Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari gdi -> tdi?
Autor Wiadomość
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-11-2011, 16:21   

W124 diesel zanim się rozgrzeje też swoje spali. W moim mieście nie ma korków, ale czasami lepiej się przejść niż twić w korkach.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2011, 08:20   

xluki napisał/a:
W124 diesel zanim się rozgrzeje też swoje spali. W moim mieście nie ma korków, ale czasami lepiej się przejść niż twić w korkach.

...no tak jest to sposób na oszczędną jazdę, ale wtedy trzeba podawać zużycie nie na 100 km a na tydzień. Nie raz już pisałem ale powtórzę, nie wiem z czego się to bierze, niektórzy mocno zaniżają zużycie swoich pupilków........zwłaszcza Ci którzy nie mogą przejść na LPG. Sorry koledzy z GDI ale ja tak to widzę, wiem wiem, naraziłem się ale to moje zdanie, a wolność słowa istnieje prawda?
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-12-2011, 10:20   

carisma1 napisał/a:
niektórzy mocno zaniżają zużycie swoich pupilków........zwłaszcza Ci którzy nie mogą przejść na LPG. Sorry koledzy z GDI ale ja tak to widzę,
Silnik GDI jest stworzony do tego aby mniej palił. Wystarczy znać zasadę działania tego silnika oraz innych z wtryskiem bezpośrednim i można zrozumieć w jaki sposób potrzebuje on mniej paliwka. MOje wyniki nie są zaniżane, nie muszę nikomu nic udowadniać, ale wątpię, aby tyle osób także z innych portali podawali błędne wyniki.

POlecam przejrzeć tą stronkę: http://www.autocentrum.pl...25km-1997-2003/
http://www.autocentrum.pl...90km-1996-2000/

W obu przypadkach wyniki zależą od stylu jazdy, stanu auta itd.
Tak jak pisałem wcześniej... GDI jest silnikiem, którym trzeba nauczyc się jezdzic a odwdzieczy sie niskim spalaniem.

PS. NIektórych także denerwuje fakt, że GDI potrafi mniej spalić od diesela. :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 01-12-2011, 11:32   

GDI jest bardzo oszczędne, to fakt.
...ale tylko w trasie... w mieście jest tylko trochę oszczędniejsze.

Mam porównanie 1.8GDI MT vs 1.6 AT (90KM)
trasa spokojna: 6,1 vs 6,7
trasa szybka: 8 vs 8,5
miasto 8,5-15 vs 9-12

Właśnie w GDI ten najwyższy wynik był na krótkich odcinkach w mrozie. Fakt faktem, grzeje się wolniej niż zwykła benzynówka i stąd mógł być ten wynik.

Na dystansie 10000km mam porównanie, że GDI spalał średnio 8l, a 1.6 pali 8,5.
Tylko teraz 1.6 pali 11l, ale LPG. :P
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-12-2011, 13:45   

"trzeba umiec jezdzic GDI" mozna jasniej ? Siedze na forum od ponad 3 lat i nigdy nie uslyszalem konkretow. Znam charakterystki tego silnika. Co nie zmienia faktu ze nie wierze ze moja Cari (a mam ja 3 lata, w marcu 4 bedzie, dbam o nia lepiej niz o wlasna dziewczyne) ze bedzie mniej palila przy staniu w korkach po 40-50 minut! Kto mieszka na obrzezach Szczecina od strony wylotowki to wie o czym mowie.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-12-2011, 13:47   

To myślisz że diesle spali dużo mniej podczas stania w korku po 40-50min?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
chesy 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: Elbląg
Wysłany: 01-12-2011, 14:32   

Gdzieś widziałem (chyba na reklamie), że gdi potrafi przejechać 1000km na pełnym baku (chyba bez zatrzymywania się i non stop ze stała prędkością). U mnie w mieście które nie jest tak strasznie zakorkowane, ale jest pełno świateł źle skonfigurowanych, trzeba deptać ten pedał, wtedy spalanie na poziomie 10l, a jak nie depniesz to stoisz, ruszasz, stoisz a spalanie podobne jak nie większe... Co do jazdy w trasie najniżej zszedłem do 6l.
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-12-2011, 15:09   

Tak, bo mam kolege ktory wlasnie ma diesla (Wspomniany w124) i wlasnym oczom nie dowierzalem jak przeliczalem mu srednie spalanie i wlasnie wychodzilo 6.5 litra. Ja nie mam zbyt ciezkiej nogi, nie ruszam jak emeryt ale na pewno nie przekraczam 2,5 tys obrotow przy zmianie biegu.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-12-2011, 15:49   

To nie licz na 6.5L po tej wymianie:)

U siebie zauważyłem, że zamulanie do 2,5k rpm i kolejny bieg daje większe spalanie niż jazda do 3-3,5k rpm.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-12-2011, 19:48   

mlun napisał/a:
U siebie zauważyłem, że zamulanie do 2,5k rpm i kolejny bieg daje większe spalanie niż jazda do 3-3,5k rpm.


to na kompie widać jak jest ten wyświetlacz, silnik dostaje dużą dawkę paliwa a ma małą prędkość obrotową przez co ma ciężki chleb do ugryzienia i działają na niego duże siły na niekorzyść.

lukaszpl napisał/a:
A może ktoś już przerobił temat konwersji GDI na zwykły 1.8? wtedy temat LPG jest chyba otwarty. To znaczy myślę o tym że można by zostawić blok silnika, nawet nie ruszając go z auta (chyba że GDI ma inny), do tego głowica, kolektor dolotowy i wtrysk z komputerem z 1.8.


z tego co kojarzę, to gdi mają inne "specyficzne" tłoki tak więc pewnie dół też do wymiany by był

rozsądna opcja jest swap na benzyne+lpg.
albo swap na jakiegoś rasowego glonojada typu mietek w123 czy jaki to tam był zwykły diesel bez turbiny co to na oranżadzie jechał :P
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-12-2011, 20:09   

Akurat w123 mial paliwożerne silnik. W124 to już zupełnie inna bajka. Ale nie wiem czy byś dużo zaoszczędził wymieniając silnik. ON po nowym roku idzie do góry to już będzie różnica 30-40gr w stosunku do Pb. Dochodzi koszt silnika i roboty.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-12-2011, 20:59   

Najlepiej szybko się rozpędzić i utrzymywać prędkość. Cała filozofia jazdy Gdi najniższy uzyskany wynik na trasie to 4,7l/100km nie przekraczając 110km/h.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-12-2011, 22:31   

xluki napisał/a:
Najlepiej szybko się rozpędzić i
myślałem, że będzie "przyłożyć w drzewo". Sorry za OT.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-12-2011, 22:39   

Hugo jesteś mistrz :twisted:
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-12-2011, 10:59   

No to sie spytam po raz drugi- jak wg was POWINNO sie jezdzic GDI ? bo u mnie teraz czasami na 2ce przy 40 km/h pokazuje 63L/100km ;|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.