Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja :( nie włącza się
Autor Wiadomość
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2017, 11:20   Klimatyzacja :( nie włącza się

Witam

Mam problem z klimą (automatyczna), po wciśnięciu przycisku zapala się śnieżynka, ale sprzęgło klimy się nie załącza. Nie ma żadnej reakcji ze strony silnika (spadek obrotów itp). Co sprawdzić zanim pojadę do stacji napełniania? Miałem ostatnio wymienianą tę wadliwą poduszkę pasażera, czy mogli mi w czasie montażu coś przypadkowo odłączyć? Proszę o jakieś rzeczowe porady, może przekaźniki, jeżeli tak to które. Może da się włączyć klimę na krótko, żeby sprawdzić czy to kwestia sterowania, czy sprężania i wymiany ciepła.

Mój Lancer to 1600 WAGON CS3W SPORT 5FM LNHEL6
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-03-2017, 12:21   

Może czynnik uciekł :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 27-03-2017, 12:58   

Miałem kiedyś taki problem i leżał on w sprężarce klimatyzacji. Ogarnięty mechanik od klimy ustali to w 10 minut.
Jeśli nie działa klima to:
1. jak napisał Bizi78, może nie być czynnika w obiegu. Można to sprawdzić w wizjerze układu pod maską lub też odkręcić jeden z korków zaworu gdzie wprowadzany jest czynnik. Jest tam zaworek podobny do wentyla w oponie i można spróbować delikatnie go wcisnąć (w rękawiczkach radzę to robić). Jeśli czynnik jest to będzie słychać psiknięcie choć to oczywiście nie oznacza, że czynnika jest na tyle dużo w układzie aby się on mógł włączyć. Jeśli czynnika w układzie jest mało, klimatyzacja może się nie załączyć.
2. może być niesprawna cewka w kompresorze klimatyzacji. Tutaj też spróbować podpiąć ją na krótko do akumulatora. Jeśli nie będzie słychać charakterystycznego kliknięcia cewki to znaczy, że jest ona niesprawna.
3. może być nieszczelny układ. Diagnosta weryfikuje to na samym początku zapodając (w przypadku braku czynnika w układzie) podciśnienie i sprawdza po około 10-20 minutach czy układ trzyma ciśnienie.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2017, 14:44   

Marcin - może zwyczajnie temperatury wnętrza oraz powietrza na zewnątrz są na tyle niskie, że włączenie sprężarki jest zbędne.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-03-2017, 16:58   

Krzyzak napisał/a:
Marcin - może zwyczajnie temperatury wnętrza oraz powietrza na zewnątrz są na tyle niskie, że włączenie sprężarki jest zbędne.

Przy niższych powinna startować. Poniżej 0 nie chce.

Sprawdź wtyczkę przy kompresorze. U mnie była zabrudzona i nie stykała, przez co klima nie chciała się włączyć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2017, 18:56   

Włacz guzik AC i długi stylem docisnij sprzeglo na kole kompresora klimatyzacji, zrób to szybko, bo jak sie okaze ze wyrobiona jest tarcza sprzeglowa a po tym zabiegu zastartuje to moze szarpnac za styl - wtedy do regulacji sprzegiełko kompresora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2017, 22:14   

Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku. Znalazłem jak działa czujnik ciśnienia czynnika, Jutro sprawdzę, jak zadziała pojadę do uzupełnienia, jak nie zadziała, sprawdzę sprzęgło sprężarki.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2017, 07:59   

wichura1 napisał/a:
Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku.
To nie znaczy że jest (no chyba, ze wraz z psykniecie ulotnił się mrożny szron - przez rozprezenie czynnika), bo ciśnienie w obiegu pojawia sie nawet na pustym układzie, najbezpieczniej podpiąc maszynę, by to zweryfikować
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-03-2017, 08:49   

Po zwarciu styków czujnika ciśnienia gazu, sprzęgło pstryknęło i klima się załączyła. Czyli za mało czynnika. Pojadę do napełniania i zobaczymy jak to wyjdzie, mam nadzieję, że układ jest szczelny.

robertdg napisał/a:
wichura1 napisał/a:
Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku.
To nie znaczy że jest (no chyba, ze wraz z psykniecie ulotnił się mrożny szron - przez rozprezenie czynnika), bo ciśnienie w obiegu pojawia sie nawet na pustym układzie, najbezpieczniej podpiąc maszynę, by to zweryfikować
Wiem, tylko mi chodziło o diagnozę, zanim pojadę i zapłacę. Bo jak pisałem, wymieniali mi wadliwą poduszkę powietrzną pasażera. I mogło się zdarzyć, że to oni coś przypadkiem odłączyli. Teraz już wiem, że sterowanie jest OK i muszę sprawdzić układ i sprężarkę. :mrgreen:


edit:Już wiadomo co jest. Skorodowała i rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji. :( :( :(

[ Dodano: 10-04-2017, 15:17 ]
Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, na chińczyka z osuszaczem. Trochę trzeba było dopasowywać, ale kosztowała 240PLN z przesyłką. Nabicie+ czynnik+ olej 99PLN i śmiga, chłodzi o wiele wydajniej niż poprzednia. Zobaczymy za jakiś czas czy wszystko OK.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-04-2017, 15:41   

A kontrast dawałeś do czynnika :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-04-2017, 18:46   

wichura1 napisał/a:
Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, na chińczyka z osuszaczem. Trochę trzeba było dopasowywać, ale kosztowała 240PLN z przesyłką.


Jakieś namiary można prosić? Dużo tych przeróbek?
Wiesz może jak ją zakładali - ściągali zderzak czy od strony silnika?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 14:17   

Do przerobienia gniazda na dole, w które wczepia się chłodnica. Ja zdemontowałem gumy ze starej, przewierciłem je 8mm i założyłem na pręty w nowej (pasuje idealnie). Górne mocowania były OK, tylko przełożyłem gumy ze starej, bo są dokładniej wykonane. Szpilki połączenia z wężami i rurkami zrobiłem z twardych śrub o twardości 8,5, od których odciąłem łby i poprawiłem gwint. Przy gniazdach rur chłodnicy wkręciłem je na klej do gwintów.

Żeby wymienić chłodnicę:

- odkręciłem mocowanie chłodnicy głównej
- ściągnąłem strzykawką widoczną część płynu chłodzącego
- zdjąłem opaskę z górnego węża chłodnicy, zdjąłem wąż i zapchałem go butelką plastikową ponownie zakładając opaskę tym samym uszczelniając układ
- odłączyłem wężyk od zbiornika wyrównawczego i wyjąłem go
- zdjąłem kratki wlotów powietrza. Każda ma u góry 2 kołki a pomiędzy kratkami 2 zatrzaski (wysuwają się do przodu).
- odkręciłem śruby mocujące chłodnicę klimy (górny lewy i prawy róg pod kratkami wlotów powietrza)
- odpiąłem główną wtyczkę (dużą) wentylatorów
- szwagier pomógł mi podnosząc i odsuwając główną chłodnicę w stronę silnika
- odkręciłem 2 rurki układu chłodzenia, po odkręceniu nakrętki wysuwają się bez problemu (uwaga na uszczelki, żeby ich nie uszkodzić)
- wyjąłem chłodnicę klimy
- zamontowałem nową, robiąc wymienione wcześniej modyfikacje. Pamiętajcie, żeby nasmarować uszczelki olejem do sprężarek, przed połączeniem układu z chłodnicą klimy.
- zmontowałem wszystko w odwrotnej kolejności.


Chłodnicę kupiłem: tutaj. Z tym, że firma w której pracuję przejęła koszty przesyłki.

Potem pojechałem do firmy nabijającej klimy i po 30 minutach wszystko śmigało. Jedno jest pewne o wiele lepiej chłodzi, niż w zeszłym roku.

Bizi78 napisał/a:
A kontrast dawałeś do czynnika :?:

Tak, dodali sami, żebym wiedział, że cieknie w razie czego.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 12-04-2017, 09:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-04-2017, 17:05   

Dzięki wielkie. Czyli da się to zrobić od tyłu :)
wichura1 napisał/a:
Szpilki połączenia z wężami i rurkami zrobiłem z twardych śrub o twardości 8,5, od których odciąłem łby i poprawiłem gwint. Przy gniazdach rur chłodnicy wkręciłem je na klej do gwintów.


Nie dało się starych wykorzystać ?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 22:58   

Jedną się dało, ale druga była nie do ruszenia. :)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 12-04-2017, 21:05   

A ja z mojej strony dodam że jeżeli owa złączka nie obraca się na rurce to jest duże prawdopodobieństwo iż jak w komorze silnika zrobi się jak w piekarniku to j0tam będzie powolutku uciekał czynnik. U mnie tak było, spilki jak wyżej zapieczone a złączka puszczała.

Warto przed nabiciem zaaplikować azotu ile się da. Ja tak wymacałem u siebie.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.