Klimatyzacja :( nie włącza się |
Autor |
Wiadomość |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-03-2017, 11:20 Klimatyzacja :( nie włącza się
|
|
|
Witam
Mam problem z klimą (automatyczna), po wciśnięciu przycisku zapala się śnieżynka, ale sprzęgło klimy się nie załącza. Nie ma żadnej reakcji ze strony silnika (spadek obrotów itp). Co sprawdzić zanim pojadę do stacji napełniania? Miałem ostatnio wymienianą tę wadliwą poduszkę pasażera, czy mogli mi w czasie montażu coś przypadkowo odłączyć? Proszę o jakieś rzeczowe porady, może przekaźniki, jeżeli tak to które. Może da się włączyć klimę na krótko, żeby sprawdzić czy to kwestia sterowania, czy sprężania i wymiany ciepła.
Mój Lancer to 1600 WAGON CS3W SPORT 5FM LNHEL6 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-03-2017, 12:21
|
|
|
Może czynnik uciekł . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 27-03-2017, 12:58
|
|
|
Miałem kiedyś taki problem i leżał on w sprężarce klimatyzacji. Ogarnięty mechanik od klimy ustali to w 10 minut.
Jeśli nie działa klima to:
1. jak napisał Bizi78, może nie być czynnika w obiegu. Można to sprawdzić w wizjerze układu pod maską lub też odkręcić jeden z korków zaworu gdzie wprowadzany jest czynnik. Jest tam zaworek podobny do wentyla w oponie i można spróbować delikatnie go wcisnąć (w rękawiczkach radzę to robić). Jeśli czynnik jest to będzie słychać psiknięcie choć to oczywiście nie oznacza, że czynnika jest na tyle dużo w układzie aby się on mógł włączyć. Jeśli czynnika w układzie jest mało, klimatyzacja może się nie załączyć.
2. może być niesprawna cewka w kompresorze klimatyzacji. Tutaj też spróbować podpiąć ją na krótko do akumulatora. Jeśli nie będzie słychać charakterystycznego kliknięcia cewki to znaczy, że jest ona niesprawna.
3. może być nieszczelny układ. Diagnosta weryfikuje to na samym początku zapodając (w przypadku braku czynnika w układzie) podciśnienie i sprawdza po około 10-20 minutach czy układ trzyma ciśnienie. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2017, 14:44
|
|
|
Marcin - może zwyczajnie temperatury wnętrza oraz powietrza na zewnątrz są na tyle niskie, że włączenie sprężarki jest zbędne. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2017, 16:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Marcin - może zwyczajnie temperatury wnętrza oraz powietrza na zewnątrz są na tyle niskie, że włączenie sprężarki jest zbędne. |
Przy niższych powinna startować. Poniżej 0 nie chce.
Sprawdź wtyczkę przy kompresorze. U mnie była zabrudzona i nie stykała, przez co klima nie chciała się włączyć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2017, 18:56
|
|
|
Włacz guzik AC i długi stylem docisnij sprzeglo na kole kompresora klimatyzacji, zrób to szybko, bo jak sie okaze ze wyrobiona jest tarcza sprzeglowa a po tym zabiegu zastartuje to moze szarpnac za styl - wtedy do regulacji sprzegiełko kompresora |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-03-2017, 22:14
|
|
|
Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku. Znalazłem jak działa czujnik ciśnienia czynnika, Jutro sprawdzę, jak zadziała pojadę do uzupełnienia, jak nie zadziała, sprawdzę sprzęgło sprężarki.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-03-2017, 07:59
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku. | To nie znaczy że jest (no chyba, ze wraz z psykniecie ulotnił się mrożny szron - przez rozprezenie czynnika), bo ciśnienie w obiegu pojawia sie nawet na pustym układzie, najbezpieczniej podpiąc maszynę, by to zweryfikować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-03-2017, 08:49
|
|
|
Po zwarciu styków czujnika ciśnienia gazu, sprzęgło pstryknęło i klima się załączyła. Czyli za mało czynnika. Pojadę do napełniania i zobaczymy jak to wyjdzie, mam nadzieję, że układ jest szczelny.
robertdg napisał/a: | wichura1 napisał/a: | Czynnik jest, bo psyknęło w tym wentylku. | To nie znaczy że jest (no chyba, ze wraz z psykniecie ulotnił się mrożny szron - przez rozprezenie czynnika), bo ciśnienie w obiegu pojawia sie nawet na pustym układzie, najbezpieczniej podpiąc maszynę, by to zweryfikować | Wiem, tylko mi chodziło o diagnozę, zanim pojadę i zapłacę. Bo jak pisałem, wymieniali mi wadliwą poduszkę powietrzną pasażera. I mogło się zdarzyć, że to oni coś przypadkiem odłączyli. Teraz już wiem, że sterowanie jest OK i muszę sprawdzić układ i sprężarkę.
edit:Już wiadomo co jest. Skorodowała i rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji.
[ Dodano: 10-04-2017, 15:17 ]
Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, na chińczyka z osuszaczem. Trochę trzeba było dopasowywać, ale kosztowała 240PLN z przesyłką. Nabicie+ czynnik+ olej 99PLN i śmiga, chłodzi o wiele wydajniej niż poprzednia. Zobaczymy za jakiś czas czy wszystko OK. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-04-2017, 15:41
|
|
|
A kontrast dawałeś do czynnika |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2017, 18:46
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, na chińczyka z osuszaczem. Trochę trzeba było dopasowywać, ale kosztowała 240PLN z przesyłką. |
Jakieś namiary można prosić? Dużo tych przeróbek?
Wiesz może jak ją zakładali - ściągali zderzak czy od strony silnika? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-04-2017, 14:17
|
|
|
Do przerobienia gniazda na dole, w które wczepia się chłodnica. Ja zdemontowałem gumy ze starej, przewierciłem je 8mm i założyłem na pręty w nowej (pasuje idealnie). Górne mocowania były OK, tylko przełożyłem gumy ze starej, bo są dokładniej wykonane. Szpilki połączenia z wężami i rurkami zrobiłem z twardych śrub o twardości 8,5, od których odciąłem łby i poprawiłem gwint. Przy gniazdach rur chłodnicy wkręciłem je na klej do gwintów.
Żeby wymienić chłodnicę:
- odkręciłem mocowanie chłodnicy głównej
- ściągnąłem strzykawką widoczną część płynu chłodzącego
- zdjąłem opaskę z górnego węża chłodnicy, zdjąłem wąż i zapchałem go butelką plastikową ponownie zakładając opaskę tym samym uszczelniając układ
- odłączyłem wężyk od zbiornika wyrównawczego i wyjąłem go
- zdjąłem kratki wlotów powietrza. Każda ma u góry 2 kołki a pomiędzy kratkami 2 zatrzaski (wysuwają się do przodu).
- odkręciłem śruby mocujące chłodnicę klimy (górny lewy i prawy róg pod kratkami wlotów powietrza)
- odpiąłem główną wtyczkę (dużą) wentylatorów
- szwagier pomógł mi podnosząc i odsuwając główną chłodnicę w stronę silnika
- odkręciłem 2 rurki układu chłodzenia, po odkręceniu nakrętki wysuwają się bez problemu (uwaga na uszczelki, żeby ich nie uszkodzić)
- wyjąłem chłodnicę klimy
- zamontowałem nową, robiąc wymienione wcześniej modyfikacje. Pamiętajcie, żeby nasmarować uszczelki olejem do sprężarek, przed połączeniem układu z chłodnicą klimy.
- zmontowałem wszystko w odwrotnej kolejności.
Chłodnicę kupiłem: tutaj. Z tym, że firma w której pracuję przejęła koszty przesyłki.
Potem pojechałem do firmy nabijającej klimy i po 30 minutach wszystko śmigało. Jedno jest pewne o wiele lepiej chłodzi, niż w zeszłym roku.
Bizi78 napisał/a: | A kontrast dawałeś do czynnika |
Tak, dodali sami, żebym wiedział, że cieknie w razie czego. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 12-04-2017, 09:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2017, 17:05
|
|
|
Dzięki wielkie. Czyli da się to zrobić od tyłu
wichura1 napisał/a: | Szpilki połączenia z wężami i rurkami zrobiłem z twardych śrub o twardości 8,5, od których odciąłem łby i poprawiłem gwint. Przy gniazdach rur chłodnicy wkręciłem je na klej do gwintów. |
Nie dało się starych wykorzystać ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 12-04-2017, 21:05
|
|
|
A ja z mojej strony dodam że jeżeli owa złączka nie obraca się na rurce to jest duże prawdopodobieństwo iż jak w komorze silnika zrobi się jak w piekarniku to j0tam będzie powolutku uciekał czynnik. U mnie tak było, spilki jak wyżej zapieczone a złączka puszczała.
Warto przed nabiciem zaaplikować azotu ile się da. Ja tak wymacałem u siebie. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|