Co ile wymiana oleju i ile oleju spala? |
Autor |
Wiadomość |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 24-11-2011, 21:49
|
|
|
natknąłem się właśnie na ofertę firmy ELF. coś mi się kojarzy, że to niezła marka, a cena zaskakująco atrakcyjna. konkretnie chodzi o ELF EXCELLIUM LDX 5W40. ma ktoś opinię na ten temat? |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 25-11-2011, 08:58
|
|
|
Jeździłem na początku na Mobilu 5W50.
Po roku przeszedłem na MOBIL 1 New Life 0W40.
Nie bierze nic a robię częste krótkie trasy.
Polecam
Do 1.6 przy wymianie weszło mniej niż 2 litry |
_________________  |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 25-11-2011, 10:56
|
|
|
No i tu zagadka. Wczoraj wymieniałem olej, oczywiście z filtrem i wlazła cała 4L bańka i bagnet pokazywał połowę stanu |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2011, 11:24
|
|
|
no i co w tym dziwnego? Ja leję w ciemno 4 litry i biorę 1l, żeby potem w domu dolać do pełna. Ten jeden litr wystarcza chyba na 30 tys na dolewki. |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 25-11-2011, 11:41
|
|
|
jak nic dziwnego to się cieszę z książki serwisowej wynikało, że nieco ponad 3L ma wejść. dość duża różnica... |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2011, 12:28
|
|
|
Z mojej książeczki chyba wynikało 4,3 + 0,3 na filtr... ale musiał bym się upewnić. |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-11-2011, 19:25
|
|
|
krzychu napisał/a: | Z mojej książeczki chyba wynikało 4,3 + 0,3 na filtr... ale musiał bym się upewnić. |
dziwne, u mnie(grudzień 2004) w książce jak byk 3,0 l + 0,3 na filtr... może lifting objął też rozmiar miski olejowej ?? |
_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 25-11-2011, 19:55
|
|
|
Sprawdziłem w mojej książce i jest jak pisał Krzychu. 4,0 + 0,3 L.
Ja swoje przekonanie o trzylitrowej pojemności miski oparłem na manualu ściągniętym z forum. Możliwe jednak, że spojrzałem na niewłaściwe wartości... |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-11-2011, 00:45
|
|
|
SQ napisał/a: | Sprawdziłem w mojej książce i jest jak pisał Krzychu. 4,0 + 0,3 L.
Ja swoje przekonanie o trzylitrowej pojemności miski oparłem na manualu ściągniętym z forum. Możliwe jednak, że spojrzałem na niewłaściwe wartości... |
Macie racje jak nic!! Źle, spojrzałem na 1.6 Strona 9-17 w instrukcji |
_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 26-11-2011, 10:52
|
|
|
Jesteśmy gamonie |
|
|
|
 |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30-11-2011, 22:16
|
|
|
Jeżdżę na Castrol Magnatec 5W40, wymiany robię co 10.000 km, nie dolewam od zmiany do zmiany, przebieg 118.000 km, di silnika wlewam 4,5L |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
pie3ak
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2012, 15:08
|
|
|
już to pisałem w innym wątku
obecnie 5W40, wcześniej 10W60
ja leję 1-2 litry na 15.000 w zależności jak jeżdżę i czy w mieście czy w trasie
kiedyś zrobiłem 500km bez oleju
coś mi stukało, ale nie miałem pojęcia co
kontrolka się nie paliła, bo oczywiście nia ma kontroliki poziomu tylko kontrolka ciśnienia, a ciśnienie było ok
jak się zorientowałem to pojechałem blady do Mitcar'u a tam się dowiedziałm, że nie ma strachu, bo 1.6 to można i wodą smarować - taki joke, ale rzeczywiście strat słownie ZERO przynajmniej przez ostatnie 75.000 się nie ujawniły |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-03-2012, 09:55
|
|
|
Witam ja jeżdżę na MOTULU 6100 SYNERGIE+ przebieg 166tyś z LPG wymiana co 15000km i 0 dolewek.
W poprzednich samochodach również jeździłem na MOTULU i silnik po rozebraniu w suzuki grand vitara (urwany pasek) wyglądał jak nówka sztuka poza uszkodzeniami oczywiście a przebieg 280000.
Co do Castrola również słyszałem złe opinie Mobil podobno ok. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tomcio2006 07-04-2012, 08:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-03-2012, 17:06
|
|
|
krzychu napisał/a: | Znaczy pisałem to już 3 razy. Castrol to dystrybutor, a nie producent. Wielu użytkowników na forum stwierdzało, że silnik po castrolu jest zasyfiony. ASO chyba Toyoty pewnego razu zrezygnowało z Castrola bo były problemy z silnikami... |
W Polsce oleje dla Castrola robi Orlen. Tzn Castrol zamawia tylko jakieś określone parametry a jak je osiągnąć to już jest zmartwienie firmy Orlen Oil. Kupując sobie olej Castrol tak naprawdę kupujesz olej Orlen + niezła premia dla pośrednika, czyli Castrola.
Pozostaje mieć nadzieję że to oleje Orlen są takie dobre (bo czemu polskie miało by zawsze być złe?) a nie że Castrol taki cienki.
[ Dodano: 31-03-2012, 17:13 ]
pie3ak napisał/a: | już to pisałem w innym wątku
obecnie 5W40, wcześniej 10W60 |
Czy to dobry pomysł lać xxW60 do wybitnie niesportowego silnika 4G18? W temperaturach innych jak te w przeciążonych silnikach sportowych jest on 'za gęsty' i zachowuje się jak niedogrzany olej xxW40. 10W60 jest generanie przeznaczony dla silników w których panuje wyższa temperatura i klasyczny 5W40 staje się zbyt 'wodnisty'. |
|
|
|
 |
|