 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Hamowanie silnikiem a spalanie |
Autor |
Wiadomość |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2011, 17:32
|
|
|
a ja dalej swoje, uparcie
przy szybkości pow. 60 km/godz pasek chwilowego spalania na luzie zero. poniżej pojawia się 1 kreseczka. czyli zwalniając na luzie z 100 do 60 przez 800 m mam spalanie ok. 1 l/100 km.
gdzieś w dziale o lancerze o tym dyskutowaliśmy. bodajże na skali mam 8 kreseczek do 10l/100 km, czyli 1 kreseczka to 1,25 l/100 km
na tej samej górce muszę utrzymywać szybkość, naciskając gaz - pasek chwilowego spalania ok. 4 l/100 km przez 600m, potem 200 m realne zero. zakłądając że czas będzie ten sam, mam na tym odcinku ok. 3l/100 km vs 1,25 czy mniej w przypadku jazdy na luzie
jadąc nawet na 5-tce te 800 m bez gazu - po 500 m mam obroty poniżej 1300, zaczyna iśc paliwo, więc muszę zredukować - i w ten sposób na tabliczce mam ok. 20 km/godz....
zgadzam się, że w mieście nie ma jak jeździć na luzie. odległości pomiędzy światłami to często kilkaset m., więc rozpęd - puszczam gaz i zwalniam
ale za miastem, gdzie do dyspozycji mam np. 1300 m jazdy z 1l/100 km, czy 800 m, czy też 500 m jazdy po płaskim,
moje założenie bierze w łeb, jeśli ktoś nie mam zamiaru jechać w wiosce 60 km/godz, albo nie dopuszcza, że mnie kilka aut wyprzedzi, a ja zjadę na pobocze, żeby tych co jeźdżą gaz-hamulec przepuścić.
aha, i jeszcze jedna obserwacja. jadąc "ostro" zaoszczędzałem ok. 5 min w jedną stronę (50km), spalanie dochodzilo do 7 l.czyli 10 min na 100 km do przodu kosztem 1,5 l paliwa - 7zł... |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
Ostatnio zmieniony przez bastek 25-10-2011, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2011, 17:45
|
|
|
okiro napisał/a: | 1.Załóżmy że jakiś pojazd rozpędził się do jakiejś tam prędkości powiedzmy 100 km/h i dojeżdża do pochylni o długości 100km o takim nachyleniu że jadący pojazd hamujący silnikiem nie zwolni do takiej prędkości i obroty nie spadną do obrotów biegu jałowego (wtedy podobno dopiero zostaje podane paliwo).Istny cud przejeżdżam 100 km ,silnik pracuje a zużycie paliwa 0, no no. |
Pogrubione ilustruje Twój problem ze zrozumieniem zjawiska. Silnik w opisanej sytuacji nie pracuje. on sie tylko kręci. I to jest rozwiązanie zagadki. okiro napisał/a: | 2. Wiadomo że każde auto jest naszpikowane elektroniką ,odbiornikami prądu i jak wiadomo każde z urządzeń potrzebuje zasilania (alternator,akumulator) czym wiecej odbiorników tym więcej prądu trzeba dostarczyć czyli alternator musi sie szybciej obracać. |
Jak już pisałem w większości przypadków obroty powyżej 1000 wystarczają do wyprodukowania energii elektrycznej pokrywającej zapotrzebowanie odbiorników.
okiro napisał/a: | Teraz pozostałe urządzenia jeżeli zostaną włączone wszystkie jednocześnie (a jest ich naprawdę sporo) i potrzebują dużo prądu . |
Jak wyżej
okiro napisał/a: | Wystarczy włączyć klimę i już obroty wzrastają . |
Aby po chwili powrócić do wcześniej ustalonych czyli około 800rpm. W sytuacji kiedy klima pracuje spalanie jest większe na luzie ponieważ do utrzymania obrotów ~800 potrzeba dostarczyć więcej energii.
okiro napisał/a: | I nie mówcie że to jakiś dziki przykład bo dzisiaj w autach wykorzystuje się tak wiele urządzeń (zapłon,światła ,klima,wycieraczki,radiomagnetofon,cb,komputer ,ładowarka laptop,podgrzewane siedzenia itp itd ).Ale to taka dygresja. |
Jeszcze raz: wystarczy by silnik kręcił się powyżej 1500rpm by alternator pokrył zapotrzebowanie na energię elektryczna i by silnik nie wymagał dostarczania paliwa. I teraz jeśli góra jest wystarczająco stroma samochód będzie przyspieszał, a jeśli nie będzie wystarczająco stroma samochód zwolni do obrotów poniżej ~1500 i wtedy masz wybór pozwolić na dawkowanie paliwa lub zredukować bieg.
okiro napisał/a: | Dowody? Nie wiem jakiś film ,wykresy ,wypowiedz ludzi zajmujących sie motoryzacją zawodowo np konstruktorów siników,inżynierów ,jakieś testy itp. |
Wystarczy powrócić do szkoły podstawowej na lekcje fizyki
Reasumując: To że czegoś nie rozumiesz, nie ogarniasz nie znaczy że to nie istnieje lub jest niemożliwe.
[ Dodano: 25-10-2011, 17:51 ]
bastek1, Ejże, ejże ja Cie popieram w całej rozciągłości co do tego, że może zaistnieć sytuacja w której taniej jest na luzie.
Osobną sprawa jest to, że jazda na luzie nie mieści się w moich kanonach bezpiecznej jazdy |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:00
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Osobną sprawa jest to, że jazda na luzie nie mieści się w moich kanonach bezpiecznej jazdy |
no właśnie, a czemu? prócz argumentu, że mogę depnąć i odjechać jakby co
ale - jadąc 70 czy 80 km na 5 tym biegu nawet jak depnę, nie odjadę., trzeba zredukować.
aha, na śliskim (deszcz, śnieg, lód) na luzie nie jeżdżę. tylko jak jest sucho i ciepło |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:09
|
|
|
bastek1 napisał/a: | no właśnie, a czemu? prócz argumentu, że mogę depnąć i odjechać jakby co |
Podstawa agresywnej, tfu dynamicznej jazdy jest możliwość ucieczki do przodu - argument nieistotny
bastek1 napisał/a: | ale - jadąc 70 czy 80 km na 5 tym biegu nawet jak depnę, nie odjadę., trzeba zredukować. |
Nawet przy 70, 80km/h jadąc na piątce jesteś w stanie odjechać to raz, dwa samochód z zapiętym napędem jest stabilniejszy i bardziej sterowny.
bastek1 napisał/a: | aha, na śliskim (deszcz, śnieg, lód) na luzie nie jeżdżę. tylko jak jest sucho i ciepło |
Wbrew pozorom agresywne hamowanie silnikiem z redukcją biegów tak żeby poruszać się w wysokim zakresie obrotów na śliskim to proszenie się o kłopoty Niekontrolowane siły hamujące jakie pojawiają się na napędowych kołach są trudne do okiełznania dla przeciętnego kierowcy. Na śliskim tylko rozsądek i delikatność daje szanse na przeżycie |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:16
|
|
|
jaca71 napisał/a: | w wysokim zakresie obrotów na śliskim to proszenie się o kłopoty |
wiem.. tylko, może pamiętasz, mój lancer ma ok. 15 sek do setki, i jakoś więcej jak 4000-4500 obr. nie mogę go wkręcić
zimą jazda 50 km/godz na 5-tce. ale to n nie temat o stylu jazdy zimą |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:17
|
|
|
Silnik może czasem sam z siebie zgasnąć, zresztą może zrobić kilka innych rzeczy szczególnie np. stare diesle z nadszarpniętą turbiną. Brak zapiętego biegu może spowodować dodatkowe problemy. W przypadku zgaśnięcia np. przestanie działać ABS i ESP, wspomaganie hamowania, wspomaganie kierownicy i takie tam różne rzeczy. |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:20
|
|
|
eee, na wcześniejszej stronie kol. szuwar dał do zrozumienia,że piszemy o nowych silnikach
a jak na luzie gaśnie sam, tzn że coś jest nie tak.
ale z argumentami Krzyśka się zgadzam |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2011, 18:29
|
|
|
bastek1 napisał/a: | eee, na wcześniejszej stronie kol. szuwar dał do zrozumienia,że piszemy o nowych silnikach
a jak na luzie gaśnie sam, tzn że coś jest nie tak.
|
Chyba nie jeździłeś francuskimi wozami Kurde nie kupie nigdy francuskiego. Taka ciekawostka dzisiaj w 3,5 letnim kangurze miałem dym z kierownicy Pan w ASO "no parę tym modułów wycieraczek już wymieniliśmy bo się dymiło z nich". A akcji serwisowej nie ma... 650zł. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2011, 21:55
|
|
|
bastek1 napisał/a: | zimą jazda 50 km/godz na 5-tce. ale to n nie temat o stylu jazdy zimą | To proszenie się o kłopoty, jazda na luzie jest nieekonomiczna, kłopotliwa i niebezpieczna, nawet nie jesteś w stanie przewidzieć, że możesz za chwile potrzebować wykonac gwałtowny manewr, tu nie ma znaczenia czy lato, zima, sucho, mokro, polecam instruktaże szkoły bezpiecznej jazdy, oczywiście powyższe argumenty krzychu, jak najbardziej na miejscu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2011, 11:09
|
|
|
bastek1 napisał/a: | dowód mam na komp. w samochodzie. mam 6 takich miejsc codziennie jeżdżąc tą samą drogą, 50 km
wytracając szybkośc na luzie (czasem wogóle nie uzywam hamulca na odcinku wylotówka-miasteczko docelowe, i muszę wiedzieć dokładnie, na którym słupku wrzucić luz) - waha się 5,2-5,8 l/100 km
jeżdżac tak, żeby hamować silnikiem - 5,5-6,1 - czyli więcej
obserwacje prowadzone przez 2 miesiące, - latem i wiosną
te wyniki potwierdzają się przy dystrybutorze. |
Moje obserwacje:
1) Jak hamuje silnikiem dalej słyszę mruk silnika. Przecież jak nie podawane jest paliwo, to nie ma wybuchu mieszanki, więc nie ma tego pomruku (zauważyłem w colcie gdzie miałem mruczący tłumik i w każdym następnym widzę to samo).
2) Jak się skończyło paliwo to na włączonym silniku nie chciał jechać a powinien zamiast gwałtownie stanąć (jechał 20 km/h i gwałtownie stanął) |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Ja_good
Mitsumaniak 01986/KMM

Auto: Nissan Cube Z12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 503 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-11-2011, 14:43
|
|
|
Misiek napisał/a: | Jak się skończyło paliwo to na włączonym silniku nie chciał jechać a powinien zamiast gwałtownie stanąć (jechał 20 km/h i gwałtownie stanął) |
to moj lancer jest jakis dziwny, bo w akcji gdy mialem problemy z pompa paliwa to jadac ok 70 przestala tloczyc paliwo i silnik zgasl a ja zorienowalem sie po 2-3 sekundach ze obrotommierz padl na 0. Zaznaczam ze mialem zapiety normlanie bieg jak podczas jazdy.Dotoczylem sie do najblizszej stacji gdzie sie zatrzymalem.
I ja jak moge(z gorki,dlugie proste) to staram sie jechac bez gazu a przed swiatlami zawsze dohamowuje silnikiem i moje spalanie jak widac w podpisie nie przekracza w miescie 10 a momentami miesci sie w 9l/100 |
_________________
 |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2011, 13:50
|
|
|
Ostatnia kwestia. Czy hamowanie silnikiem nie jest potęgowane faktem, że przepustnica jest zamknięta co powoduje podciśnienie w cylindrze podczas suwu ssania? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2011, 16:46
|
|
|
Myślę, że to jest główny sprawca całego hamowania silnikiem (znaczy generowanie oporu dla hamowania). |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-12-2011, 23:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | Myślę, że to jest główny sprawca całego hamowania silnikiem (znaczy generowanie oporu dla hamowania). | Bardziej suw sprężania moim zdaniem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 23:09
|
|
|
JCH napisał/a: | krzychu napisał/a: | Myślę, że to jest główny sprawca całego hamowania silnikiem (znaczy generowanie oporu dla hamowania). | Bardziej suw sprężania moim zdaniem |
Bardzo możliwe że obaj macie rację Silnik podczas hamowania zamienia się w pompę ssąco-tłoczącą |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
|
|