Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Łożysko koła przedniego
Autor Wiadomość
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2011, 13:33   

Najprościej podnieść auto i zakręcić kołem trzymając jednocześnie sprężynę. Jeśli sprężyna drży to znaczy, że łożysko do wymiany. Analogiczną czynność należy wykonać z drugim kołem. :)

Poza tym obserwuj przy skręcie w którą stronę zaczyna hałasować. Jak skręcasz np. w lewo i nacisk kładzie się na prawe koło i wtedy zaczyna hałasować to znaczy, że łożysko w tym kole jest do wymiany.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 29-12-2011, 15:17   

kamil73-73, prawe ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-12-2011, 02:18   

fj_mike napisał/a:
kamil73-73, prawe
A u mnie przy identycznych objawach było lewe do wymiany :P
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2011, 05:07   

Dlatego właśnie najlepiej sprawdzić na dwa sposoby. Łożysko nie zawsze daje jednakowe oznaki uszkodzenia. Czasem szumi, czasem grzechocze, dudni, stuka, puka... :wink: Najlepszy patent na sprawdzenie to ten z trzymaniem za sprężynę na podnośniku :idea:
Ostatnio zmieniony przez Zolar 04-01-2012, 07:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brzozowski886 
Forumowicz

Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 176
Skąd: Zelow
Wysłany: 30-12-2011, 09:56   

U mnie nic nie huczało ani stukało ani pukało. Ale był wyczuwany luz na kierownicy.
Wystarczyło że podniosłem auto i złapałem koło na godzinie 12 i 6 i to mi wystarczyło do diagnozy że łożysko jest do wymiany.
_________________
\.:Pozdrawiam Mateusz:./
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 30-12-2011, 10:02   

Hugo napisał/a:
A u mnie przy identycznych objawach było lewe do wymiany :P

Jak bym miał taki wyjątkowy egzemplarz jak twój, też bym na niego narzekał :P :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 11-05-2016, 12:13   

Wymieniając łożysko muszę odkręcać wahacze czy da się na tyle odsunąć półośkę (o ile się nie zapiekło) żeby dojść do tych 4 śrub od łożyska?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2016, 14:30   

wojbud, możliwości jest kilka, ale bez wybicia conajmniej 2 sworzni się nie da. Mi najlepiej robi się to wybijając sworzeń wahacza prostego, końcówkę drążka kierowniczego i sworzeń wahacza górnego, odpinając kabel ABS-u od mocowania do nadwozia za amortyzatorem i odpinając przewód hamulcowy od zwrotnicy. Wtedy wyjmuję przegub z piasty, zakładam sworznie i przykręcam nakrętki sworzni górnego i prostego wahacza, obracam zwrotnicę na sworzniach tak, że mam piękne dojście do śrub piasty, podstawiam kołek/cegłę pod sworzeń wahacza prostego i wymieniam piastę.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 11-05-2016, 20:13   

ja w wymieniając łożysko razem z piastą a robiłem to już 2 razy nie odkręcam żadnego wahacza ani końcówki drążka, demontuje zacisk, można go podwiesić nawet na sprężynie żeby się nie bawić w odpowietrzanie hamulców, odkręcam śrubę pół osi, skręcam koła max w jedna stronę i pojawia się dostęp do 2 śrub, następnie skręcam max koła w drugą stronę i pojawia się dostęp do 2 śrub i wybijam, czyszczenie gniazda łożyska w zwrotnicy i montaż

dużo zależy jakimi narzędziami dysponujesz
aa i dodam jeszcze że wyszystko robione było z poziomu podłogi, bez kanału
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 12-05-2016, 20:14   

Faktycznie dało się wymienić bez odkręcania wahaczy tylko trzeba było uważać na zębatkę ABSu. Zapieczone lekko w gnieździe ale bez tragedi. Ktoś wcześniej prze smarował frezy smarem miedzianym, więc dlatego poszło bez problemu. Wymieniałem sam, ale u mechanika i co do półosi to kazał dokręcić ile się da i za kilka dni spróbować jeszcze dokręcić. Dobrze radził czy raczej nie? :)
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 12-05-2016, 21:41   

można sprawdzić czy się co nieco nie odkręciło ale kluczem dynamometrycznym, wartość dokręcenia półosi była 200Nm czy coś koło tego, gdzieś na forum była podana dokładna wartość
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-05-2016, 07:43   

wojbud napisał/a:
Dobrze radził czy raczej nie?
nie widzę sensu; ja dokręcam na 200Nm a potem jeszcze dociągam tak, żeby się otwór zawleczki zgadzał i nigdy nie trzeba było dokręcać
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-05-2016, 02:57   

mi najlepiej robiło się to wyjmując zwrotnicę, potem imadełko i wszystko można wygodnie zrobić.... przy okazji zdiagnozować można stan sworzni na górnym, prostym i bananie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.