| 
		4G63 podstawowe modyfikacje | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 demoniszcze  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-11-2011, 19:06   4G63 podstawowe modyfikacje
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, jestem posiadaczem rzeczonego Lancera Sport 2.0 135 KM DOHC 4G63, czy ktoś z was robił coś z tym motorem?? Chodzi mi o dolot, wydech, stożek, pompe paliwa, strojenie itd (oprócz turbo bo to bezsens)?? Pytam bo brakuje mi ok. 30-35 KM do pełni szczęścia....
 
 
napiszcie co podłubaliście w swoim Miśku żeby lepiej jechał??    | 
             
						
				_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
 
 
 był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
 
 
 był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM 
 
 
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kafar_1989  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Eclipse 1G 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-11-2011, 20:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w wolnossacym tez to nie bedzie tanie dolot wydech strojenie pare tysiecy pochlonie           
 
ja wolalem isc droga turbo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demoniszcze  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2011, 14:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak się chcesz bawić to weź wytnij katalizator i emuluj sondę lambda. Tylko zrób pomiar na hamowni przed i po modyfikacji. Przy odrobinie szczęścia nie będzie go tak muliło między 6 a 7 tys.
 
 
Dolot z tego co ktoś pisał jest taki, że lepszego się samemu nie da zrobić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2011, 19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | demoniszcze napisał/a: | 	 		  | Pytam bo brakuje mi ok. 30-35 KM do pełni szczęścia.... | 	  A do czego Ci są te konie potrzebne? Czy masz jakieś uzasadnienie że tylko 30KM a nie brakuje 130KM?
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Jak się chcesz bawić to weź wytnij katalizator i emuluj sondę lambda. Tylko zrób pomiar na hamowni przed i po modyfikacji. Przy odrobinie szczęścia nie będzie go tak muliło między 6 a 7 tys. | 	  IMHO taka modyfikacja niewiele daje, poza torem nikt nie jeździ wyżej niż 5 tyś. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demoniszcze  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2011, 23:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tylko 30-40 bo myślałem że taki przyrost można uzyskać sensownymi modami, po zasięgnięciu języka i doczytania stwierdziłem że się nie da    Zdarza mi się jeździć autami 160-200 KM i różnica jest namacalna    | 
             
						
				_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
 
 
 był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
 
 
 był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM 
 
 
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 09:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elektryk napisał/a: | 	 		  | poza torem nikt nie jeździ wyżej niż 5 tyś. | 	  
 
 
No to wtedy oznacza, że niepotrzebnie kupił samochód który się kreci do 7600 obrotów (przy 7 tys jest czerwona granica). Ja często mam przy wyprzedzaniu powyżej 6 tys. A do tego zawsze masz ten zapas. Niestety powyżej 6 tys już wyraźnie zamula i słyszałem, że w Eclipsie gdzie nie ma katalizatora nie ma takiej zamułki dlatego ten silnik osiąga 150KM. Nie bardzo chcę testować na swoim i czekam, jak ktoś będzie miał większy zapał do tego, żeby zrobić 2 pomiary na hamowni. 
 
 
[ Dodano: 17-11-2011, 09:15 ]
 
 	  | demoniszcze napisał/a: | 	 		  Tylko 30-40 bo myślałem że taki przyrost można uzyskać sensownymi modami, po zasięgnięciu języka i doczytania stwierdziłem że się nie da     | 	  
 
 
Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 viader  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 09:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | słyszałem, że w Eclipsie gdzie nie ma katalizatora nie ma takiej zamułki dlatego ten silnik osiąga 150KM. | 	  
 
 
To źle słyszałeś i powielasz głupoty. Każdy eclipse ma katalizator już od pierwszej generacji. Poza tym w eclipse jest silnik DOHC, a w lancerach SOHC. Do tego to eclipse 1G miało 150KM a 2G już tylko 145KM. 1G ma zdecydowanie lepszą głowicę, kolektor dolotowy i większą przepustnicę. 1G ma też 1 sondę a 2G ma już 2. Ograniczenie mocy wynikało pewnie z ostrzejszych norm euro. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 09:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem nie jechałem, ale jeśli 2G ma 145KM to znaczy, że małymi modyfikacjami powinno się to 10-15KM uzyskać... A to że wynikało to z normy emisji spalin czy chęci zrobienia go oszczędniejszym to wiadomo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demoniszcze  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | viader napisał/a: | 	 		  
 
Poza tym w eclipse jest silnik DOHC, a w lancerach SOHC.  | 	  
 
 
Jesteś tego pewnien?? 2.0 135 KM 4G63 nie jest na podwójnym wałku?? Chyba tylko silnik 1.6 jest SOHC
 
 
 
 
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  
 
 
Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie. | 	  
 
 
Zastanawiałem sie nad takim przy kupnie, jednak przeraziła mnie dostępność części...
 
 
Znacie przykłady jakichkolwiek modów 4G63, mając evo chyba nikt sie nie brał za uturbianie tego ?? | 
             
						
				_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
 
 
 był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
 
 
 był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM 
 
 
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez demoniszcze 17-11-2011, 10:57, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 10:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | demoniszcze napisał/a: | 	 		  
 
Zastanawiałem sie nad takim przy kupnie, jednak przeraziła mnie dostępność części... | 	  
 
 
Ale których? Przecież całe auto jest jak europejskie, a silnik występował w Outku i Gradisie w europie? Nie wiem jaka tam jest skrzynia, ale to raczej mało awaryjny element.
 
 
 	  | demoniszcze napisał/a: | 	 		  | Znacie przykłady jakichkolwiek modów 4G63, mając evo chyba nikt sie nie brał za uturbianie tego ?? | 	  
 
 
Modzili w innych autach, ale to nie ma sensu... Chyba że chcesz ciągłe dłubać i dłubać i potem wymieniać, znowu dłubać... Lepiej wsadzić 2,4 MIVEC - bardzo fajny silnik z tego co patrzyłem. A do tego Lancer z tym silnikiem plasuje się bardzo wysoko na liście samochód z przednim napędem. A powyżej tego to lepiej kupić EVO, ewentualnie RalliArt-a nowego....
 
 
Edit: Nie dopatrzyłem tego wcześniej ten w Lancerze/Outku w latach 2003-2006 na pewno jest DOHC 135KM. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 viader  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zmyliły mnie fotki na allegro. Teraz poszukałem na googlu. Faktycznie w lancerach jest 2.0 DOHC ale to zupełnie inny silnik niż w eclipse 2G (obrócony o 180 stopni) dlatego nie ma sensu porównywać tych silników. Napewno nie podejdą części z eclipse, więc o łatwych i tanich rozwiązaniach nie ma mowy.
 
 
W każdym razie robienie tego w wolnossaku nie ma sensu bo kasy trzeba wpakować worek a efekty nie powalają na kolana. Turbo daje lepsze efekty ale też bez worka kasy nie ma co podchodzić. Trzeba się cieszyć tym co jest albo zmienić auto na szybsze w serii. 
 
 
Swap na 2.4 też raczej nie ma sensu ekonomicznego dla marnych 30KM (ile ten 2,4 ma mocy bo są wersje od 150 do 170KM?). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 15:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | viader napisał/a: | 	 		  | W każdym razie robienie tego w wolnossaku nie ma sensu bo kasy trzeba wpakować worek a efekty nie powalają na kolana. Turbo daje lepsze efekty ale też bez worka kasy nie ma co podchodzić. Trzeba się cieszyć tym co jest albo zmienić auto na szybsze w serii.  | 	  
 
 
Zgadza się wydawanie dużo nie ma sensu. Chodzi o rozwiązanie tanie, które np. da to co zabrała ekologia.... 15-20 KM też jest lepiej mieć niż nie mieć.
 
 
 	  | viader napisał/a: | 	 		  | Swap na 2.4 też raczej nie ma sensu ekonomicznego dla marnych 30KM (ile ten 2,4 ma mocy bo są wersje od 150 do 170KM?). | 	  
 
 
150 koni to chyba bez MIVEC wersje. Lancer RA ma 163KM chyba czyli około 30KM więcej. Czy to mało czy dużo? Moim zdaniem sporo bo wtedy Lancer przyśpiesza poniżej 8 sec do setki... Czyli całe 2 sec szybciej... Jak by taki silnik dostać tanio i tanio go wmontować to na pewno ciekawe auto się robi. Ja bym był na pewno takim zainteresowany tylko, że nie było wersji 2,4 z climatronikiem a nie chcę się rozstawać z tym fajnym gadżetem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demoniszcze  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 16:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale faktycznie SWAP dla 30 KM to chyba trochę sztuka dla sztuki... Szczególnie jak obecny silnik jest w super stanie... Pytanie które zadałem zrodziło się z faktu że w moim poprzednim aucie (Golf mk IV 2.3 benz) bardzo łatwo, i stosunkowo małym kosztem można było "ugrać" kilka koni (wiele części z VR6 podchodziło p&p) i wrażeń z jazdy, myślałem właśnie o adaptacji jakiś części z Eclipsa, bądź Evo, jak widać bez dużej "rzeźby" nic sensownego się nie osiągnie. | 
             
						
				_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
 
 
 był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
 
 
 był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM 
 
 
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2011, 16:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               taka prawda że wszystko zależy od możliwości jakimi dysponujemy jeżeli ktoś ma pojęcie i jest w stanie samemu rozebrać silnik i wprowadzać modyfikacje to można bawić się w tuning wolnossaka albo bawić się w tuning turbo i na jednym i na drugim da sie osiągnąć spore efekty tylko tuning silników atmosferycznych to w naszym kraju i wielu innych strefa czarnej magii trzeba posiadać olbrzymią wiedzę i doświadczenie żeby temat ogarnąć bo to są już własne ingerencje w układ korbowo-tłokowy ingerencje też w sam blok i głowicę   
 
 
Ale jeżeli zakładamy że chcemy komuś dać do zrobienia samochód i jeszcze nie jest to popularny w tuningu model to może słabo z pieniędzmi być nawet bardzo słabo | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |