Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
07-03-2008, 08:32
Oponki dla eLżbietki
Autor Wiadomość
Mondo_cane 
Forumowicz

Auto: L200 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 64
Skąd: Natolin
Wysłany: 09-12-2011, 20:36   

Ehh no właśnie mętlik niewąski się z tym robi. Mam wrażenie że, weźmiemy udział w tworzeniu kolejnej "urban legend"...

Niefunkcjonujący już na tym forum użytkownicy nsx i mugino używali dystansów 25mm aby DOTZ DAKAR dały się założyć na przód (tarły o zaciski).
Bartman też stosował to rozwiązanie.

W przyszłym tygodniu najpóźniej w piątek mam montaż to się sprawdzi jak jest na prawdę ;)
 
 
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 12-12-2011, 15:02   

PLAMO napisał/a:
Czy ktoś montował opony w rozmiarze 245/75/17 na seryjnych felgach? Zastanawiam się nad oponami BF All Terain ale nie znalazłem ich w niższym profilu.


ja masz 2 posty powyżej Twojego

Seba
 
 
 
Mondo_cane 
Forumowicz

Auto: L200 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 64
Skąd: Natolin
Wysłany: 12-12-2011, 15:06   

Taaa.. i właśnie się okazało, że zamówione i ponoć leżące już w magazynie felgi DOTZ Dakar o właściwym rozmiarze i rozstawie jedna para ma 6 a druga 5 otworów....

Szanowni,
czy DOTZ Hamada lub Luxor będzie dobrą alternatywą? Bez jazd z centrowaniem na szpilkach?

KUBA
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14-12-2011, 19:01   

zobacz czy w tej firmie coś znajdziesz

http://www.insaturbo-opony4x4.pl/opony4x4.html
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
Mondo_cane 
Forumowicz

Auto: L200 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 64
Skąd: Natolin
Wysłany: 17-12-2011, 15:01   

Ahoj szanowni,
wyszło tak



jednak felgi Dotz Hammada....

I przy okazji czy taki stopień wystawania poza nadkole już kwalifikuje się do odebrania dowodu?


KUBA
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 17-12-2011, 16:49   

Jak się policjant uprze to tak, bo wystarczy milimetr. Ale raczej nikt uwagi nawet nie zwróci ale Ty za to zdecydowanie zauważysz jak Ci będzie po bokach błotem chlapało.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Mondo_cane 
Forumowicz

Auto: L200 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 64
Skąd: Natolin
Wysłany: 17-12-2011, 17:14   

Z tym błotem to faktycznie nie jest zbyt ciekawie. Warto zainwestować w gumowe poszerzenia dostępne na portalach aukcyjnych? Bo sprowadzany z Tajlandii komplet poszerzeń nadkoli to koszt prawie 1200 PLN (229 funtów za same nadkola plus przesyłka)...

Kuba
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-12-2011, 09:27   

Gumiane poszerzenia są dobre i wartę swej ceny. Nie muszą być jakieś fest szerokie. Ładnie docięte wyglądają jak trzeba i robią jak trzeba. Ja mam, polecam. Radziłbym zainwestować.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2011, 12:29   

Mondo_cane napisał/a:
Z tym błotem to faktycznie nie jest zbyt ciekawie. Warto zainwestować w gumowe poszerzenia dostępne na portalach aukcyjnych?
Kuba


Moim zdaniem, konkretnie w Twoim przypadku jest to całkowicie bez sensu.

Ja bym nie dramatyzował. U Ciebie praktycznie nic nie wystaje. Spójrz jak to wygląda u mnie po założeniu dystansów 30mm ( wcześniej koła chowały się idealnie w obrys auta):




Co do po poszerzeń i błota. Jeśli zdarza Ci się jeździć w prawdziwym błocie, to żadne fartuchy Ci nie pomogą - koła przednie są skrętne i będzie chlapało na wszystkie strony. Samochód i tak będziesz miał uwalony w błocie. Poza tym, po każdej takiej jeździe i tak wypada odwiedzić myjnie. Z drugiej strony, jeśli w trakcie deszczu przy jeździe po czarnym nachlapie ci trochę na drzwi i tylny błotnik, to żadna tragedia.

Inna sprawa Miśki. Nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się, że przepis jest taki, iż to nie całe koło ma być schowane w obrysie samochodu, a jedynie jego bieżnik. Tak więc, jeśli opona bokiem troszeczkę wystaje, to nie powinno być problemu, o ile bieżnik jest schowany. Zastrzegam jednak, że nie jestem pewien tej informacji.

Pozdrawiam,
 
 
Mondo_cane 
Forumowicz

Auto: L200 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 64
Skąd: Natolin
Wysłany: 18-12-2011, 14:33   

Fakt Arapaho - Twoje opony wystają jakby nieco bardziej ;) To już przestaję dramatyzować ale poszerzenia i tak zamontuję. Stoi w Warszawie na Stawkach jedna węglarka z takimi czarnymi dodatkami i wygląda całkiem, całkiem. Nie mówiąc o tym, że letnie kapcie będą miały szerokość 265 i na tych samych felgach już ewidentnie będą wystawały ;)

Kuba
 
 
Geo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero'93 Long/ l200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-12-2011, 18:11   

Witam, mam pytanie do użytkowników opon MT BFG. Jak te opony zachowują się na asfalcie przy jezdzie ok 120-130km/h (autostrada). Nie mówie o zimie - wymieniam na zimówki. Regularnie raz w tygodniu pokonuje trase asfaltem (300km) i kilka razy w tygodniu musze wjechac w ciezki teren z obciążeniem (przyczepa 1,8t). Czy po suchym asfalcie można bezpiecznie jechac na MTkach z predkoscia ok 120-130?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-12-2011, 18:28   

Miałem okazję przejechac kiedys trasę obwodnicy Patrolem na MT BFG. Z prędkością ok 120 km/h. Sucho było , bezpiecznie - chyba tak :shock: , czy komfortowo i ekonomicznie , śmiałbym wątpić . A juz 300 km nie chciałbym robić na pewno. :wink:
 
 
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2011, 19:00   

Geo napisał/a:
Witam, mam pytanie do użytkowników opon MT BFG. Jak te opony zachowują się na asfalcie przy jezdzie ok 120-130km/h (autostrada). Nie mówie o zimie - wymieniam na zimówki. Regularnie raz w tygodniu pokonuje trase asfaltem (300km) i kilka razy w tygodniu musze wjechac w ciezki teren z obciążeniem (przyczepa 1,8t). Czy po suchym asfalcie można bezpiecznie jechac na MTkach z predkoscia ok 120-130?


Napisze tak.... Odkąd jeżdżę na M/T-kach nauczyłem się jeździć do 90-100km/h. Przede wszystkim ze względu na spalanie. Jazda na tych oponach w granicach 120-130 km/h jak najbardziej jest możliwa, ale.... opony M/T bardzo trudno wyważyć i przynajmniej u mnie przy tej prędkości kierownica zaczyna wpadać w delikatne wibrację. Poza tym hałas i komfort jest na poziomie opon A/T na których wcześniej jeździłem - osobiście nie zauważyłem różnicy. Nie wiem, jak jest na zwykłych szosowych oponach - nie miałem okazji na takowych jeździć, więc porównania nie mam. Poza tym, właściwości trakcyjne BFG MT są na asfalcie jak na opony M/T dobre i niemam im nic do zarzucenia.

Reasumując, jeżeli nie przeszkadza Ci większe spalanie oraz ewentualne wibracje na kierownicy przy 130km/h, to jak najbardziej po suchym śmiało można na nich jeździć.
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 20-12-2011, 19:16   

przez paskudne , śliskie , agresywne kostki na oponach Pirelli Skorpion czy jakoś , w czasie jazdy powyżej 70/h nie słyszę nic a paliwa zżera ze 2 litry więcej

ale na razie trzeba się mi z tym pogodzić - trza szelesty odkładać na np Insy
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
Geo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero'93 Long/ l200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-12-2011, 19:17   

Dzieki za szybka odpowiedz. Czytajac forum ma sie wrazenie ze na MT-kach tylko w teren a na asfalt wrecz sie nie da jechac. Predkosc 120-130 dotyczy odcinka autostrady ktory mam na trasie, reszta to zwykle drogi na ktorych nie zamierzam przekraczac 100km/h.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.