Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0] Check Engine - Outlander 2.0 136KM 4WD - dziwna spr |
Autor |
Wiadomość |
gregsen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 09:57 [I 2.0] Check Engine - Outlander 2.0 136KM 4WD - dziwna spr
|
|
|
Witam. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Outka I 2.0 4WD z 2004r i przebiegiem 150tyś km. Wczoraj miałem taką sytuację, że po odpaleniu rano w garażu nie zgasła kontrolka silnika. Auto jeździło normalnie nic się nie działo, pod maską żadnych wycieków, płyny w normie. Postanowiłem odłączyć sobie akumulator (może i głupio zrobiłem) by ten błąd "zresetować". Po ponownym podłączeniu aku. (jak wskazuje książka serwisowa najpierw plus potem minus) i próbie odpalenia auta nic nie usłyszałem...złowroga cisza, rozrusznik nie kręcił. Przy ponownej próbie odpalenia przytrzymałem kluczyk w pozycji start i po chwili (jakieś 2 sekundy) rozrusznik zakręcił. Przejechałem się by sprawdzić czy wszystko jest okej - check engine się nie świeci, natomiast przy dojeździe do skrzyżowania hamowaniu i redukcji, obroty spadają nie jak powinno być do jakiś 750 -800 tylko w zasadzie do zera i autko jakby chciało zgasnąć (pojawia się na mili sekundę kontrolka akumulatora i auto sie przydusi) po czym chwilę na jałowym obroty zafalują delikatnie i ponownie wraca wszystko do normy. Nie wiem gdzie szukać przyczyny - stary akumulator, przepływomierz świruje, może kable WN, albo jeszcze coś innego? Pomóżcie Koledzy.
P.S. Auto stoi w ciepłym garażu, a paliwo raczej tankuje na dobrych stacjach np.Orlen (o ile w ogóle w Polsce są dobre stacje |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 10:31
|
|
|
No jak odłączyłeś akumulator to trzeba było odpalić auto, wyłączyć klimę, włączyć to co zawsze (radio, światła) i zostawić do zagrzania silnika. Dlatego Ci falują obroty (znaczy objaw po paru kilometrach ustanie).
A kontrolka to nie wiadomo co to mogło być. Raczej nie ma to związku z obecnym falowaniem obrotów. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 29-11-2011, 14:21, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gregsen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 11:20
|
|
|
Ale pozostaje kwestia tego odpalania...cisza za pierwszym razem, za drugim bądź trzecim dopiero zaskoczy gdy przytrzymam kluczyk na starcie po kilku sekundach, a z tego co wiem rozrusznik w tym położeniu od razu zaczyna startować i odpala silnik. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 11:47
|
|
|
Raczej pozostaje poczekać (jeśli odpala teraz normalnie) do następnego zaświecenie się CE i odczytania błędu. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 29-11-2011, 11:57
|
|
|
Nie wiem dokładnie jak jest w Mitsubishi, ale w poprzednim aucie, gdy resetowałem komputer była procedura jak go uruchomić po resecie, żeby samochód pracował optymalnie. Może ktoś podpowie jak należy uruchamiać Outlandera po resecie?
Jeszcze jedno nie masz czasem instalacji gazowej? Ja mam u siebie Landi Renzo Omegas, która jest podobno bardzo dobra, a przez nią check zapala mi się czesto i na długo, co jest dla mnie dziwne. Byłem na przeglądzie gazu i niestety serwisant być może dla świętego spokoju powiedział mi, że tak się może zdarzać. |
|
|
|
 |
gregsen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 14:17
|
|
|
Gazu niestety nie mam. Auto chodzi na Etylinie tylko. Apropo tej procedury po resecie jeśli takowa jest to może ktoś by podpowiedział jak i co robić. Może tu tkwi problem. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 29-11-2011, 19:28
|
|
|
To jest normalne po HARD RESET trochę jednak trwa nim komputer przywróci ustawienia fabryczne. Co do falujących obrotów miałem podobnie przy włączonej klimie i słabym ako przełożyłem ako z innego wozu jak mi elektryk mówił i ten problem nie występował nawet przy włączonej klimie. Potem wsadziłem z powrotem stare ako i znowu na klimie były spadające obroty, ale ręki nie dam sobie obciąć, że winę może ponosić ako |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-11-2011, 20:08
|
|
|
mitch2000 napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak jest w Mitsubishi, ale w poprzednim aucie, gdy resetowałem komputer była procedura jak go uruchomić po resecie, żeby samochód pracował optymalnie. Może ktoś podpowie jak należy uruchamiać Outlandera po resecie? | Nie potrzebna jest żadna procedura, po prostu przejechać kilka kilometrów i nie przejmować się że silnik pracuje inaczej. IMHO to jakieś zabobony o odpalaniu z klimą, ogrzewaną szybą, światłami i gazowaniu do iluś tam tysięcy obrotów.
Jak skasowałeś błąd to musztarda po obiedzie, ale skoro nie wrócił to bym obstawiał błąd niskiej wydajności katalizatora. |
|
|
|
 |
gregsen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:00
|
|
|
Mieliście rację Koledzy. Wszystko się ustabilizowało i chodzi normalnie po Hard Resecie. Odpala bez problemu, na razie spróbuje tylko z tym akumulatorem porządek zrobić bo coś mi się wydaje że to jeszcze oryginalny japoński z fabryki pod maską siedzi. Druga sprawa to pytanie czym jest błąd niskiej wydajności katalizatora? Skoro auto jeździ normalnie, wszystko jest okej czym może być ten błąd i czy nie ma on żadnych objawów za wyjątkiem kontrolki Check Engine? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:40
|
|
|
gregsen napisał/a: | Skoro auto jeździ normalnie, wszystko jest okej czym może być ten błąd i czy nie ma on żadnych objawów za wyjątkiem kontrolki Check Engine? |
Tak bo to ekologia tylko. Ale ona powinna się zaświecić po dłuższej jeździe powyżej 80km/h, a nie po odpaleniu... |
|
|
|
 |
gregsen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 30-11-2011, 13:44
|
|
|
No cóż...jeśli kontrolka CE znów się pojawi jadę na komputer. Nic innego nie pozostanie...kolejny Hard Reset już odpada. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 01-12-2011, 23:07
|
|
|
krzychu napisał/a: | Tak bo to ekologia tylko. Ale ona powinna się zaświecić po dłuższej jeździe powyżej 80km/h, a nie po odpaleniu... | Racja, ona się zapali pierwszy raz dopiero przy dłuższej jeździe. |
|
|
|
 |
bolek11
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 04-07-2015, 18:30
|
|
|
Witajcie Misiaki ja mam podobny problem,obojętne czy auto zimne czy po jezdzie kiedy przekręcam kluczyk kontrolki cały czas się palą a silnik nie odpala cisza,dopiero po po kilku próbach zaskoczy ale to się zdarza coraz częściej co się dzieje?Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-07-2015, 22:31
|
|
|
wypalone styki stacyjki? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bolek11
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 05-07-2015, 18:40
|
|
|
Dzięki,Nie brałem tego pod uwagę myślałem raczej że coś może zawiesza się w rozruszniku muszę chyba się udać do elektryka.Dziękuję i Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|