[CA4A 1.6] Colt nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-11-2011, 11:33
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | nie ma co sprzawdzac padł ECu wyjmij go sciagnij obudowe i sprawdz kondensatorki bo lubia sie wylewac. |
DARO2504 wyraźnie napisał, że wymieniał kondensatory i całe ECU też.
Ewidentnie nie dochodzi zasilanie do ECU, a przyczyna jest miedzy bezpiecznikami i przekaźnikiem zza radia. |
|
|
|
 |
DARO2504
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 05-11-2011, 22:13
|
|
|
Witam, Dziś zlokalizowałem tą wtyczkę A09. Faktycznie znajduje się pod zbiorniczkiem spryskiwaczy. Nie starczyło mi już czasu by się do niej dostać i posprawdzać ale..
Zrobiłem jeszcze raz test pinu nr 4 wtyczki , zauważyłem że napięcie spada cały czas! przez ok 10 minut z 9,01v sadło do 5,09v.
Najdziwniejsze jest to że jak odłączę klemę minusową od aku to na pinie nr 4 jest dalej napięcie rzędu 0,15v....
Jutro dostanę sie do złącza A09 obym znalazł przyczynę tego dziwnego zjawiska, a swoją drogą co może się przyczynić do tak dużego spadku napięcia w tak krótkim czasie??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-11-2011, 10:14
|
|
|
Widzę, że robi się ciekawie... Sprawdź styki w tej wtyczce A09 (w poście gdzie pisałem o tej wtyczce był błąd, pin nr 2 - przewód czarno-żółty zasila przekaźnik), pomierz napięcia i jak będzie możliwość też opór poszczególnych fragmentów wiązki.
Zobacz, czy ktoś nie podłączył Ci czegoś do tego przewodu, Może alarm?
Masz dobrze naładowany akumulator? |
|
|
|
 |
DARO2504
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 06-11-2011, 12:03
|
|
|
Witam! Akumulator jest ok! trzyma stałe napięcie 12,45v.Także może faktycznie coś jest podłączone na sztywno pd ten kabel czarno-żółty i dlatego taki spadek ...dziś obadam sprawę
[ Dodano: 07-11-2011, 18:36 ]
Dzięki pomocy i zaangażowaniu w mój problem LEJMA dziś zlokalizowałem usterkę wymontowałem z pod maski obudowę filtra powietrza, i przepływomierz , Uszkodzony żółto czarny kabel przed wtyczką A09, a dokładnie przetarty , i zaśniedziały! Zarobiłem kabel i kontrolka Ce się zapaliła normalnie ale już nie zgasła. Trzy razy kręciłem rozrusznikiem lecz nie odpalił podłączyłem diodę pod złącze diagnostyczne, dioda cały czas się pali nie wymruguje błędów?Zabrakło mi już czasu by podmienić EKU ale jutro to zrobię i teraz będę szukał przyczyny palenia się kontrolki CE. Poszperam dziś jeszcze po forum bo zdaje się że kiedyś natknołem się na problem cały czas palącej się diode na złączu diagnostycznym . |
_________________
 |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-11-2011, 15:26
|
|
|
a pod które złącze diagnostyczne podłączasz diodę? Bo jeżeli masz złącze 16 pinowe o kształcie trapezu, to pin 1 wystarczy podłączyć do masy i błędy wymruga CE przy zegarach. |
|
|
|
 |
DARO2504
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 08-11-2011, 17:56
|
|
|
Witam! Dziś misiek ożył!!! Podmieniłem ECU na swoje orginalne z wymienionymi kondkami , i CE zgasło ,a on odpalił bez zająknięcia Kupione przeze mnie drugie ECU widać jest felerne, ale wymienie kondensatory i zobaczymy...
W związku z tymi faktami główną przyczyną był przetarty kabel przed złączem A09 koloru żółto-czarnego...
Szczególne podziękowania dla LEJMA gdyby nie on pewnie wydał bym już kupe kasy na pseudoelektryków i nie wiadomo co by z tego było. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam darek |
_________________
 |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-11-2011, 21:27
|
|
|
Ciesze się, że mogłem pomóc. Życzę bezawaryjnej jazdy. |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2015, 17:21
|
|
|
DARO2504 napisał/a: | Witam! Akumulator jest ok! trzyma stałe napięcie 12,45v.Także może faktycznie coś jest podłączone na sztywno pd ten kabel czarno-żółty i dlatego taki spadek ...dziś obadam sprawę
[ Dodano: 07-11-2011, 18:36 ]
Dzięki pomocy i zaangażowaniu w mój problem LEJMA dziś zlokalizowałem usterkę wymontowałem z pod maski obudowę filtra powietrza, i przepływomierz , Uszkodzony żółto czarny kabel przed wtyczką A09, a dokładnie przetarty , i zaśniedziały! Zarobiłem kabel i kontrolka Ce się zapaliła normalnie ale już nie zgasła. Trzy razy kręciłem rozrusznikiem lecz nie odpalił podłączyłem diodę pod złącze diagnostyczne, dioda cały czas się pali nie wymruguje błędów?Zabrakło mi już czasu by podmienić EKU ale jutro to zrobię i teraz będę szukał przyczyny palenia się kontrolki CE. Poszperam dziś jeszcze po forum bo zdaje się że kiedyś natknołem się na problem cały czas palącej się diode na złączu diagnostycznym . |
Mojego miśka spotkało dokładnie to samo "przśniedziały przewód żółto-czarny wtyczka A09 w wyniku przetaecia izolacji" efekt brak zasilania na pinach 12,25 wtyczki ECU (B25) brak check engine.
poniżej zdjęcia dla potomnych
 |
|
|
|
 |
|