Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie
Autor Wiadomość
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 21:52   

abuelo12 napisał/a:
pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów

jak pojawią się wszystkie to znaczy, że auto na żyletki się nadaje ;) , żeby wszystko co najgorsze się pojawiło to naprawdę ruina musi być
 
 
 
jabol_ko 
Nowy Forumowicz
Dynamic

Auto: 1.8 GDI DYNAMIC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17-12-2011, 23:11   

Witam.
Kupiłem Carisme 2000r 1.8 Gdi wersja Dynamic.
Mam 2 pytanka:
- jak odpalam rano słyszę pukanie ale po przejechaniu 2-3 km nie słychac już czy to normalne???
- falują mi obroty ( auto nie gaśnie ale spada do najniższych obrotów potem wskakuje na prawie tysiąc) jaka może by przyczyna??
Carisme mam od tyg. nigdy wcześniej nie miałem tej marki. Spodobał mi się wygląd tej wersji Dynamic auto mam z niemiec z przebiegiem 186 000 z książką serwisową.
Chciałbym info czy mam poważny problem czy nie ma tragedii.
Pozdro
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-12-2011, 10:39   

O jakim pukaniu mówisz?
Co do falowania obrotów to z fusów nie wywróżymy. Może być milion problemów. Najlepiej by było na kompie sprawdzić o się dzieje.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 18-12-2011, 11:31   

Co do falowania to przyczyn może być kilka, ale podstawowe to: brudna przepustnica->wyczyścić i odpięcie akumulatora->nauczyć obrotów, pukanie to przeważnie popychacze->utrzymywać maksymalny poziom oleju na bagnecie i nie mulić auta poniżej 2krpm za długo
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
jabol_ko 
Nowy Forumowicz
Dynamic

Auto: 1.8 GDI DYNAMIC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18-12-2011, 14:40   

Ok z falowaniem obrotów tak zrobie i jak coś to podjade na kompa. A popychacze jak by były walnięte to nie waliły by cały czas?? Bo dosłownie słychać takie puste pukanie przez pierwsze 2-3 km albo jak pochodzi chwile z rana i woda sie podniesie to samo przestaje.
A załóżmy że to popychacze orientujesz się w koszcie naprawy takiej usterki??
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-12-2011, 14:41   

Popychaczami bym się nie przejmował bo to normalne w tym silniku (tj. bardzo częste), szczególnie tak jak piszesz gdy zimny silnik
Dobry olej i zawsze sprawdzać jego stan i będzie ok ;)

[ Dodano: 18-12-2011, 14:43 ]
Jaki tam masz teraz zalany ?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-12-2011, 16:07   

Odnośnie jeszcze tematu, który założył abuelo12, powiem Tobie kolego, że jeśli zamierzasz kupić carismę po lifcie tj z silnikiem 1.8 GDI 122KM, i jeśli będziesz miał problem np z silnikiem, który odbiega od standardowych problemów, to będziesz zdany na siebie. Tutaj na forum głównie wypowiadają się użytkownicy carism przed liftowych, w których dla przykładu znajdują się inne pompy paliwa.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-12-2011, 08:48   

Różnica w mocy pomiędzy 1.6 a gdi jest duża. A róznica w spalaniu wrecz zerowa.
Jezeli kupisz dobry egzemplarz i bedziesz tankował pb98 to raczej żadnych problemów nie bedziesz miał.
Skrzynie cięzko zajechać a przy 240 tys mam jeszcze orginalne sprzęgło.
Co do zawieszenia to dopiero po 4 latach musiałem z tyłu robic tuleje itp. amortyzatory mają dobre 90 tys przejechane i ciagle trzymają normy.

GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg.

Jedynie co jest wadliwe to zamienniki wydechów. te za 100 zł wystarczaja na 40 tys :evil:
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 19-12-2011, 23:42   

dzięki za słowa otuchy, może nic się nie będze psuło :D "GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg. " Morfi-- to masz dwie Cari ? :)

Inne pompy paliwa ? ktoś może wyjaśnić czym różnią się silniki i ich osprzęt po liftingu, bo faktycznie większość problemów tutaj na forum dotyczy Cari GDI z przed liftingu....
Czego ewentualnie można się spodziewać?

No i pytanie praktyczne :lol: -do kogoś kto miał przyjemność przejechać się 1.6 i GDI, czy różnica jest wyraźnie odczuwalna?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2011, 06:30   

Różnica jest, widać to szczególnie na wyższych biegach głównie przyspieszając na czwórce ale wtedy redukcja do trójki i tragedii nie ma.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 20-12-2011, 06:59   

Silniki nie różnią się niczym, w osprzęcie zostały zmienione drobne elementy, w przepustnicy zamiast linki silniczek, filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku, czujnik ciśnienia zmienił położenie. Jak uwążnie przeczytasz tematy o (przedliftówce też) to nie powinno być problemów.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2011, 10:31   

i9i napisał/a:
filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku,
w przed liftówce masz filterek na pompie niskiego ciśnienia też, który czasami warto przemyć. a w po lifcie filtr paliwa, "ten taki normalny" co był w komorze silnika w przedlifcie został wrzucony do zbiornika
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 20-12-2011, 10:51   

Jak sprzedawałem swoje GDI miało 180tyś. i wydech był jak nowy.
Wymieniłem tylko łącznik elastyczny.
Milej wspominam GDI niż DID.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-12-2011, 13:46   

abuelo12, tak obie GDI (przed liftem) prawie 4 lata a 1.6 po lifcie od 10 dni.
Róznica jest juz od najniższych obrotów

Chyba komp jest inny po i przed liftem
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 27-01-2012, 21:52   

Dziękuje wszystkim za pomoc.
Po sprzedaży swojej Almerki będę się rozglądał za nowym autem.
W grę wchodzi Carisma II, Lancer VIII i Honda Accord, przy czym Cari jest moim faworytem (oczywiście w wersji GDI :lol: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.