, 21:37
|
|
|
No kiedy będzie to jutro? |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 31-10-2011, 18:11
|
|
|
Wymiana świec -filtra nic nie DAŁA
w środę oddaję Cari do elektromechanika zobaczymy jaka będzie diagnoza |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 31-10-2011, 18:37
|
|
|
Niemożliwe.
A prąd na tych świecach jest?
Sprawdzałeś stare podłączając je pod akumulator? Sprawne były? |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 31-10-2011, 19:39
|
|
|
Stare były sprawne (każda z innej parafii ale jeszcze działały jako tako)
Coś jest nie tak bo przy NOWYCH świecach tak samo nie chce palić z Rana? a nawet gdy odpali to nie wchodzi na obroty(brak ssania i leci biało-siwawy dym)
-obroty przy odpaleniu z rana są ok.900 i po chwili gaśnie-Muszę przygazować aby nie zgasł a silnik chodzi nie równo i ma czkawkę)
Dopiero po przejechaniu ok 1-1.5 km jest OK-dziwne
Coś musi być nie tak bo obroty czasami przy gorącym silniku są ok-1300-1400 a powinny takie być przy odpaleniu na zimnym silniku(lub z rana)
Zauważyłem też ,że czasami jak chcę odpalić Cari,przy przekręcanie kluczyka wskazówka skacze na 1000-obrotów przed odpaleniem? |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 31-10-2011, 19:57
|
|
|
Aaaa, czyli są jeszcze zupełnie inne objawy, o których nie wspominałeś.
Sorki za świece, ale pieniędzy nie wyrzuciłeś w błoto.
ps.
Ja na zimnym silniku mam obroty w granicach 600 (i stoją jak zaklęte), jak jest ciepły, to stoi na 900 praktycznie cały czas. Jedynie jak szybko zmienię zużycie prądu (światła, nawiew, ogrzewanie szyb) to delikatnie się ruszą. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 31-10-2011, 20:30
|
|
|
biało siwy dym to za niska temperatura zapłonu lub przestawiony ka wtrysku lub niedziałający zawór przestawiacza na pompie albo problem z kompresją na któymś z garów(oleju nie ubywa) .
do sprawdzenia
ten silnik diagnozuje się omomierzem
[ Dodano: 31-10-2011, 20:30 ]
posprawdzaj czy nie cieknie przy pompie |
|
|
|
 |
|