Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] Check Engine - Outlander 2.0 136KM 4WD - dziwna spr
Autor Wiadomość
gregsen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Wawa
  Wysłany: 29-11-2011, 09:57   [I 2.0] Check Engine - Outlander 2.0 136KM 4WD - dziwna spr

Witam. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Outka I 2.0 4WD z 2004r i przebiegiem 150tyś km. Wczoraj miałem taką sytuację, że po odpaleniu rano w garażu nie zgasła kontrolka silnika. Auto jeździło normalnie nic się nie działo, pod maską żadnych wycieków, płyny w normie. Postanowiłem odłączyć sobie akumulator (może i głupio zrobiłem) by ten błąd "zresetować". Po ponownym podłączeniu aku. (jak wskazuje książka serwisowa najpierw plus potem minus) i próbie odpalenia auta nic nie usłyszałem...złowroga cisza, rozrusznik nie kręcił. Przy ponownej próbie odpalenia przytrzymałem kluczyk w pozycji start i po chwili (jakieś 2 sekundy) rozrusznik zakręcił. Przejechałem się by sprawdzić czy wszystko jest okej - check engine się nie świeci, natomiast przy dojeździe do skrzyżowania hamowaniu i redukcji, obroty spadają nie jak powinno być do jakiś 750 -800 tylko w zasadzie do zera i autko jakby chciało zgasnąć (pojawia się na mili sekundę kontrolka akumulatora i auto sie przydusi) po czym chwilę na jałowym obroty zafalują delikatnie i ponownie wraca wszystko do normy. Nie wiem gdzie szukać przyczyny - stary akumulator, przepływomierz świruje, może kable WN, albo jeszcze coś innego? Pomóżcie Koledzy.
P.S. Auto stoi w ciepłym garażu, a paliwo raczej tankuje na dobrych stacjach np.Orlen (o ile w ogóle w Polsce są dobre stacje :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-11-2011, 10:31   

No jak odłączyłeś akumulator to trzeba było odpalić auto, wyłączyć klimę, włączyć to co zawsze (radio, światła) i zostawić do zagrzania silnika. Dlatego Ci falują obroty (znaczy objaw po paru kilometrach ustanie).

A kontrolka to nie wiadomo co to mogło być. Raczej nie ma to związku z obecnym falowaniem obrotów.
Ostatnio zmieniony przez krzychu 29-11-2011, 14:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gregsen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Wawa
Wysłany: 29-11-2011, 11:20   

Ale pozostaje kwestia tego odpalania...cisza za pierwszym razem, za drugim bądź trzecim dopiero zaskoczy gdy przytrzymam kluczyk na starcie po kilku sekundach, a z tego co wiem rozrusznik w tym położeniu od razu zaczyna startować i odpala silnik.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-11-2011, 11:47   

Raczej pozostaje poczekać (jeśli odpala teraz normalnie) do następnego zaświecenie się CE i odczytania błędu.
 
 
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 29-11-2011, 11:57   

Nie wiem dokładnie jak jest w Mitsubishi, ale w poprzednim aucie, gdy resetowałem komputer była procedura jak go uruchomić po resecie, żeby samochód pracował optymalnie. Może ktoś podpowie jak należy uruchamiać Outlandera po resecie?
Jeszcze jedno nie masz czasem instalacji gazowej? Ja mam u siebie Landi Renzo Omegas, która jest podobno bardzo dobra, a przez nią check zapala mi się czesto i na długo, co jest dla mnie dziwne. Byłem na przeglądzie gazu i niestety serwisant być może dla świętego spokoju powiedział mi, że tak się może zdarzać.
 
 
gregsen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Wawa
Wysłany: 29-11-2011, 14:17   

Gazu niestety nie mam. Auto chodzi na Etylinie tylko. Apropo tej procedury po resecie jeśli takowa jest to może ktoś by podpowiedział jak i co robić. Może tu tkwi problem.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 29-11-2011, 19:28   

To jest normalne po HARD RESET trochę jednak trwa nim komputer przywróci ustawienia fabryczne. Co do falujących obrotów miałem podobnie przy włączonej klimie i słabym ako przełożyłem ako z innego wozu jak mi elektryk mówił i ten problem nie występował nawet przy włączonej klimie. Potem wsadziłem z powrotem stare ako i znowu na klimie były spadające obroty, ale ręki nie dam sobie obciąć, że winę może ponosić ako
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-11-2011, 20:08   

mitch2000 napisał/a:
Nie wiem dokładnie jak jest w Mitsubishi, ale w poprzednim aucie, gdy resetowałem komputer była procedura jak go uruchomić po resecie, żeby samochód pracował optymalnie. Może ktoś podpowie jak należy uruchamiać Outlandera po resecie?
Nie potrzebna jest żadna procedura, po prostu przejechać kilka kilometrów i nie przejmować się że silnik pracuje inaczej. IMHO to jakieś zabobony o odpalaniu z klimą, ogrzewaną szybą, światłami i gazowaniu do iluś tam tysięcy obrotów.
Jak skasowałeś błąd to musztarda po obiedzie, ale skoro nie wrócił to bym obstawiał błąd niskiej wydajności katalizatora.
 
 
gregsen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Wawa
Wysłany: 30-11-2011, 12:00   

Mieliście rację Koledzy. Wszystko się ustabilizowało i chodzi normalnie po Hard Resecie. Odpala bez problemu, na razie spróbuje tylko z tym akumulatorem porządek zrobić bo coś mi się wydaje że to jeszcze oryginalny japoński z fabryki pod maską siedzi. Druga sprawa to pytanie czym jest błąd niskiej wydajności katalizatora? Skoro auto jeździ normalnie, wszystko jest okej czym może być ten błąd i czy nie ma on żadnych objawów za wyjątkiem kontrolki Check Engine?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-11-2011, 12:40   

gregsen napisał/a:
Skoro auto jeździ normalnie, wszystko jest okej czym może być ten błąd i czy nie ma on żadnych objawów za wyjątkiem kontrolki Check Engine?


Tak bo to ekologia tylko. Ale ona powinna się zaświecić po dłuższej jeździe powyżej 80km/h, a nie po odpaleniu...
 
 
gregsen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Wawa
Wysłany: 30-11-2011, 13:44   

No cóż...jeśli kontrolka CE znów się pojawi jadę na komputer. Nic innego nie pozostanie...kolejny Hard Reset już odpada.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-12-2011, 23:07   

krzychu napisał/a:
Tak bo to ekologia tylko. Ale ona powinna się zaświecić po dłuższej jeździe powyżej 80km/h, a nie po odpaleniu...
Racja, ona się zapali pierwszy raz dopiero przy dłuższej jeździe.
 
 
bolek11 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Puławy
Wysłany: 04-07-2015, 18:30   

Witajcie Misiaki ja mam podobny problem,obojętne czy auto zimne czy po jezdzie kiedy przekręcam kluczyk kontrolki cały czas się palą a silnik nie odpala cisza,dopiero po po kilku próbach zaskoczy ale to się zdarza coraz częściej co się dzieje?Pozdrawiam.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-07-2015, 22:31   

wypalone styki stacyjki?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bolek11 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Puławy
Wysłany: 05-07-2015, 18:40   

Dzięki,Nie brałem tego pod uwagę myślałem raczej że coś może zawiesza się w rozruszniku muszę chyba się udać do elektryka.Dziękuję i Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.