 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
odpowietrzenie układu chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
koniu
Forumowicz Koniu
Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2011 Posty: 52 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 08-11-2011, 20:25
|
|
|
Odnośnie zaworu odpowietrzającego zaznaczonego na zdjęciu. Jak to zrobić metodycznie. Czy ma to być zrobione na pracującym silniku czy nie, odkręcić zawór do końca do połowy, korek z chłodnicy ma być odkręcony czy nie ? Krok po kroku jak miałby ktoś fantazję wytłumaczyć. Pytam ponieważ u mnie słychać jak się płyn z chłodnicy przewala po nagrzewnicy za raz po uruchomieniu silnika. Myślę, że to może być powodem tego, że gazownikowi płyn z układu wyleciał podczas montażu a później go uzupełniał i mógł nie odpowietrzyć go dokładnie. Potrzebuję instrukcji jak to dobrze zrobić. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 08-11-2011, 22:00
|
|
|
Nie wiem czy u ciebie jest tak jak u mnie ale do rzeczy. Na przewodzie dochodzącym do nagrzewnicy jest ( przynajmniej u mnie jest) taka plastikowa śruba wkręcona w przewód. To jest odpowietrznik. Odkręcasz go trochę i tędy powinno odejść całe powietrze z nagrzewnicy. Można to robić na wyłączonym silniku ale błędm też nie będzie jak będzie włączony silnik bo wtedy pompa płynu chłodzącego pracuje i pcha płyn w układzie. W momencie gdzy przestanie uchodzić powietrze i zacznie uciekać płyn, zakręcić i rozgrzać do otwarcia termostatu. Jak termostat się otworzy to płyn swobodnie będzie sobie po całym układzie przepływał i powinno wszystkie pozostałości powietrza w układzie przepchnąć do zbiorniczka wyrównawczego. Wyłączyć silnik, odczekać trochę aż deko przestygnie i powolutku dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
koniu
Forumowicz Koniu
Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2011 Posty: 52 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 19-11-2011, 12:17
|
|
|
Wczoraj odpowietrzałem układ. Tzn chciałem ale jak odkręciłem ową śrubkę to sam płyn ciekł więc dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego koncentratem i teraz temp zamarzania zmierzona wynosi niecałe - 45 stopni Jest bajka. |
|
|
|
 |
|
|