Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Szyszkowa
25-09-2011, 20:49
Zakup Pajero II - podstawowe informacje
Autor Wiadomość
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 17-09-2011, 20:33   

moje nie ma - zwykły wolny ssak

98 rok :P
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
polycount 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 17-09-2011, 20:49   

Na poczatek bylbym zadowolony jakbym trafil sprawna maszyna nie poobgryzana przez rdze i bez utajonych wad.
Co do l200 , myslalem na samym poczatku o jeepie grand cherokee wk, tylko po co mi ladny samochod do terenu ?:) Potem myslalem tez o tej nowszej wersji L200 ale ona tez zbyt cukierkowo wyglada niemialbym sumienia zadrapac nawet delikatnie ladny lakier :) .Pozatym oba w/w samochody kosztuja kilkukrotnosc pajero. O starszym L200 nawet jakos nie pomyslalem. Na uwadze mialem tez starego jeepema cherokee xj - ale tu automatyczna skrzynia biegow .. jakos sie tego obawiam ;) . Jest jeszcze patrol i kilka innych klonopodobnych do pajero jak h.galloper, isuzu trooper czy kia. Jednak Pajero najbardziej domnie przemawia mysle ze jest to zloty srodek.
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 17-09-2011, 21:07   

na serio

też tak myślałem i wybrałem

stare L200 czasem idzie znaleźć w dobrym stanie

szukaj - pytaj

to dobry wybór

jeden minus - spalanie , nie wierz że 8/100 spali

no i zawieszenie skomplikowane [ to nie suzuki ]

ważna rzecz to rdza
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-09-2011, 21:54   

polycount napisał/a:
ale tu automatyczna skrzynia biegow .. jakos sie tego obawiam ;)
nie masz czego jeśli skrzynia nie szarpie (przy zmianie biegów) to jest OK. Nie można co prawda wykonać pewnych manewrów typu rozbujanie samochodu tak jak w manualu i automat ma pewną zwłokę w ruszaniu . Manualną szybciej zepsujesz niż automat ->> pod warunkiem terminowej zmiany oleju w pewnym warsztacie i na dobry olej ->> automat. Manualna->> palenie sprzęgła,koło dwu masowe -->> zobacz jakie to koszty :shock: :shock: Jeep (nie pamiętam który model) i Mitsubishi (przynajmniej w moim Miśku) mają taką samą skrzynię automatyczną i powiem tak-->> kiedyś mówiłem że nie będę jeździł odkurzaczem teraz nie zamienił bym się na manuala.
piotr-stihl napisał/a:
nie wierz że 8/100 spali
to chyba na wolnych obrotach w garażu :mrgreen: :wink:
Ja bym stawiał na Mitsubishi II long z automatem ->>> chyba dla tego że sam takim jeżdżę -->> w tym roku wakacje==>> 3500 Rumunia + 2600 Słowenia -->> odpukać bezawaryjnie :D i jazda na co dzień.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
polycount 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 18-09-2011, 16:08   

Moje obawy raczej nie sa niczym uzasadnione jesli chodzi o automat bazuje sie raczej na powielanych mitach na ich temat. Moze rzeczywiscie czas przelamac lody i sprobowac automatu. A przy okazji spytam jaki jest ewentualny koszt naprawy takie automatycznej skrzyni oraz ktore modele posiadaja automatyczna regulacje zawieszenia? Czy tego typu rozwiazanie nie koliduje przy lifcie? Z tego co slyszalem to w tych drozszych modelach innych marek raczej nakazuja omijac tego typu bajer bo jest koszmarnie drogi w naprawie. Ale to tez slyszalem ;) .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-09-2011, 19:12   

polycount napisał/a:
jaki jest ewentualny koszt naprawy takie automatycznej skrzyni
nie wiem :roll: co prawda musiałem w tym roku zmienić silnik->>za sprawą "odpowiedzialnej" pracy mechaników w jednym warsztacie i kupiłem anglika z automatem->> była przekładka silnika wraz ze skrzynią i jak się okazało było to dobre posunięcie. W skrzyni,mowa o tym samym warsztacie, wlali jakiegoś taniego syfu (zapłaciłem z dobry olej). Anglik kosztował 6tyś i jest dawcą różnych śrubek :mrgreen: Tak jak wcześniej pisałem "pod warunkiem terminowej zmiany oleju w pewnym warsztacie i na dobry olej ->> automat"
polycount napisał/a:
automatyczna regulacje zawieszenia?
to już użytkownicy takiego rodzaju zawieszenia muszą się wypowiedzieć ale..... miałem,z myślą taką że podniesie zawieszenie,montować takie cudo->> mitsumaniaki odradzili mi ten bajer. Lepiej zainwestować w dobre zawieszenie np: LOVELLS
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
polycount 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 18-09-2011, 20:15   

To juz idac za ciosem zapytam jakie oleje sa stricte zalecane przez producenta? Swego czasu jak pisalem bylem bliski kupna jeepa gand cherokee wk i tam tez do skrzyni trzeba bylo lac tylko i wylacznie jeden olej , niektorzy wlewali lepsze odmiany tego oleju a po kilku miesiacach wracali z placzem do warsztatu. A najsmieszniejsze jest to ze "balwanki warsztatowe" polecali mi ten lepszy olej. Choc instrukcja do tego autka tylko i wylacznie nakazuje lac jeden.
Zachowujac zdrowy rozsadek mysle ze po zakupie najlepiej wszystkie oleje wymienic. Musze zdobyc instrukcje albo ksiazke do tego model tam zapewne wszystko bedzie czarno na bialym.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-09-2011, 20:29   

Też jeżdżę automatem i nie mam żadnych obaw co do awaryjności. Jednak przy zakupie takiego muszą być spełnione dwa warunki:
1) jazda testowa pod kątem ewentualnych szarpań przy zmianie biegów lub prześlizgiwań
2) głowa pod auto i oględziny szkrzyni pod kątem wycieków
Jeśli nie szarpie i nigdzie nie cieknie to poza wymianą oleju po prostu zapomnisz o jakichkolwiek problemach :p
Co do oleju to najzwyklejszy Dexron II powinien pasować i nie narobi bałaganu.
A co do regulacji zawieszenia to bywają dwie osobne sprawy:
1)regulacja twardości tłumienia amortyzatorów
2)regulacja wysokości zawieszenia, czyli lift jakieś 5cm w górę, ale tylko czasowo i do 50km/h (w praktyce bardzo rzadko spotykane)
Osobiście mam to pierwsze i sobie chwalę, trzeba tylko zwrócić uwagę na stan amortyzatorów, jak któryś zaolejony to już do bani i cala regulacja idzie w niepamięć :mrgreen: nowy ponad 1000zł, a z demobilu znajdziesz za 100zł
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-09-2011, 22:30   

Może co nie co wyjaśni się odnośnie skrzyni automatycznej-->> co prawda dotyczy to merolka ale zasady są takie same
http://www.mercmania.pl/porady/ASB.htm
Odnośnie oleju to ja mam zalany mobilem.
Zobacz
http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41
ciekawe że w języku polskim roczniki zaczynają się od 2002 ->> Pajero
http://ew5.earlweb.com/se...=39&subset=1517
polycount napisał/a:
Musze zdobyc instrukcje albo ksiazke do tego model
p o w o d z e n i a :mrgreen: :wink: uśmiechaj się do forumowiczów bo raczej zapomnij o zakupie. Gdzieś :rolleyes: były linki,na forum, do stron z zamieszczonymi instrukcjami --->>>> są http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
polycount 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 19-09-2011, 20:16   

Sporo rzeczy do ogarniecia , aktualnie na priv dostalem oferte kupna od Heilsberg jego dopieszczanego pajero. No nic pracu duzo ale postaram sie czym predzej przed zima cos znalesc.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2011, 12:09   

Jeśli dalej szukasz, to poważnie rozważ ofertę Hailsberga. Samochód jest po wręcz kapitalnym remoncie- a i właściciel nic nie ukrywa ;)
_________________

 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 08-11-2011, 23:26   

Jeżeli mogę doradzić (nie czytałem całości trego tematu tylko pobierznie) to poszukaj Pajero II jeżeli szukasz w dieslu to tylko 2,8; miałem kilka pajer i 2,5 i 2,8 moje zdanie jest takie 2,8 nie do zarżnięcia (oczywiście w miare rozsądku) 2,5 super silnik ale nie da błoto. Coś zauważyłem że Jeepa, jeżeli jeepa to tylko benzyne lub petrol+LPG diesle to nie wypał z francji, ale tak jak Jawaldek napisał "Błoto wciąga" jeep do tego się nie nadaje miałem dwa, ma lepszą sprawność w terenie, od Pajero bo jest lżejszy i nie ma ramy ale... i tu można pisać wiele ale napisze dlaczego sam powróciłem do Pajero po tym jak miałem jeepa:
Najpierw zanoszisz kase w portfelu, Poźniej torebką, a jak zaczynasz wozić do niego pieniądze taczką to sprzedajesz.
W Pajero wszystko jest grubsze a fajne rozwiązanie na drążkach powoduje że nie cierpią inne elementy (oczywiście na typową zmotę to się Patrol nadaje + 50tysi = fajna potyraczka) ale chyba nie masz funduszy, to jest fajne auto do 15 tysięcy i NIC innego fajnego i tyle potrafiącego się nie kupi.
Moja rada Pajero LONG 2,8 TD i raczej manual bo szybszy, automat trochę dla mnie zawolny, chociaż chwale bo tańszy od manuala (tu jest sprzęgło i skrzynia, a w automacie tylko skrzynia)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.