Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygody z ASO cz.2-Wymiana oprogramowania silnika
Autor Wiadomość
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 09-11-2011, 23:11   

jankomuzykant napisał/a:
i jak tam? coś nowego w temacie?

czy ktoś podejrzewa, że polski importer sam od siebie napisał nowy fragment kodu mapy żeby co? na złość chcieli komuś zrobić?


Nie chodzi o robienie komuś na złość tylko o zabezpieczaniem się przed kosztami związanymi z naprawami gwarancyjnymi głowic, a bynajmniej ich ograniczeniem przez gwaranta.
I nie robi tego importer tylko firma zajmująca się tym (modyfikująca mapy). Importer dostarczył tylko wsad do modyfikacji - z racji tego że nie mam na to dowodów to potraktuje to jako plotkę bo tak muszę.
I nie szukam tu "spisku na miarę tragedii ..." tylko opisuje moje przygody i wnioski jakie z tego wyciągnąłem.

[ Dodano: 09-11-2011, 23:57 ]
jaceksu79 napisał/a:
jankomuzykant napisał/a:


czy ktoś podejrzewa, że polski importer sam od siebie napisał nowy fragment kodu mapy żeby co? na złość chcieli komuś zrobić?


No pewnie, że tak - to jest kolejna poszlaka prowadząca do zamachu w Smoleńsku. I na dodatek zamieszany w tym wszystkim jest Wrona :mrgreen:

Także czekam z niecierpliwością aby prawda ujrzała światło dzienne.....


Nie ma jak dobry sarkazm :lol: - się uśmiałem

132,7HP/3790RPM (136HP/4000RPM-specyfikacja)
324,3Nm/2280RPM (314Nm/2000RPM-specyfikacja)

zanim skomentujesz że to prawie seria to zwróć uwagę że:

- to wynik po korekcie map po mojej interwencji
-spadek tak jak to odczułem czyli powyżej 3500RPM, nie wkręca się tak jak na początku, przed korektą było jeszcze gorzej
-po momencie obrotowym widać że silnik ma jeszcze fajny potencjał tylko "zostały mu podcięte skrzydła"
- silnik 50kkm przebiegu , w stanie idealny, zero brania oleju itp itd, rzekł bym aktualnie w szczytowej formie
- jedna jedyna rzecz która może cieszyć to łagodniejszy przebieg lini mocy w stosunku do wykresu z katalogu, tam jest ostro do 4000RPM i później gwałtownie spada to właśnie to pieprznięcie który wycieli 3800-4000RPM.

I możesz pisać że to moja wyobraźnia, że doszukuje się spisku itp,
ale przerobiłem kilka silników "na turbo" siedziałem nad mapami na hamowni z ludźmi którzy profesjonalnie tym się zajmują, godzinami katując silnik na coraz to innej mapie i wiem o czym pisze

A jak spojrzysz już nie na moje posty ale chociażby na podejście Importera do krzywych eLek czy na temat braku odpowiedniego termostatu w chłodnicy automatu to...
to może niech każdy kto to poczyta sam wyciągnie wnioski.

Niestety moja wiedza o ASO (nie tylko mitsubishi) może się wydawać moim przekleństwem i nie trafiają do mnie teksty:
-tak musi być
-te typy tak mają itp itd :rolleyes: :ANAL:

pozdrawiam, mimo wszystko nie doszukując się teorii spiskowych tylko dochodząc swoich praw
Sebastian
 
 
 
jankomuzykant 
Nowy Forumowicz
jankomuzykant

Auto: L200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 10-11-2011, 07:37   

napisałem komentarz, ale został wycięty
nie chce mi się pisać po wtóre tego samego
podsumuję:
masz całkowite prawo do tego żeby Twój samochód był zgodny ze specyfikacją, a sprzedawca ma OBOWIĄZEK bądź go do takiego stanu doprowadzić, wymienić na nowy zgodny lub jeśli będzie inaczej możesz wycofać się z umowy kupna-sprzedaży
nikt łaski nie robi

ps. rozwiązanie takie nie będzie możliwe w przypadku wcześniejszej (jakiejkolwiek) samodzielnej modyfikacji
 
 
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 10-11-2011, 11:47   

No i dokładnie cała idea założonego tematu to co napisałeś:
jankomuzykant napisał/a:
masz całkowite prawo do tego żeby Twój samochód był zgodny ze specyfikacją, a sprzedawca ma OBOWIĄZEK bądź go do takiego stanu doprowadzić, wymienić na nowy zgodny lub jeśli będzie inaczej możesz wycofać się z umowy kupna-sprzedaży
nikt łaski nie robi


I druga kwestia czy jakiś inny użytkownik, (napisze dosłownie) zauważył spadek mocy po „remapie”

Apropo:
jankomuzykant napisał/a:
ps. rozwiązanie takie nie będzie możliwe w przypadku wcześniejszej (jakiejkolwiek) samodzielnej modyfikacji


A i nie w tym samochodzie ani ja ani nikt inny nie modyfikował elektroniki tylko ASO, ani też mechanicznie silnika.

Seba
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-11-2011, 16:34   

Cytat:
132,7HP/3790RPM (136HP/4000RPM-specyfikacja)
324,3Nm/2280RPM (314Nm/2000RPM-specyfikacja)

możesz ukazać przebieg/wydruk, cokolwiek?

na jakiej hamowni było to robione?

Już nie rozumiem, bo:
PFF napisał/a:
- to wynik po korekcie map po mojej interwencji

i
PFF napisał/a:
A i nie w tym samochodzie ani ja ani nikt inny nie modyfikował elektroniki tylko ASO, ani też mechanicznie silnika.

kiedy niby te mapy Ci modyfikowali? po reprogramingu na przegrzewanie się silnika?

I kolejny raz podkreślam - jeżeli jest taki spadek mocy co tak bardzo odczuwasz to poszukaj w pierwszej kolejności usterki - niech zrobią Ci nagranie takich parametrów:
-obroty
-położenie pedału przyśpieszenia
-pozycja zadana egr
-położenie egr
-doładowanie zadane
-doładowanie odczytane
-ciśnienie paliwa

To przy jednym nagraniu

a drugie nagranie :
-obroty
-ciśnienie paliwa
-czasy wtrysków
-położenie pedału przyśpieszenia.

Nagranie niech wykonują w następujący sposób:
1. 900obr/min na 3-im biegu bez gazu z 4 sekundy i gaz do dechy aż do odcięcia
2. jazda na 4-ym biegu i oscylowanie od 1500obr do 2000obr - z 10 razy
3. jazda na 4-ym biegu i oscylowanie od 1900obr do 2600obr - z 10 razy
4. jak wyżej tylko od 2500obr do ponad 3000obr

Wykonywać to w systemie zero jedynkowym, czyli gaz decha i zero, decha i zero.
I tyle mi na początek wystarczy.

Dopiero jak pokażesz mi wykres z hamowni i rzeczywiście jest tam spadek mocy oraz jeżeli uda się ci w ASO zrobić nagrania o których napisałem to wskażę Tobie usterkę Twojego pojazdu
 
 
jankomuzykant 
Nowy Forumowicz
jankomuzykant

Auto: L200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 10-11-2011, 16:41   

no przecież napisał, że nikt poza aso nic nie robił
aso wgrało mu nową mapę
wrócił z zastrzeżeniami i aso wgrało mu drugą poprawioną
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-11-2011, 17:04   

dobra napiszę jeszcze dosadniej - jaką poprawioną?? sobie wzięło i poprawiło mapę?
takich jaj jeszcze nie słyszałem.
albo PFF tak kręci albo jego tak zakręcili w ASO

PFF jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Czy może kupiłeś go jako po testówkę? W Polsce?
I poza tym te wyniki co podałeś mieszczą się w granicach błędu pomiaru(a nawet są bardzo fajne) ale nie do tego teraz dążę.
Jeżeli odczuwasz aż tak wielką różnicę mocy to może wcześniej miałeś wgraną zmodyfikowaną mapę i miałeś ze 160 PS a nie 136.
Każda nakładka fabryczna powoduje wykasowanie mapy tuningowej.
 
 
jankomuzykant 
Nowy Forumowicz
jankomuzykant

Auto: L200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 10-11-2011, 17:35   

oj faktycznie... brzmi to całkiem prawdopodobnie...
zauważyć różnicę (w odczuciu) na poziomie kilku KM to nie lada wyczyn :roll:
słusznie, może było tych kucyków ze 160?
 
 
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 11-11-2011, 16:11   

jaceksu79 napisał/a:
dobra napiszę jeszcze dosadniej - jaką poprawioną?? sobie wzięło i poprawiło mapę?
takich jaj jeszcze nie słyszałem.
albo PFF tak kręci albo jego tak zakręcili w ASO

PFF jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Czy może kupiłeś go jako po testówkę? W Polsce?
I poza tym te wyniki co podałeś mieszczą się w granicach błędu pomiaru(a nawet są bardzo fajne) ale nie do tego teraz dążę.
Jeżeli odczuwasz aż tak wielką różnicę mocy to może wcześniej miałeś wgraną zmodyfikowaną mapę i miałeś ze 160 PS a nie 136.
Każda nakładka fabryczna powoduje wykasowanie mapy tuningowej.


Nie wiem dlaczego nie potrafisz zrozumieć, albo nie potrafisz czytać
Jeszcze raz
Idea tematu:
1. DOWIEDZENIE SIĘ CZY INNI UŻYTKOWNICY TAKIEGO SAMEGO MODELU ODCZULI SPADEK MOCY
2. JEŻELI BY TAK BYŁO TO CZY MOŻNA Z TYM COŚ ZROBIĆ
Całość starałem się opisać bardzo dokładnie

Nie nie potrzebuje od Ciebie rad jak diagnozować samochód - NIE TO JEST TEMATEM TEGO POSTU

Już w pierwszym wątku napisałem:

PO MOICH UWAGACH (Diagnoza była szybka i jedyna z możliwych - wszystko w porządku w ASO wiedzieli o czym mówię, ale oni nie mają przecież wpływu na to że importer przysyła im akcje naprawcze, muszą je wykonać )
I DOPIERO POSTRASZENIU ICH ŻE TEGO TAK NIE ZOSTAWIĘ ZOSTAŁEM WEZWANY ZA JAKIŚ CZAS NA KOLEJNY REMAP PO KTÓRYM SIĘ POPRAWIŁO - nie wiedziałem tylko wtedy czy to moje odczucie teraz hamownia pokazała że faktycznie byłą poprawa.

I JESZCZE RAZ IDEĄ TEMATU JEST DOWIEDZENIE SIĘ CZY INNI UŻYTKOWNICY TAKIEGO SAMEGO MODELU ODCZULI SPADEK MOCY – jak byś nie doczytał
czekałem na odpowiedź właśnie tych osób, a nie na komentarze o teorii spiskowej

jeżeli to byłby mój wymysł to myślę że nie zostałbym wezwany na kolejny REMAP
i sam pracownik ASO nie potwierdził by mi tego w nieoficjalnej rozmowie

I NIE NIE MAM NA TO JUŻ DOWODU W FORMIE NAGRANIA Z UKRYTEJ KAMERY!!!

powiedział że ta mapa ma„obciętą górę” w celu ochrony głowicy i u góry nie ma takiego „kopa”, po prostu kręcenie pod 4000RPM nie powoduje już przyrostu mocy – więc poco kręcić lepiej zmienić bieg – to powinieneś zrozumieć jako mechanik czy diagnosta z ASO (nie wiem kim tam byłeś), ktoś kto nie jest związany z „mechaniką samochodową” może nie zrozumieć akurat tych słów.

Samochód posiadam od nowości i to już pisałem że nigdy nie był mapowany poza ASO.

Miałem tego nie robić bo i tak mi nie uwierzysz, ale żeby inni użytkownicy po twoich komentarzach nie uważali że to historia wyssana z palca.

Kilka skanów na potwierdzenie moich słów i tylko bardzo proszę nie komentuj już tego wątku, zostaw swoje uwagi dla siebie (oczywiście to prośba nie mogę ci tego absolutnie zabronić) po prostu nie skomentuje nic więcej twojego w tym temacie, chyba że informacje że rozmawiałeś z użytkownikiem takiego samochodu i on odczuł lub też nie spadek mocy – sory ale czytelniej nie potrafię tego napisać

- czekam na info od innych użytkowników tego modelu którzy mieli robioną tą akcje – przeprogramowanie silnika – obojętnie czy odczuli spadek czy nie !!!!!!!!!!!
możesz to nazwać statystyką





wykres z katalogu - ja go tak interpretuję jak pisałem wcześniej



DANE FIRM I MOJE SĄ POWYCINANE CELOWO

SEBA
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-11-2011, 16:22   

PFF napisał/a:
bardzo proszę nie komentuj już tego wątku

skoro się odnosisz do mojej osoby to skomentuję

PFF napisał/a:
Jeszcze raz
Idea tematu:
1. DOWIEDZENIE SIĘ CZY INNI UŻYTKOWNICY TAKIEGO SAMEGO MODELU ODCZULI SPADEK MOCY


to ci jeszcze raz odpowiadam bardziej łopatologicznie - na minimum 40 elkach w których robiłem reprogram nie odczułem spadku mocy

PFF napisał/a:

Kilka skanów na potwierdzenie moich słów


no i o czym te skany świadczą? o tym, że klient miał odczucie spadku mocy?
no o czym, o tym, że wykres z hamowni pokazuje że masz idealnie sprawne auto(mowa o osiągach silnika)?

PFF napisał/a:
I DOPIERO POSTRASZENIU ICH ŻE TEGO TAK NIE ZOSTAWIĘ ZOSTAŁEM WEZWANY ZA JAKIŚ CZAS NA KOLEJNY REMAP PO KTÓRYM SIĘ POPRAWIŁO


zdecydowanie się poprawiło, ale chyba Twoje samopoczucie


PFF napisał/a:
jako mechanik czy diagnosta z ASO (nie wiem kim tam byłeś)

to i lepiej żebyś dalej nie wiedział

[ Dodano: 11-11-2011, 16:39 ]
PFF napisał/a:
Uśmiechnięty opuszczam serwis, ruszam i już po przejechaniu kilkuset metrów czuje że coś jest nie tak.


itylko co po opuszczeniu serwisu (kilkaset metrów) kręcisz natychmiast samochód do 4000tys.obr i stwierdzasz mniej mocy.

PFF napisał/a:
Sam nie wiem czy to odczucie ale jakby w rzeczywiści lekko się poprawiło


tylko lekko się poprawiło, a wcześniej mocno spadło...

no ale osiągi silnika są teraz super...hę... nie chce się mi już więcej komentować tych głupot...

bo to jest godne pożałowania..bo znałem takich ludzi co po dopompowaniu powietrza do kół stwierdzili, że silnik głośniej chodzi...
END
 
 
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 11-11-2011, 16:57   

jankomuzykant napisał/a:
oj faktycznie... brzmi to całkiem prawdopodobnie...
zauważyć różnicę (w odczuciu) na poziomie kilku KM to nie lada wyczyn :roll:
słusznie, może było tych kucyków ze 160?


Wyczyn nie wyczyn, jakby ci to wytłumaczyć
trzy osoby kupują te same samochody

1 - jest osobą nie związaną z motoryzacją, dowolny zawód
2 - druga mechanikiem samochodowym
3 - trzecia ma wiedzę mechanika, nie raz diagnozowała samochody i dodatkowo ma wiedzę i doświadczenie nazwę w uproszczeniu na temat tuningu i nie mówię tu o diodach czy płomieniach , mówię o tuningu mechanicznym.


- nie wiem w liczbach jaki spadek mocy która odczuje – to taka przenośnia, ja potrafię zdiagnozować i odczuć wiele, a że diagnozuje swój samochód to … :)

- inny przykład - kto lepiej zdiagnozuje zawał serca?:
1. kardiolog
2. mechanik samochodowy
3. DJ

jestem wstanie wyczuć lepsze i gorsze paliwo itd itp,
i nie nie jestem czarodziejem, a bardziej poruszam się w gronie zapaleńców w tym temacie

a akurat mój misiek to seryjne 136HP - służy do innych celów niż upalanie

a jak czytam wypowiedzi kolegi jaceksu79 to jakbym słyszał serwisanta z ASO, wiem bo sam w ASO pracuje i przez ASO Mitsu, byłem tak traktowany do czasu aż panowie nie dowiedzieli się że też pracuje w innym ASO
sprawy sobie nie zdajecie ja to wiele zmienia i właśnie dlatego tyle dowiedziałem się w tym temacie
A prace ASO znam od podszewki.
Wiem co można a czego nie powiedzieć klientowi itd itp
Ja dowiedziałem się wiele rzeczy których zwykły (nie pracujący w ASO użytkownik) nigdy może się nie dowiedzieć.
I nie było tak od początku, wszystko się zmieniło jak sobie zdiagnozowałem usterkę opisaną w części pierwszej.

[ Dodano: 11-11-2011, 17:07 ]
jaceksu79 napisał/a:
PFF napisał/a:
bardzo proszę nie komentuj już tego wątku

skoro się odnosisz do mojej osoby to skomentuję

PFF napisał/a:
Jeszcze raz
Idea tematu:
1. DOWIEDZENIE SIĘ CZY INNI UŻYTKOWNICY TAKIEGO SAMEGO MODELU ODCZULI SPADEK MOCY


to ci jeszcze raz odpowiadam bardziej łopatologicznie - na minimum 40 elkach w których robiłem reprogram nie odczułem spadku mocy

PFF napisał/a:

Kilka skanów na potwierdzenie moich słów


no i o czym te skany świadczą? o tym, że klient miał odczucie spadku mocy?
no o czym, o tym, że wykres z hamowni pokazuje że masz idealnie sprawne auto(mowa o osiągach silnika)?

PFF napisał/a:
I DOPIERO POSTRASZENIU ICH ŻE TEGO TAK NIE ZOSTAWIĘ ZOSTAŁEM WEZWANY ZA JAKIŚ CZAS NA KOLEJNY REMAP PO KTÓRYM SIĘ POPRAWIŁO


zdecydowanie się poprawiło, ale chyba Twoje samopoczucie


PFF napisał/a:
jako mechanik czy diagnosta z ASO (nie wiem kim tam byłeś)

to i lepiej żebyś dalej nie wiedział

[ Dodano: 11-11-2011, 16:39 ]
PFF napisał/a:
Uśmiechnięty opuszczam serwis, ruszam i już po przejechaniu kilkuset metrów czuje że coś jest nie tak.


itylko co po opuszczeniu serwisu (kilkaset metrów) kręcisz natychmiast samochód do 4000tys.obr i stwierdzasz mniej mocy.

PFF napisał/a:
Sam nie wiem czy to odczucie ale jakby w rzeczywiści lekko się poprawiło


tylko lekko się poprawiło, a wcześniej mocno spadło...

no ale osiągi silnika są teraz super...hę... nie chce się mi już więcej komentować tych głupot...

bo to jest godne pożałowania..bo znałem takich ludzi co po dopompowaniu powietrza do kół stwierdzili, że silnik głośniej chodzi...
END


i po co te nerwy

dzięki za informacje w mojej statystyce

40 : 1

Seba

[ Dodano: 11-11-2011, 17:14 ]
i może jeszcze jeden skan wprawdzie do cz. 1 ale skoro o tym wspominałem tutaj

jak to zdiagnozowałem w moim przypadku, lewe przednie koło , we wnęce między sprężyną a budą jest taki jakby gumowy fartuch odpinamy kilka spinek wkładamy rękę i szarpiemy za odcinek kolumny kierowniczej stuku były wyczuwalny przy szarpaniu ręką

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.