[II 2.0 DID] Włączanie napędów |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-11-2011, 22:10
|
|
|
Około 1 litra pali więcej na 4wd |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-11-2011, 09:10
|
|
|
Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
Nie ma też konstrukcyjnych przeciwwskazań, żeby zmieniać ustawienia pokrętła podczas jazdy z każdą prędkością. To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd. |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 10:30
|
|
|
krzychu napisał/a: | Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd. |
Dokładnie tak.
Przy 4WD napęd załącza tył przy ruszaniu i utracie trakcji, dlatego dużo częściej dzieje się to w mieście niż na trasie. Jednak przy silniku po chiptuningu, można zauważyć różnicę w jeżdzie na trasie pomiędzy 2WD a 4WD, ponieważ samochód przy mocy~170KM ma tendencje to zrywania przyczepności przy ustawionym napędzie tylko na przód. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 10:45
|
|
|
wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc . W Hondzie jest tak że przy uslizgu włącza sie 4wd i jest do .oczywiscie nie jest to reduktor napęd może sie wyłączyć jak się przegrzeje ale to tylko tyle.Wyrażnie czuć 4/4 czy 2wd nic tu się nie dołącza przy uślizgu poza ASC |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-11-2011, 10:51
|
|
|
lexus napisał/a: | wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc . |
Było wiele razy na forum. W trybie Auto w zależności głównie od prędkości ogólnej pojazdu i różnicy prędkości między przednią a tylną osią oraz paru innych rzeczy jak zapewne położenie kierownicy i pedału przyspieszenia komputer wylicza jak bardzo dołączyć tylną oś. W przypadku trybu LOCK ta wartość jest mnożona prze 1,5x. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 14:05
|
|
|
Nie wiem jaki jest rozkład mocy ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu bo od tego jest asc .jadąc 4wd masz napęd na 4 koła |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-11-2011, 14:56
|
|
|
lexus napisał/a: | ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu |
Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 15:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) | .Zgadzam się w pełni że na 4wd jedziesz na4/4 ja pisałem że nie czekasz na uślizg tylko od razu po przełączeniu gały masz napęd na 4 koła .Jak nie wyłączysz asc to nie wyjedziesz z zaspy bo asc będzie zmiejszało napęd tego koła które się slizga nawet przy gale na auto lock |
_________________
 |
|
|
|
 |
small
Forumowicz
Auto: misiek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 57 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-11-2011, 15:49
|
|
|
Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 15:52
|
|
|
small napisał/a: | Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off | . napęd na 4WD asc nie ruszaj ma być włączone .Tak jak napisałem jedż z większymi prędkościami .jeżeli chcesz podjechać pod chałupę u Górala lub się zakopiesz to przełącz asc na off a napęd na Lock. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-11-2011, 16:49
|
|
|
4WD to napęd na cztery koła, z tym że napęd sam sobie dobiera ile % mocy daje na tył a ile na przód, z tymże na tył idzie co najmniej 15%, więc tył nie dołącza się przy uślizgu, a działa cały czas. Było o tym na forum tyle razy wraz z prezentującym to filmikiem. Aż dziw że nikt nie pamięta |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2011, 20:34
|
|
|
krzychu napisał/a: | lexus napisał/a: | ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu |
Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył. |
Outek to nie Rav4 lub CR-V !
Tu decyduje elektronika przy 4WD zawsze idzie na tyl nie mniej niż 15% momentu obrotowego, w lock x1,5.
Podobnie jest w Haldexie 4 gdzie nie hydraulika przedniej osi, a elektronika decyduje kiedy i ile ma iść na tyl. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-11-2011, 20:58
|
|
|
Znaczy zrozumiałem czego się czepiacie... Tak zawsze coś momentu jest na tył przekazywane to jest dla mnie jasne nawet w 2WD. A o tym ile go ma być przekazane decyduje elektronika - dokładnie tak jest. |
|
|
|
 |
|