Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimówki -- ale z innej strony :)
Autor Wiadomość
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 14:06   

Dla mnie głównym powodem wymiany opon jest wizualne zużycie (wysokość bieżnika) oraz stan materiału (pęknięcia i ubytki). Nie ma też reguły, że opony wytrzymują 2 albo 4 sezony - zależy to od opon. Kiedyś założyłem letnie Klebery i po 1 sezonie wymagały wymiany (zbyt miękki materiał), a na letnich Michelinach MXT latałem 2 sezony i nie było widać żadnych śladów zużycia.
 
 
thomb
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 15:13   

O ile mi wiadomo, z dawnych czasów kiedy to liznąłem rąbek wiedzy o polimerach, to wpływ na jakość takich tworzyw ma wiele czynników. O ile np. są dość odporne chemicznie (oczywiście nie na wszystko) to mają słabą wytrzymałość termiczną. Guma na opony jest oczywiście odpowiednio modyfikowana coby wytrzymywać odpowiednie warunki, ale każde przegrzanie/oziębienie nadmierne (szczególnie duże, nagłe zmiany) ma niekorzystny wpływ na materiał - wewnętrzne naprężenia powodują pękanie, korozję, najpierw w skali mikro, później makro. Oczywiście czynniki chemiczne też są nie bez znaczenia - nie wysztkie związki z jakimi guma ma do czynienia będą dla niej neutralne. A i np. promieniowanie UV będzie powoli niszczyło wiązania.
Podsumowując mój lakoniczny wywód - praktycznie wszystko ma wpływ na gumę i nie jest wcale powiedziane, że ta sama opona po dwóch latach przechowywania w woreczku w garażu będzie w lepszym stanie niż załóżmy 4-letnia jeżdżona, jeśli ta pierwsza np była systematycznie podgrzewana bo leżała koło grzejnika ...
wg mnie fakt jest taki, że nie da się użytkować takiego materiału tak, żeby się nie starzał. Przynajmniej jeszcze chyba nie wymyślili takiego tworzywa (w każdym razie chyba się dałoby na tym jeździć ;) )
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 18:57   

Najwięcej zależy od jakości gumy.

Na jednych oponach zauważyłem znaczne zużycie po 3 sezonach na innych po 5.
Rekordzistą są Kormorany Winter po 9 latach guma mięka, bez widocznych pęknieć itp.
6.2mm wysokość bieżnika :) - delikatna jazda robi swoje
Micheliny też wytrzymały sporo bo 8 lat.

Najczęściej nie ma sie takiego szczęścia i trafia opony do wyrzucenia po 3-4 sezonach.
Jednak zmęczenie materiału robi swoje - jazda na oponach zimowych powyzej 5 lat jest ryzykowna. No chyba, ze sie jeździ bardzo spokojnie i tylko po mieście bez większych prędkosci ale to i tak ryzyko jest większe, a właściwości opony z roku na rok gorsze.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 10-12-2006, 18:46   

A ja mam takie pytanie w związku z tematem opon.
Otóż w mojej Cari jest zamontowana tabliczka(na słupku, widoczna po otwarciu drzwi), która mówi jakie mają być stosowane opony(rozmiar) i jakie ma być w nich ciśnienie.
Opony zimowe mają mieć wymiary:175/65/15 a ciśn. 2,5 bara.
Ja aktualnie mam Dębicę Frigo(kupiłem używki z 2004 r.) 185/65/15 ale przód 2,2 bara a tył 2,0 bara czyli nadmuchane tak jak letnie.I tu moje pytanie:Czy powinienem dopompować ? Czy wartość 2,5 bara nie jest zawyżona ?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-12-2006, 18:55   

turek61 napisał/a:
Opony zimowe mają mieć wymiary:175/65/15 a ciśn. 2,5 bara.


cos musiales zle odczytac
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 11-12-2006, 11:57   

Przepraszam za pomyłke :wink:
Sęk w tym, że to ciśnienie dotyczy opony na kole zapasowym.
Przepraszam....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.