Klekotanie zaworów? Łańcuch rozrządu? |
Autor |
Wiadomość |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 08-01-2012, 16:02 Klekotanie zaworów? Łańcuch rozrządu?
|
|
|
Witam,
Mam taki oto nietypowy problem...
Zdarza mi się czasem tak, pomimo tego że silnik jest nagrzany dalej chodzi jak traktor i uwaga... gdy wyłączę go i powiedzmy za dwie trzy godziny odpalę znów to już jest ok.
Dzieje się to sporadycznie bo normalnie po nagrzaniu do właściwej temperatury nie słychać żadnego klekotania.
Problemów z odpalaniem nie ma w obydwu przypadkach. Pali na dotyk. Zawory były niedawno regulowane i nic się nie zmieniło. 20tys wcześniej był sprawdzony rozrząd.
Przerabialiście taki temat?
pzdr |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-01-2012, 19:44
|
|
|
cześć, kolego zmieniasz olej zgodnie z instrukcją? Zakładając, że napinacz łańcucha i zawory są ok (osobiście obstawiam napinacz), możliwe jest także elektrozawór pompy regulujący dynamiczny kąt wtrysku, przez za wczesny kąt wtrysku silnik będzie pracował jak traktor. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 09-01-2012, 13:48
|
|
|
cześć, po pierwsze zrób diagnostykę komp. i zobacz czy czasem nie masz błędów w komputerze silnika. Zwróć uwagę na parametry ze wszystkich czujników temperatury.
Sam mam pytanie dot. tego zjawiska a mianowicie czy jest możliwe
,przy nieprawidłowej pracy elektro-zaworu pompy (regulujący dynamiczny kąt wtrysku (chyba CTV)) aby komputer niepokazał błędu? |
Ostatnio zmieniony przez Bartek5 09-01-2012, 16:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 14:55
|
|
|
PTS - Piston Timing Sensor - elektrozawór wykonawczy
CTV- Control Timing Valve - zawór kontrolujący
Masz na pompie jeszcze kąt statyczny i jeżeli jest do kitu, to mimo max regulacji kąta dynamicznego będzie za wczesny i nie będziesz miał błędu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 09-01-2012, 16:32
|
|
|
Czyli mam rozumieć jak cokolwiek złego się dzieje z PTS i CTV to komputer wywala błąd. tak?
jeśli mnie pamięć nie myli to kąt statyczny ma wynosić 4 stopnie , ???
Możesz mi powiedzieć jak sprawdzić jaki jest kąt statyczny? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 16:56
|
|
|
jeżeli walnięty czujnik to wywali błąd, kąt statyczny ustawiany identycznie jak w bosh 3 sruby z przodu pompy obrót wokół osi. Do ustawienia masz nakrętkę pomiędzy przewodami. Musisz mieć czujnik.
[ Dodano: 09-01-2012, 17:22 ]
tak 4 degrees BTDC |
_________________
 |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 09-01-2012, 18:00
|
|
|
co do napinacza nie jestem pewien ale rok temu zajrzałem tam profilaktycznie wymieniając górny ślizg i był ok, żadnego wytarcia
aaa jeszcze jest taki motyw ze gdy włączam webasto to nigdy się tak nie dzieje, jedynie gdy nagrzewanie silnika następuje z "zimnego startu" to wtedy klekocze caly czas mimo ze temp jest ok
tompol34 napisał/a: | cześć, kolego zmieniasz olej zgodnie z instrukcją? |
zmieniam co ok 13tys (castrol edge 5w40)
no nic, pojadę na kompa, zobaczymy...
doradzi ktoś gdzie na sląsku go podpiąć bo podstawowy komputer w Multeximie Katowice 270zł
dzięki!! |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 18:38
|
|
|
kolego trzeba było od razu tak pisać, w takim układzie problem leży w czujniku temp. silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-01-2012, 18:40
|
|
|
mikello napisał/a: | Przerabialiście taki temat?
pzdr |
Hm... mam podobnie , miesiąc temu regulowałem zawory u Zbyszka , było trochę luzów ale bez przesady, łańcuch i napinacz ok. Podpięty był pod komputer tydzień temu przy okazji gdy wymieniałem u Zbyszka2m amortyzatory, aby sprawdzic bład ABS, gdy spadł mi ciężarek stalowy ocynkowany ( nomen omen wyważane koła w ASO Mitsu , nie piszę juz które , bo nic nie potrafią zrobić dobrze , nawet wyważyć kół ) i zawisł gdzieś w okolicy czujnika powodując wyświetlenie błędu. Całe szczęście nie zerwało zębów z pierścienia ABS. I żadnych innych błędów poza czujnikiem przedniego prawego koła nie było. Czysto.
A silnik tak sobie nieraz podzwania, to już tak 40 tyś . Na razie nie grzebię aby nie rozgrzebać |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 20:58
|
|
|
miałeś wyjmowaną pompę z auta?
[ Dodano: 09-01-2012, 21:01 ]
Czasem jak jest kiepskie paliwo to też będzie stukał ze względu na kiepskie spalanie (niewłaściwa liczba cetanowa) |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-01-2012, 21:23
|
|
|
Nie, nigdy .Poprzedni właściel ( czyli pierwszy z 90 tyś przebiegiem) też nie wyjmował . Paliwo zawsze ( 99 %) tankowane na tej samej stacji Shell . Z dodatkiem Skydda zimą a i latem też. Parę razy zatankowałem V Power ale nie odczułem różnicy. To samo przy tankowaniu za granicą. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 21:31
|
|
|
to może masz gdzieś luz na osprzęcie( pompa wody, alternator, pompa klimy, wiatrak klimy,pompa wspomagania). Jak będziesz słyszał łoskot to weź stetoskop samochodowy i osłuchaj elementy
[ Dodano: 09-01-2012, 21:32 ]
zabaw się wdoktora |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-01-2012, 21:47
|
|
|
Posłucham , ale ciekawe że na zewnątrz nie jest to słyszalne . Właściwie to słychać tylko na miejscu kierowcy. U pasażera spokój. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 09-01-2012, 21:51
|
|
|
Bo kierowca jako właściciel jest bardziej wrażliwy na zagrożenia, a tak na poważnie to przechodzi kolumna kierownicy i roznosi różne dźwięki na zasadzie rezonansu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 10-01-2012, 21:54
|
|
|
tompol34 napisz gdzie sie znajduje ten czujnik temp. silnika (a najlepiej zaznacz na jakimś rys.). Czy temperatura pokazywana na liczniku jest połączona z tym czujnikiem? |
|
|
|
 |
|