[Cari 1.8 GDI] Szarpniecia, odcinka przy 4000 tys. obr. lift |
Autor |
Wiadomość |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 29-12-2011, 16:12
|
|
|
Cos nowego ?
Ja stwierdzilem ze zamowie sobie kabelki, bo jak jeden i drugi powiedzial mi ze za podlaczenie 130 zl...Stwierdzilem ze to nie ma sensu. |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-01-2012, 13:42
|
|
|
witam,
Śrubka na torx'a służy właśnie do ustawiania ciśnienia na regulatorze.
U mnie kilkukrotne wkrecenie i wykrecenie jej pomogło na falujące obroty(cari przed liftem)
Pokręć śrubką i postaraj się ustawić na ok 5MPa.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:11
|
|
|
teraz zastanawiam się jak bezpiecznie zdemontować tą pompę, żeby nic nie trysnęło pod ciśnieniem itp. żeby paliwa nie wylało się za dużo... |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:41
|
|
|
ja swojej też jeszcze nie rozbierałem bo od pukac jeszcze nie było takiej potrzeby , ale patrząc na posty i zdjęcia innych do wymiany filterków , spr. paliwa na powrocie czy też spolerowania zaworu regulacyjnego wcale nie trzeba odkręcać pompy . I chyba po lifcie też tak jest tylko pompa z drugiej strony silnika jak się nie mylę |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:47
|
|
|
No tak, ale każde przyłącze trzeba zdemontować, a w nich zapewne coś tam jest.... |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 02-01-2012, 23:28
|
|
|
na pewno jeżeli zaworek podcieka , jak filterki ,filtr lub pompa w baku nie domaga to nie powinno być paliwa , wiadoma sprawa że BHP musi być , jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice to nie masz nic do stracenia , jakieś tam fotki mile widziane bo po lifcie to rzadkość i do dzieła |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-01-2012, 00:17
|
|
|
teraz jestem niemalże pewny, że problem odcinki i szarpnięć pojawia się tylko wtedy gdy zgaszę i zapalę ponownie silnik - nie ważne czy zimny czy gorący.
Za pierwszym razem, czyli jak zimny odpalam i w drogę to nawet na gorącym nie ma szarpnięć. Gdy tylko zgaszę silnik po tej jeździe i uruchomię go ponownie po np kilku minutach - problem szarpnięć pojawia się. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 03-01-2012, 22:01
|
|
|
o to log cisnienienia gdzie podobno jest wszystko wporządku u Ciebie
a na wykresie jest nie wporządku , strasznie falujące ciśnienie na zimnym spada do 4,2 , a na ciepłym nawet do 3 . I jak z tą temp. silnika poprawiałeś coś , bo dochodzi do 200C |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 06-01-2012, 13:25
|
|
|
MichuGdy, cos nowego ? |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-01-2012, 14:32
|
|
|
Wczoraj jeszcze raz przyjrzałem się próbie drogowej, sprawa ma się tak:
Odpalam auto, silnik zimny, punkt docelowy oddalony o niespełna 15 km, w czasie jazdy przyśpieszam sobie, przekraczam granicę 4000 tyś, szarpnięć nie obserwuję żadnych, przyśpiesza prawidłowo. Również przy rozgrzanym silniku podczas tej jazdy problemów z szarpnięciami, czy też przekraczania 4 tyś obrotów. Dotarłem do punktu docelowego. Zgasiłem silnik na 5 minut, jadę w drogę powrotną również 15 km. teraz już przy pierwszym przyśpieszeniu czuć delikatne szarpnięcia. Przy pierwszej próbie przyśpieszania oraz przekroczenia 4 tyś obrotów niestety nie udaje się - silnik wkręca się na max 4 tys. dalej nie chce się wkręcić np na pierwszym biegu, zmieniłem na dwójkę próbuję znowu przekroczyć 4 tyś, to samo co na jedynce - silnik wkręca się na max 4 tyś. W sumie podjąłem 3 takie próby, efekt zawsze ten sam - silnik wkręcał się na maksymalnie 4 tyś obrotów.
Jadąc autem, wrzuciłem na luz i przygazowałem obroty poszły do odcinki, po tym zabiegu, przy przyśpieszaniu na każdym biegu auto wkręcało się za każdym razem (przeprowadziłem 4 próby) powyżej 4 tyś obrotów, efektów szarpnięć też nie zaobserwowałem.
Reasumując, punktem zwrotnym, kiedy zaczynają pojawiać się problemy szarpnięć przy przyśpieszaniu oraz wkręcania się silnika na max 4 tyś obrotów, jest zgaszenie po pierwszej jeździe silnika, chwilowym rozwiązaniem problemem wydaje się być przygazowanie na luzie do odcinki.
Zamieszczam trzy logi logi które wykonałem wczoraj: link
EvoScanDataLog_2012.01.06_01.25.20.csv - pierwsza jazda start z zimnego silnika, odcinek 15km. Wszystko ok.
EvoScanDataLog_2012.01.06_01.52.34.csv - odpalenie silnika po 5 minutowym postoju, odcinek powrotny 15km, problemy z wkręcaniem się silnika powyżej 4 tyś, szarpnięcia przy przyśpieszaniu.
EvoScanDataLog_2012.01.06_02.12.14.csv - na postoju, bieg jałowy, po przebyciu wcześniejszej trasy 30km.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-01-2012, 00:02
|
|
|
Nie wiem czemu, ale jak odpalam Twoje logi e EvoScanie to pokazuje mi ciśnienie rzędu 3.5MPa i kilka skoków do 5MPa, (moje są własnie w okolicy 5MPa)
Próbowałeś regulować to ciśnienie? |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-01-2012, 00:07
|
|
|
To ja wiem, że ciśnienie utrzymuje się w granicach 3,5 MPa i że powinno być w granicach 5 MPa stałe. Zajmę się tym w najbliższym czasie, jednak wydaję mi się mocno, że to nie ono sprawie że szarpie samochodem po tym jak odpalę go ponownie, przy wymianie świec wydawało mi się, że stare były umazane w oleju, może olej sączy się spod uszczelki pokrywy zaworów i to on jest sprawcą szarpnięć po ponownym odpaleniu... |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-01-2012, 00:26
|
|
|
to i tak wypadałoby eliminować to co wiesz na pewno, czyli ciśnienie ustawić na stałe 5MPa |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-01-2012, 01:20
|
|
|
na pierwszym przejeździe dwa razy przekroczyłeś 4 tyś , a na drugim to chyba ze cztery razy nawet prawie wkręciłeś go na 7 tyś Kombinuj coś z tą pompą bo w końcu ci się całkiem zatrze i do wymiany będzie , zobacz jak na jałowym zapłon ci ustawia gdzie normą jest 12-20. A olej na świecy to nie z pokrywy leje tylko z nadstawki głowicy pewnie , mam to samo i śmiga , cewka za ciasno siedzi na świecy żeby opary nawet jakieś się dostały , także chyba jakąś tam błachostką tego nie załatwisz |
_________________
 |
|
|
|
 |
|