Przesunięty przez: ROMEL 24-10-2006, 14:04 |
ECU - pogłoski a prawda |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-10-2006, 12:51
|
|
|
Cytat: | 19. znane są mikroprocesory 8 bitowe, które potrafiły wykonywać operacje 16 bitowe - np. 6502, 6510, 6800 | wewnetrznie poslugiwaly sie ukladem heksagonalnym a zewnatrznie 8 bitowe??
jakie znaczenie ma sonda lambda dla ukladu sterujacego-- bo rozumie ze lambda generuje napiecie -zaleznie od temperatury spalin -czy zawartosci tlenu??? to napiecie jest probkowane przy cyklu dawkowania paliwa i po |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-10-2006, 13:09
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | jakie znaczenie ma sonda lambda dla ukladu sterujacego-- bo rozumie ze lambda generuje napiecie -zaleznie od temperatury spalin -czy zawartosci tlenu??? to napiecie jest probkowane przy cyklu dawkowania paliwa i po |
zależne od zawartości tlenu w spalinach |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-10-2006, 13:25
|
|
|
Lambda generuje napięcie proporcjonalne do zawartości tlenu w spalinach. Pomiar jest obarczony błędem ze względu na temperaturę spalin (im wyższa temperatura tym sprawniejszym ogniwem chemicznym jest sonda - przez co osiąga wyższe napięcia) - dlatego współcześnie używa się tylko sond z podgrzewaniem, mających praktycznie stałą temperaturę pracy
Napięcie sondy jest jest próbkowane ok. 10 razy na sekundę - niezależnie od cyklu dawkowania paliwa. Dawka paliwa jest zależna przede wszystkim od odczytu z przepływomierza - jak Krzyżak słusznie napisał od MASY powietrza zasysanej przez silnik. Odczyty z sondy lambda, czujnika ciśnienia atmosferycznego, czujnika temperatury powietrza, czujnika temperatury silnika, czujnika położenia przepustnicy mają charakter korekcyjny..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-12-2006, 21:39
|
|
|
Czy power tranzystor jest umieszczany w ecu"??? |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2006, 22:13
|
|
|
Nie - różnie, poprawcie jak się mylę:
OSOBNA puszeczka: 4g37, 4g6x SOHC - pojedyńczy, DOHC podwójny (poza 4g64 GDi), 6A1x - DOHC - potrójny, 6G72 - SOHC pojedyńczy, DOHC potrójny
W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x, 4g92 SOHC
W CEWKACH ZAPŁONOWYCH: 4G63 SOHC z fajkocewkami, 4g64 GDi, 4g9x z fajkocewkami..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-12-2006, 22:21
|
|
|
probuje zebrac info dla hodowania usterki tzn jestem po sekcji aparatu i znalazlem slady poprzednika i jeden zimny lut -- jeden z pinow zostal na plytce przegrzany tak ze miedz znikla widac ze wymieniali diody /4 g15 v8 90 r/ ale prawo marfiego ...... dlatego szukam tego PT |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-12-2006, 13:33
|
|
|
Bartek napisał/a: | W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x |
Poprawiam
Na zewnątrz - nad pokrywą zaworów mniej więcej po środku - między listwą wtryskową a pokrywą. Przynajmniej w 8V |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2006, 14:17
|
|
|
Bartek napisał/a: | OSOBNA puszeczka: 4g37 |
w aparacie zapłonowym
[ Dodano: 17-12-2006, 13:18 ]
Bartek napisał/a: | W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x |
nie jestem pewny, ale 4G18 może też mieć na zewnątrz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-12-2006, 17:29
|
|
|
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 17-12-2006, 18:55
|
|
|
dla porzadku w 4g15v8 90r. napewno nie w aparacie w aparacie jedynie opto-elektronika kontrola ruchu - czujnik ruchu
Joasie-- dzieki za rysuneczek |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2006, 19:49
|
|
|
4G15 12V na 100% w aparacie |
|
|
|
 |
Tomasz1023 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 21:21
|
|
|
Witka:)
A ja mam pytanko o ECU z Suzuki Swift z roku 88 -92r.Tam tez nalezy zainteresować sie kondensatorami??? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-12-2006, 18:47
|
|
|
Jak sa to wymien bo faktycznie sa z nimi problemy i ryzyko ze staniesz |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 30-12-2006, 22:36
|
|
|
12-uczenie obrotów . przecież nie zawsze trzeba uczyć wolnych obrotów po resecie - bo jak wytłumaczyć to że w serwisie podczas regulacji włanczają się w gniazdo diagnostyczne małym skanerem i już musi wszystko grać , nie trzeba uczyć ECU. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-01-2007, 20:41
|
|
|
Brak kontrolki ECU nie zapala sie co moze byc nagrzebane przez elektryka -auto chodzi dobrze |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|