Charakterystyka silnika 1.6 MIVEC - poszukuję |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2012, 14:00
|
|
|
Generuje większą moc.. ale to nie zmienia faktu, że na kołach jest większy moment i to on jednoznacznie (wraz z warunkami zewnętrzymi i parametrami układu) definiuje przyspieszenie... Pisałem o tym wielokrotnie:)
A to co definiuje całościowo to przyspiesznie (np. od 0-100) dla samochodu to charakterystyka mechaniczna i przełożenia. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 14:25
|
|
|
No to jeszcze Ciebie dalej z innej strony spróbuję naprowadzić - skąd ten moment się bierze na kołach? z powietrza?
Przeczytaj to uważnie:
Z MOCY JAKĄ SILNIK GENERUJE i DLATEGO O PRZYŚPIESZENIU POJAZDU DECYDUJE MOC SILNIKA |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 14:41
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Z MOCY JAKĄ SILNIK GENERUJE i DLATEGO O PRZYŚPIESZENIU POJAZDU DECYDUJE MOC SILNIKA |
Przez dziesięć stron wielokrotnie już dostałem jakże oczywista odpowiedź:
Z momentu na wale silnika i przekładni A powiązania maksimum momentu na kołach z mocą silnika a szczególnie jego maksimum nie ma |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 15:01
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Przez dziesięć stron wielokrotnie już dostałem jakże oczywista odpowiedź:
Z momentu na wale silnika i przekładni A powiązania maksimum momentu na kołach z mocą silnika a szczególnie jego maksimum nie ma |
cóż począć |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-01-2012, 20:28
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | skąd ten moment się bierze na kołach? | Bardzo dobre pytanie
Czy w związku z tym mógłbyś pokazać nam, wyliczyć, nie opisać (Twoje opowieści całkiem fajnie się czyta szczególnie, gdy już się zacietrzewisz i w sposób opisowy przedstawiasz nam pewne zjawiska dotyczące budowy silnika, mechaniki, itp. Jacku - tak trzymać! Odstaw tylko na bok te niepotrzebne komentarze czy ktoś chodził do szkoły, czy Ty masz już dość, itp. To zupełnie niepotrzebne i powiem szczerze - nie przystoi. No ale wróćmy do meritum....)
Czy mógłbyś zatem wyliczyć, niech już będzie to Evo 360 Nm (jestem przekonany, że masz wykresy i inne potrzebne dane) a nie ten nieszczęsny zaczipowany TDI, jaką wartość ma moment na kołach:
- przy obrotach mocy maksymalnej
- 1000 obrotów niżej
- 2000 obrotów niżej
- 1000 obrotów wyżej (nie wiem do ilu się kręci Evo i gdzie wypada max. moc bo mnie to nigdy kompletnie nie interesowało więc jeśli nie wystarczy skali to może być 500 obr wyżej).
Bardzo proszę....
-------
Jacku (jaca71), jak tam - podzielisz się z nami wynikami obliczeń, o które prosiłem?
PS. Panowie... nie napinajcie się tak, toż to tylko moc i moment, nie sprawa życia i śmierci
Emotikony, duże wyboldowane litery fajnie wyglądają, działają na wyobraźnię ale to liczby mówią prawdę. Szczególnie w takiej dziedzinie jak fizyka, mechanika. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 20:45
|
|
|
JCH, Zapomniałem napisać:
Przy prędkości 120km/h na czwórce około 4000rpm (moment maksymalny mojego lancera) lancer ES 2009 2.0 155KM odpycha cię ~280N.
przy prędkości 120km/h na trójce około 6000rpm (moc maksymalna mojego Lancera) Lancer ES 2009 2.0 155KM odpycha się ~340N
O to Ci chodziło?
A liczenie przy 5000 i 6000 na jednym biegu nie ma sensu bo:
Na tym wykresie widać (albo prawie widać bo trzeba orzynać że jak na atmosferyka to nawet niezły jest ten wykres momentu) że maks momentu jest przy 4200 |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:00
|
|
|
Bardzo proszę Cię - podaj nam ten wynik dla 5000 obr. na 3 biegu.
jaca71 napisał/a: | bo trzeba orzynać że jak na atmosferyka to nawet niezły jest ten wykres momentu | Całkiem całkiem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:18
|
|
|
JCH,
Ale po co? Przecież na drugiej stronie tego wątku ustaliliśmy, że dla jednego biegu maksimum momentu na kołach pokrywa się z maksimum na wale. Ale ta wiedza jest nieistotna zarówno w codziennym użytkowaniu jak i nieistotna dla toczącej się dyskusji.
Czy OBK 2.0 to Outback 2.0 Boxer Diesel?
Bo jeśli tak to posiadanie turbosprężarki psuje Twoje postrzeganie rzeczywistości
Zobacz sobie ten film:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
I odpowiedz dlaczego tak a nie inaczej zachowuje się sterownik skrzyni CVT?
Albo tutaj:
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:40
|
|
|
JCH napisał/a: | To zupełnie niepotrzebne i powiem szczerze - nie przystoi. |
ja jestem tylko zwykłym forumowiczem..nic więcej..
[ Dodano: 07-01-2012, 21:42 ]
Cytat: | Czy mógłbyś zatem wyliczyć, niech już będzie to Evo 360 Nm (jestem przekonany, że masz wykresy i inne potrzebne dane) a nie ten nieszczęsny zaczipowany TDI, jaką wartość ma moment na kołach:
- przy obrotach mocy maksymalnej
- 1000 obrotów niżej
- 2000 obrotów niżej
- 1000 obrotów wyżej (nie wiem do ilu się kręci Evo i gdzie wypada max. moc bo mnie to nigdy kompletnie nie interesowało więc jeśli nie wystarczy skali to może być 500 obr wyżej).
Bardzo proszę.... |
Po co? bo tak sobie życzysz?
[ Dodano: 07-01-2012, 21:52 ]
JCH, weź swojego obk diesla i wystartuj z zera do 100km/h kręcąc go do 3600obr/min ( tu osiągasz moc max.)na każdym biegu i jaki czas będziesz mieć?
2 próba kręć go od 1800 do 2400obr/min tak samo do 100km/h jaki czas osiągniesz?
Jak myślisz?
Radzę Tobie, przeczytaj 10 razy a może i 20 razy moje wszystkie posty od początku tego tematu i wtedy jak będziesz mieć dalej wątpliwości to pytaj.
A może od razu pojedź do tunera nich ci odetnie obroty do 2400 bo tam kończy się Twój max moment obrotowy bo przecież później samochód nie przyśpiesza, więc po co go kręcić?
To nie chodzi teraz co przystoi czy nie przystoi - po prostu wszystko dobitnie i wyraźnie w temacie było napisane, jeżeli ie chcesz tego dokładnie przeczytać, pomyśleć to ja Ciebie nie zmuszę.. a nie będziesz mi dawał zadanie domowe, abym teraz szukał przełożeń, rozmiaru kół, przebiegów od evo - no sorry przesadziłeś... |
|
|
|
 |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:09
|
|
|
(Jaca71)
„Przyspieszenie zależy od tego co jest na kołach. Czyli od siły pociągowej albo od momentu zredukowanego z wału do kół.
Moc to jest zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu.
Moment jest wielkością mierzalną, moc obliczeniową”
Nie chciałbym, tym razem z mojej strony, wsadzać "kija w mrowisko", ale...z wiedzy którą wyniosłem z uczelni to NIE MOC...
„...Rozwijana przez silnik moc użyteczna Ne powstaje w wyniku wytworzenia momentu M przy prędkości silnika ń według zależności: (charakterystki prędkościowe silnika)
Ne = 2PIńM = wM, gdzie:
ń [obr/s] - częstość obrotów silnika,
M [Nm] - moment obrotowy silnika,
Ne [W] - moc użyteczna silnika,
w [rad/s] - prędkość kątowa wału korbowego.
PI = 3,14
Celem rozwoju współczesnych silników jest osiąganie już przy małych prędkościach (n=2000 obr/min) maksymalnego momentu obrotowego M (zmniejszenie zużycia paliwa, emisji spalin).
Rozwijanie przez silnik dużego momentu przy małej prędkości obrotowej, umożliwia szybkie rozpędzenie pojazdu, a tym samym przyczynia się do skrócenia czasu osiągania żądanej prędkości jazdy (sprostanie chwilowemu zapotrzebowaniu na moment, niezbędnego do wykonania przez pojazd manewru, zaplanowanego przez kierowcę).
Podsumowując moment obrotowy jest kryterialną wielkością przy sterowaniu podsystemami współczesnych silników (napełnienie, tworzenie mieszanki, zapłon)…”
Źródło: Sterowanie silników o zapłonie iskrowym. Zasada działania. Podzespoły – Informator techniczny BOSCH (2002); |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:09
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Czy OBK 2.0 to Outback 2.0 Boxer Diesel?
Bo jeśli tak to posiadanie turbosprężarki psuje Twoje postrzeganie rzeczywistości |
to jest diesel - a ten subaru jest tak krótki,że kierowca ledwie nadąża mieszać biegami...jedynie co czuć to kopnięcia momentu maksymalnego w zakresie 600obr(poźniej gwałtownie spada) dlatego ma takie odczucia, że na momencie się jeździ. Dodatkowo ten silnik od 4tys ma stopniowe odcinanie momentu obrotowego mimo iż do 5tys może kręcić. Jest to okrutne uczucie, niby by chciał, a nie jedzie...
- DID(TDI) zdecydowanie przyjemniej się jeździ powaga
no co ty??? toż to tragedia, konstruktorzy narażają użytkowników na takie straty paliwa, po co jak mogli by przy 4200obr zatrzymać
[ Dodano: 07-01-2012, 22:14 ]
conrad napisał/a: | Rozwijana przez silnik moc użyteczna Ne powstaje w wyniku wytworzenia momentu M przy prędkości silnika ń |
a z czego kolego powstaje moment?
[ Dodano: 07-01-2012, 22:20 ]
conrad, mając przebieg momentu na silniku i przebieg momentu na kołach - na każdym biegu ten drugi ( na kołach ) będzie inny.
Natomiast mając przebieg mocy na silniku masz automatycznie przebieg mocy na kołach ( pomniejszony o starty) ale zawsze na każdym biegu taki sam. Zawsze będziesz wiedział, że mając 200KM na silniku przy 6000onr/min na 1 biegu, 2 biegu, 3 biegu, 4 biegu, 5 biegu masz też 200KM ( pomniejszone o starty na kołach)- z momentem tak nie będzie..
i o to cała dyskusja... to moc decyduje, o przyśpieszeniu maksymalnym pojazdu a skrzynia biegów umożliwia efektywne wykorzystanie mocy |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:23
|
|
|
Z promienia i siły-
M = r*F (Oczywiście iloczyn wektorowy, ale to są szczegóły).
A nie z mocy.
Czyli w skrócie z siły!
Skąd pochodzi siła... hm..
Widzę, że jednak jest ktoś kto trzyma moją stronę |
Ostatnio zmieniony przez RalfPi 07-01-2012, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:24
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Skąd pochodzi siła... hm.. |
no no no skąd siła pochodzi? czekam z niecierpliwością na odpowiedź
[ Dodano: 07-01-2012, 22:26 ]
RalfPi napisał/a: | Widzę, że jednak jest ktoś kto trzyma moją stronę |
brawo, prawie jak w przedszkolu |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:33
|
|
|
Kolego Jaceksu79, nie wiem, czy zauważyłeś, ale rozmawiasz z inżynierem - z całym szacunkiem, ale taki sugestie Cytat: | no no no skąd siłą pochodzi? | to zachowaj dla Siebie - jest rzeczą oczywistą, że jest to pytanie fizyczno-filozoficzne - jakie są podstawy fizyczne siły-fizyka jest względna... w związku z tym, czasami jest bardzo ciężko odpowiedzieć na takie pytanie bezwzględnie.. Skąd pochodzi siła?
Co jest podstawą siły - energia...?? I nie chodzi tu o proces spalania paliwa i uzyskiwanie z tego 44 MJ energii z jednego litra PB i robienie tego w jakimś czasie i osiąganie jakiejś mocy.
P=dW/dt (moc - zmiana energii w czasie), tylko o proste pytanie - co jest podstawą fizyczną siły.. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:36
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Kolego Jaceksu79, nie wiem, czy zauważyłeś, ale rozmawiasz z inżynierem - z całym szacunkiem, ale taki sugestie Cytat: | no no no skąd siłą pochodzi? | to zachowaj dla Siebie - jest rzeczą oczywistą, że jest to pytanie fizyczno-filozoficzne - jakie są podstawy fizyczne siły-fizyka jest względna... w związku z tym, czasami jest bardzo ciężko odpowiedzieć na takie pytanie bezwzględnie.. Skąd pochodzi siła?
Co jest podstawą siły - energia...?? |
no skąd pochodzi ta siła? jest to siła umysłu?
a może inna ? |
|
|
|
 |
|