Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
Odpowietrzanie układu chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-11-2011, 13:21 Odpowietrzanie układu chłodzenia
|
|
|
Witam,
Może ktoś wie czy w Outlanderze 2,0 benzyna bez turbo układ chłodzenia odpowietrza się automatycznie czy trzeba to robić samemu? Jeżeli tak to gdzie są odpowietrzniki?
Dziękuję i pozdrawiam,
Kuba |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-11-2011, 23:09
|
|
|
Wydaje mi się że automatycznie, wymieniałem u siebie płyn w chłodnicy i silniku i nie były potrzebne żadne czary. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 23-11-2011, 09:15
|
|
|
elektryk napisał/a: | Wydaje mi się że automatycznie, wymieniałem u siebie płyn w chłodnicy i silniku i nie były potrzebne żadne czary. |
Dzięki za informację. Chociaż liczyłem, że gdzieś jakiś odpowietrznik się znajdzie i jest szansa, że w ten sposób wyeliminuję usterkę. Niestety trzeba się będzie zapewne dobrać do pompy wody lub nagrzewnicy:(
Pozdrawiam,
Kuba |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-11-2011, 10:38
|
|
|
Ale o czym Ty mówisz?? 4G63?
Spuszczasz z chłodnicy, wyciągasz zbiorniczek wyrównawczy (celem wymycia). Potem szukasz ukrytej śruby na imbus w bloku silnika. Jak nie masz na odwrót silnika to znajduje się ona od strony grodzi nad wybrzuszeniem (w Lancerze trzeba była ją wymacać do dołu samochodu bo jej nie widać). Potem odkręcając grzechotką wlać sobie płyn po ręce za koszule. Przepłukać 3 konewkami układ. Zakręcić wszystko i zalać. Poczekać do zagrzania i uzupełnić płyn... W Manualu jest wszystko. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 10:43
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale o czym Ty mówisz?? 4G63?
Spuszczasz z chłodnicy, wyciągasz zbiorniczek wyrównawczy (celem wymycia). Potem szukasz ukrytej śruby na imbus w bloku silnika. Jak nie masz na odwrót silnika to znajduje się ona od strony grodzi nad wybrzuszeniem (w Lancerze trzeba była ją wymacać do dołu samochodu bo jej nie widać). Potem odkręcając grzechotką wlać sobie płyn po ręce za koszule. Przepłukać 3 konewkami układ. Zakręcić wszystko i zalać. Poczekać do zagrzania i uzupełnić płyn... W Manualu jest wszystko. |
Tak mówię o 4G63. Możesz mi podać link do tego manuala, bo jeszcze słabo ogarniam forum. Uważasz, że to będzie rozwiązanie mojego problemu? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-11-2011, 10:48
|
|
|
Ja korzystałem z manuala od Galanta, ale widzę, że to Outka masz tutaj:
Outek
Ściągam, za parę minut postaram Ci się podać stronę. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ja korzystałem z manuala od Galanta, ale widzę, że to Outka masz tutaj:
Outek
Ściągam, za parę minut postaram Ci się podać stronę. |
Dzięki, wracając do mojego pytania Twoim zdaniem takie płukanie układu powinno pomóc w moim przypadku? Możesz wiesz jak jest z odpowietrzaniem układu chłodzenia w tym silniku robi się to automatycznie czy jest na to jakiś sposób?
Niestety jak widać na naszym forum na razie nie ma zbyt dużo konkretnych odpowiedzi. Szukałem też na innych a tam sporo sprzecznych opinii. Od zapowietrzenia układu i zanieczyszczenia układu, do wymiany pompy wody lub nagrzewnicy włącznie. Najbardziej przeraża mnie nagrzewnica. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:07
|
|
|
Ale coś Ci nie działa? Układ według manuala odpowietrza się sam... Przynajmniej w Galancie/Lancerze.. Dalej mi się ściąga. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale coś Ci nie działa? Układ według manuala odpowietrza się sam... Przynajmniej w Galancie/Lancerze.. Dalej mi się ściąga. |
Aha, sorrki moja wina, swój problem opisałem we wcześniejszym poście, ale z uwagi na to, że nikt nie odpowiedział założyłem tylko dotyczący odpowietrzenia układu.
Problem w moim Outlanderze polega na tym, że na wolnych obortach bardzo słabo działa mi ogrzewanie. Z nawiewów leci letnie powietrze przy ustawieniu temperatury na maksymalną. Podaczas jazdy, gdy silnik ma wyższe obroty powietrze temperatura powietrza z nawiewów jest znacznie wyższa. Chociaż wydaje mi się, że mogłaby być jeszcze większa, ale tego akurat pewien nie jestem.
Podsumowując problem polega na tym, że na niskich obrotach ogrzewanie zdecydowanie słabnie. Raczej wykluczam termostat bo silnik szybko łapie prawidłową temperaturę (na wskaźniku wskazówka pokazuje minimalnie poniżej połowy skali), gdy jest już rozgrzany to trzyma stała temperaturę.
Może wiesz co może być przyczyną tego słabego ogrzewania? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:29
|
|
|
Oj tak bardzo to nie pomogę. Wymiana płynu jest opisana w 14-stym PDF-ie na 17 stronie. W wypadku 4x4 trochę inaczej się spuszcza wodę z bloku. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:49
|
|
|
krzychu napisał/a: | Oj tak bardzo to nie pomogę. Wymiana płynu jest opisana w 14-stym PDF-ie na 17 stronie. W wypadku 4x4 trochę inaczej się spuszcza wodę z bloku. |
Możesz mnie wyśmiać, ale nie wiem o którym 14nastym PDF mówisz. Jeśli możesz to podaj mi link strony, gdzi jest lista tych plików PDF. Może jakoś do 14nastu doliczę:) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 13:00
|
|
|
WIELKIE DZIĘKI!!! |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-11-2011, 16:32
|
|
|
W Outlanderze 4WD płyn chłodzący wygodnie się zlewa z dolnego dopływu do przekładni rozdzielającej napęd. Jest to najniższy punkt układu i bardzo łatwo dostępny.
Po zlaniu płynu możesz przepłukać układ wodą destylowaną, najpierw czystą a później z płynem do usuwania kamienia z chłodnic. Chyba Prestone taki kiedyś produkował. Fajnie byłoby pojeździć kilka dni z takim płynem w układzie żeby się dobrze rozprowadził, jednak temperatury za oknem nie zachęcają do tego. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-11-2011, 22:35
|
|
|
elektryk napisał/a: | W Outlanderze 4WD płyn chłodzący wygodnie się zlewa z dolnego dopływu do przekładni rozdzielającej napęd. Jest to najniższy punkt układu i bardzo łatwo dostępny.
Po zlaniu płynu możesz przepłukać układ wodą destylowaną, najpierw czystą a później z płynem do usuwania kamienia z chłodnic. Chyba Prestone taki kiedyś produkował. Fajnie byłoby pojeździć kilka dni z takim płynem w układzie żeby się dobrze rozprowadził, jednak temperatury za oknem nie zachęcają do tego. |
Dzięki za informację. Odnośnie spustu płynu. Słyszałem o środkach do czyszczenia układu chłodzącego, ale o takich które wlewa się tylko na kilkanaście minut bo inaczej uszczelki i przewody może "zeżreć". |
|
|
|
 |
|