Przesunięty przez: Szyszkowa 25-09-2011, 20:49 |
Zakup Pajero II - podstawowe informacje |
Autor |
Wiadomość |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17-09-2011, 20:33
|
|
|
moje nie ma - zwykły wolny ssak
98 rok |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
polycount
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-09-2011, 20:49
|
|
|
Na poczatek bylbym zadowolony jakbym trafil sprawna maszyna nie poobgryzana przez rdze i bez utajonych wad.
Co do l200 , myslalem na samym poczatku o jeepie grand cherokee wk, tylko po co mi ladny samochod do terenu ?:) Potem myslalem tez o tej nowszej wersji L200 ale ona tez zbyt cukierkowo wyglada niemialbym sumienia zadrapac nawet delikatnie ladny lakier .Pozatym oba w/w samochody kosztuja kilkukrotnosc pajero. O starszym L200 nawet jakos nie pomyslalem. Na uwadze mialem tez starego jeepema cherokee xj - ale tu automatyczna skrzynia biegow .. jakos sie tego obawiam . Jest jeszcze patrol i kilka innych klonopodobnych do pajero jak h.galloper, isuzu trooper czy kia. Jednak Pajero najbardziej domnie przemawia mysle ze jest to zloty srodek. |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17-09-2011, 21:07
|
|
|
na serio
też tak myślałem i wybrałem
stare L200 czasem idzie znaleźć w dobrym stanie
szukaj - pytaj
to dobry wybór
jeden minus - spalanie , nie wierz że 8/100 spali
no i zawieszenie skomplikowane [ to nie suzuki ]
ważna rzecz to rdza |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-09-2011, 21:54
|
|
|
polycount napisał/a: | ale tu automatyczna skrzynia biegow .. jakos sie tego obawiam | nie masz czego jeśli skrzynia nie szarpie (przy zmianie biegów) to jest OK. Nie można co prawda wykonać pewnych manewrów typu rozbujanie samochodu tak jak w manualu i automat ma pewną zwłokę w ruszaniu . Manualną szybciej zepsujesz niż automat ->> pod warunkiem terminowej zmiany oleju w pewnym warsztacie i na dobry olej ->> automat. Manualna->> palenie sprzęgła,koło dwu masowe -->> zobacz jakie to koszty Jeep (nie pamiętam który model) i Mitsubishi (przynajmniej w moim Miśku) mają taką samą skrzynię automatyczną i powiem tak-->> kiedyś mówiłem że nie będę jeździł odkurzaczem teraz nie zamienił bym się na manuala. piotr-stihl napisał/a: | nie wierz że 8/100 spali | to chyba na wolnych obrotach w garażu
Ja bym stawiał na Mitsubishi II long z automatem ->>> chyba dla tego że sam takim jeżdżę -->> w tym roku wakacje==>> 3500 Rumunia + 2600 Słowenia -->> odpukać bezawaryjnie i jazda na co dzień. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
polycount
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 18-09-2011, 16:08
|
|
|
Moje obawy raczej nie sa niczym uzasadnione jesli chodzi o automat bazuje sie raczej na powielanych mitach na ich temat. Moze rzeczywiscie czas przelamac lody i sprobowac automatu. A przy okazji spytam jaki jest ewentualny koszt naprawy takie automatycznej skrzyni oraz ktore modele posiadaja automatyczna regulacje zawieszenia? Czy tego typu rozwiazanie nie koliduje przy lifcie? Z tego co slyszalem to w tych drozszych modelach innych marek raczej nakazuja omijac tego typu bajer bo jest koszmarnie drogi w naprawie. Ale to tez slyszalem . |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-09-2011, 19:12
|
|
|
polycount napisał/a: | jaki jest ewentualny koszt naprawy takie automatycznej skrzyni | nie wiem co prawda musiałem w tym roku zmienić silnik->>za sprawą "odpowiedzialnej" pracy mechaników w jednym warsztacie i kupiłem anglika z automatem->> była przekładka silnika wraz ze skrzynią i jak się okazało było to dobre posunięcie. W skrzyni,mowa o tym samym warsztacie, wlali jakiegoś taniego syfu (zapłaciłem z dobry olej). Anglik kosztował 6tyś i jest dawcą różnych śrubek Tak jak wcześniej pisałem "pod warunkiem terminowej zmiany oleju w pewnym warsztacie i na dobry olej ->> automat" polycount napisał/a: | automatyczna regulacje zawieszenia? | to już użytkownicy takiego rodzaju zawieszenia muszą się wypowiedzieć ale..... miałem,z myślą taką że podniesie zawieszenie,montować takie cudo->> mitsumaniaki odradzili mi ten bajer. Lepiej zainwestować w dobre zawieszenie np: LOVELLS |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
polycount
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 18-09-2011, 20:15
|
|
|
To juz idac za ciosem zapytam jakie oleje sa stricte zalecane przez producenta? Swego czasu jak pisalem bylem bliski kupna jeepa gand cherokee wk i tam tez do skrzyni trzeba bylo lac tylko i wylacznie jeden olej , niektorzy wlewali lepsze odmiany tego oleju a po kilku miesiacach wracali z placzem do warsztatu. A najsmieszniejsze jest to ze "balwanki warsztatowe" polecali mi ten lepszy olej. Choc instrukcja do tego autka tylko i wylacznie nakazuje lac jeden.
Zachowujac zdrowy rozsadek mysle ze po zakupie najlepiej wszystkie oleje wymienic. Musze zdobyc instrukcje albo ksiazke do tego model tam zapewne wszystko bedzie czarno na bialym. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-09-2011, 20:29
|
|
|
Też jeżdżę automatem i nie mam żadnych obaw co do awaryjności. Jednak przy zakupie takiego muszą być spełnione dwa warunki:
1) jazda testowa pod kątem ewentualnych szarpań przy zmianie biegów lub prześlizgiwań
2) głowa pod auto i oględziny szkrzyni pod kątem wycieków
Jeśli nie szarpie i nigdzie nie cieknie to poza wymianą oleju po prostu zapomnisz o jakichkolwiek problemach
Co do oleju to najzwyklejszy Dexron II powinien pasować i nie narobi bałaganu.
A co do regulacji zawieszenia to bywają dwie osobne sprawy:
1)regulacja twardości tłumienia amortyzatorów
2)regulacja wysokości zawieszenia, czyli lift jakieś 5cm w górę, ale tylko czasowo i do 50km/h (w praktyce bardzo rzadko spotykane)
Osobiście mam to pierwsze i sobie chwalę, trzeba tylko zwrócić uwagę na stan amortyzatorów, jak któryś zaolejony to już do bani i cala regulacja idzie w niepamięć nowy ponad 1000zł, a z demobilu znajdziesz za 100zł |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
polycount
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Vectra B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 19-09-2011, 20:16
|
|
|
Sporo rzeczy do ogarniecia , aktualnie na priv dostalem oferte kupna od Heilsberg jego dopieszczanego pajero. No nic pracu duzo ale postaram sie czym predzej przed zima cos znalesc. |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2011, 12:09
|
|
|
Jeśli dalej szukasz, to poważnie rozważ ofertę Hailsberga. Samochód jest po wręcz kapitalnym remoncie- a i właściciel nic nie ukrywa |
_________________
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 08-11-2011, 23:26
|
|
|
Jeżeli mogę doradzić (nie czytałem całości trego tematu tylko pobierznie) to poszukaj Pajero II jeżeli szukasz w dieslu to tylko 2,8; miałem kilka pajer i 2,5 i 2,8 moje zdanie jest takie 2,8 nie do zarżnięcia (oczywiście w miare rozsądku) 2,5 super silnik ale nie da błoto. Coś zauważyłem że Jeepa, jeżeli jeepa to tylko benzyne lub petrol+LPG diesle to nie wypał z francji, ale tak jak Jawaldek napisał "Błoto wciąga" jeep do tego się nie nadaje miałem dwa, ma lepszą sprawność w terenie, od Pajero bo jest lżejszy i nie ma ramy ale... i tu można pisać wiele ale napisze dlaczego sam powróciłem do Pajero po tym jak miałem jeepa:
Najpierw zanoszisz kase w portfelu, Poźniej torebką, a jak zaczynasz wozić do niego pieniądze taczką to sprzedajesz.
W Pajero wszystko jest grubsze a fajne rozwiązanie na drążkach powoduje że nie cierpią inne elementy (oczywiście na typową zmotę to się Patrol nadaje + 50tysi = fajna potyraczka) ale chyba nie masz funduszy, to jest fajne auto do 15 tysięcy i NIC innego fajnego i tyle potrafiącego się nie kupi.
Moja rada Pajero LONG 2,8 TD i raczej manual bo szybszy, automat trochę dla mnie zawolny, chociaż chwale bo tańszy od manuala (tu jest sprzęgło i skrzynia, a w automacie tylko skrzynia) |
|
|
|
 |
|