Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
[I 2.0] SPALANIE CIĄGLE ROŚNIE POMOCY! |
Autor |
Wiadomość |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-11-2011, 22:27
|
|
|
desti napisał/a: | Rozrząd wymienia się nie później niż co 90tyś, a jak masz ciężką noge to lepiej co 80tyś wymieniać |
Lub co 5 lat. Ja na przykład wymieniłem przy przebiegu 60 tys. km więc teoretycznie brakowało jeszcze 30 tys... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Duńczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd: ?????
|
Wysłany: 29-11-2011, 12:32
|
|
|
Z uwagi na to, że zasadniczy temat zboczył na oleje, chciałbym wrócić do problemu nieoczekiwanego wzostu zużycia paliwa.
Pytanie do Outek1 - jakie efekty po czyszczeniu "wtrysków".
Sugerując się opiniami kolegów przeprowadziłem w swoim Outlanderze test parametrów OBD w czasie jazdy.
Podaje link do wyników tej próby:
test OBD Mitsubishi Outlander 2,0 (136KM)
Proszę fachowców z forum o przeanalizowanie uzyskanych przeze mnie wyników i ich interpretację pod kątem zaobserwowanego ok. 15% wzrostu zużycia paliwa |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-11-2011, 21:48
|
|
|
Duńczyk, powiem szczerze, że wzrost rzędu 15% osobiście zrzuciłbym na karb znacznie niższych temperatur powietrza. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-11-2011, 23:02
|
|
|
Duńczyk napisał/a: | Sugerując się opiniami kolegów przeprowadziłem w swoim Outlanderze test parametrów OBD w czasie jazdy. | Pytanko, jakim toolem ten odczyt, bo bym u siebie zrobił do porównania. |
|
|
|
 |
Duńczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd: ?????
|
Wysłany: 30-11-2011, 08:22
|
|
|
macia napisał/a: | Duńczyk, powiem szczerze, że wzrost rzędu 15% osobiście zrzuciłbym na karb znacznie niższych temperatur powietrza. |
Nie zgodzę się za bardzo z tym stwierdzeniem, choćby dlatego, że wzrost zużycia paliwa o ok. 2l/100km obserwuję już od wiosny. Warunki codziennej jazdy bez zmian.
Odpowiedź na pytanie "elektryka"
Test przeprowadziłem mobilnym czytnikiem normy OBDII/EOBD firmy Texa. Bardzo fajna rzecz w warsztacie szczególnie w przypadkach gdy w pojeździe pojawiają się błędy krótkotrwałe i sporadyczne. Odsyłam do oferty np. InterCars, koszt ok. 600 zł, czyli raczej nie do zastosowań prywatnych. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:02
|
|
|
No więc odświeżając temat niestety Tym razem problem WYSOKIEGO spalania dopadł mojego turboczarnucha. Nie ma żartów, bo aktualnie żłopie 20/100 Przyczyn nie znalazłem, podobnie jak ASO, które sprawdziło rozrząd, podłączyło pod kompa i.... nic - wszystko jak fabryka każe. Nie świeci się CE, nic poza tym, że po prostu pali jak smok bez wyraźnej przyczyny, bo jazda nie zmieniła się, a wzrost zużycia o jakieś 7 litrów/100km Wydaje mi się przy tym, że nieco głośniej pracuje i jakby trochę mocy brakowało w pełnym dostępnym zakresie ale to może tylko złudzenie ASO odsyła mnie do autogt gdzie robione były modyfikacje (program i wydech), bo ponoć sami mogą mieć błędne dane z odczytów nie mając dostępu do zmienianej mapy i ich odczyty to tylko przy seryjnych ustawieniach. Dla mnie to cała wyprawa, urlop itd. a gwarancji żadnej, bo podłączą pod kompa i mogą powiedzieć, że wszystko okej... Jakieś pomysły? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:21
|
|
|
macia napisał/a: | No więc odświeżając temat niestety Tym razem problem WYSOKIEGO spalania dopadł mojego turboczarnucha. Nie ma żartów, bo aktualnie żłopie 20/100 Przyczyn nie znalazłem, podobnie jak ASO, które sprawdziło rozrząd, podłączyło pod kompa i.... nic - wszystko jak fabryka każe. Nie świeci się CE, nic poza tym, że po prostu pali jak smok bez wyraźnej przyczyny, bo jazda nie zmieniła się, a wzrost zużycia o jakieś 7 litrów/100km | Pytanie czy zrobili pomiar spalin? Ile przejechałeś w tym stanie? Czy to nie wina kiepskiego paliwa lub błędu obliczeń komputera? |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:40
|
|
|
Nie wiem, czy robili pomiar spalin - zakładam, że skoro facet w ASO mówi mi, że wyczerpał swoje możliwości, to sprawdzili wszystko co trzeba. Przejechałem tak już z 1000 km. Paliwo na pewno nie, ciągle to samo 100vpower na tej samej stacji shell... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 05-12-2011, 16:41
|
|
|
U mnie w Turbiaku spalanie jeszcze w normie pozostaje na poziomie 8,5-9,5l no i miasto 12l a ostatnio po zmianie kół na zimowe jak wracałem to na trasie przy spokojnej jeździe miałem 7,2l!!!! wg komputera, ale wytrzymałem tylko 5km jechać spokojnie. Co do tak wielkiego wzrostu spalania u macia to podobnie jak ktoś pisał to wziąśc na pomiar spalin |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-12-2011, 22:30
|
|
|
desti - no to super wyniki. Ty coś miałeś dłubane w sofcie, czy seryjnie tak walczysz? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-12-2011, 18:05
|
|
|
U mnie to wiem że mam inne bebechy i wydech a przy ECU pewnie też coś poprzedni właściciel dłubał. Co do wyników spalania to jak go kupiłem ponad 2 lata temu to uzyskiwałem lepsze wyniki czyli o pół litra mniejsze spalanie. Może bym miał ciut mniejsze jakbym może świece wymienił, ale nie wiem czy jest sens
[ Dodano: 17-12-2011, 19:42 ]
I znalazłeś powód wzrostu tego spalania |
|
|
|
 |
|