Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Brak kierunkowskazu
Autor Wiadomość
misiek065 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: zzz
Wysłany: 05-03-2018, 18:49   [3.2 DID] Brak kierunkowskazu

Witam
Mam problem z kierunkami. Nie działa kierunek lewy tył przód świeci lecz szybko mruga. Prawa strona jest ok. Próbowałem się dostać do przekaźnika pod kierownicą lecz ten co odpowiada za kierunkowskazy chyba jest z tyłu tej skrzynki? jak to rozwiązać ? należy odkręcić cała skrzynke?

[ Dodano: 05-03-2018, 18:55 ]
Dodam że żarówki są ok, a kierunkowskaz raz swieci normalnie raz nie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-03-2018, 10:15   Re: Brak kierunkowskazu

misiek065 napisał/a:
Witam
Mam problem z kierunkami. Nie działa kierunek lewy tył przód świeci lecz szybko mruga. Prawa strona jest ok. Próbowałem się dostać do przekaźnika pod kierownicą lecz ten co odpowiada za kierunkowskazy chyba jest z tyłu tej skrzynki? jak to rozwiązać ? należy odkręcić cała skrzynke?

[ Dodano: 05-03-2018, 18:55 ]
Dodam że żarówki są ok, a kierunkowskaz raz swieci normalnie raz nie

Uszkodzona oprawka żarówki, uszkodzona wiązka, uszkodzony przełącznik pod kierownicą. uszkodzony moduł komfortu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
misiek065 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: zzz
Wysłany: 06-03-2018, 11:08   

Oprawka i wiązka sprawdzone. Jak sprawdzić przełącznik i moduł?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 06-03-2018, 12:24   

Skoro przód świeci, to uszkodzenie przełącznika odpada. Także moduł ETACS jest poza podejrzeniem - podaje wspólne napięcie na przód i tył.
Sprawdź na ciągłość obwód zasilania kierunkowskazu lewy tył - to zielono-żółty przewód (ok. 0,8 mm2), biegnący od skrzynki z ETACS'em do tylnej lampy.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
misiek065 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: zzz
Wysłany: 06-03-2018, 14:27   

Zasilanie bym odrzucił ponieważ gdy go włączę to 2-3 s działa poprawnie po czym się wyłącza ten tylni a z przodu miga szybko, a gdy włączę awaryjne to oprócz tego jednego reszta świeci poprawnie
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 06-03-2018, 19:03   

Może to będzie pomocne (uwzględniona strona lewa):
Z pinu nr 15 ECU ETACS wychodzi wspólne zasilanie kierunkowskazów lewego przodu, lewego boku, lewej kontrolki w zegarach i lewego tyłu. Ten sygnał, wewnętrznym połączeniem, przechodzi na 15-pinowe prostokątne złącze D210 w skrzynce bezpieczników.
W złączu D210:
- z pinu 10 zasilany jest lewy przód, lewy bok i lewa kontrolka w zegarach (kable zielono-żółte)
- z pinu 11 zasilany jest lewy tył (kabel zielono-żółty)
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
misiek065 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: zzz
Wysłany: 26-03-2018, 19:42   

Problem znowu powrócił. Brak lewego kierunka tył i postojówek prawa i lewa strona tył. Stopy świecą. Bezpieczniki ok. Chyba trzeba będzie instalację z tyłu na nowo zrobić, lub włacznik kierunkowskazów i świateł jest uszkodzony
 
 
seven9 
Nowy Forumowicz


Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 30
Skąd: pl
Wysłany: 18-11-2018, 15:16   

Witam,

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem, tylko ze u mnie nie działa żaden kierunek. Awaryjne działają dobrze. Samochód mam dopiero od wczoraj, więc jeszcze nie wszystko obadałem, ale czasem zdaża się że zadziała kierunek, ale to żadko. Dodatkowo nie działaja przerywane wycieraczki (nie przyrywane działają), radio się nie włącza, brak zasilania w zapalniczkach, i nie wiadomo co jeszcze nie działa ;) . Podejrzewam moduł komfortu, ale nie potrafie znaleźć więcej informacji. Czy dobrze myślę, że to moduł konfortu i gdzie go szukać? Czy da się kupić nowy czy raczej tylko używka chodzi w grę? Dodam, że aktualnie przebywam w Anglii i samochód ma kierownicę po prawej stronie :rolleyes: .

Pozdrawiam.
 
 
misiek065 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: zzz
Wysłany: 20-11-2018, 20:51   

Moduł z tego co pamiętam to taka niebieska skrzyneczka za skrzynką bezpieczników pod kierownicą (jeśli się mylę to mnie poprawcie) Ja już sie miśka pozbyłem super samochód lecz trzeba mieć cierpliwość i czapkę pieniędzy
 
 
seven9 
Nowy Forumowicz


Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 30
Skąd: pl
Wysłany: 30-12-2018, 20:27   

Witam,

Dokopałem się w końcu do tego ETACS-a i go wyciągnałem. Migacze co prawda ostatnio mi działały, ale nie działają awaryjne jeśli wyłącze stacyjkę, centralny działa tylko jeśli auto jest odpalone, nie działa podświetlenie pod dachem. Wszystko wskazuje na to, że do ETACS-a nie dochodzi zasilanie z akumulatora, a dochodzi tylko zasilanie ze stacyjki, które Workshop Manual określa jako backup power supply. Sprawdziłem, którędy dochodzi plus i jest OK, ale nie mam pojęcia jak dochodzi masa. Czy posiada ktoś jakiś diagram/schematy ETACS-a? Pytałem google'a i nic mądrego nie znalazłem.

Edit: Problem naprawiony, hm częściowo. Odkryłem, że na lampce pod drzwiami jest prąd 0,6V. Jak dociągnałem do tej lampki plus z akumulatora to nagle wszystko zaczęło działać, awaryjne, wszystkie lampki, centralny i nawet radio. Znalazłem kabel, który zasila tą lampkę w skrzynce i do niego podpiałem dodatkowy plus. Czarno czerwony kabel w szerokiej wtyczce na samej górze skrzynki z bezpiecznikami. Jest to tylko obejście problemu, bo nadal mam gdzieś przebicie bo nie załącza mi biegów gdy mam włączone światła :( .

Pozdrawiam.
 
 
brtl 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2022
Posty: 4
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 21-12-2022, 22:02   

Mam podobny problem i szukam rozwiązania.

Pajero 3. Nie działają kierunkowskazy w lewo.
Po włączeniu awaryjnych również miga jedynie prawa strona.
Jedynie przy włączaniu alarmu migają obie strony.

Wszystkie żarówki sprawne.
Moduł/przekaźnik MN117823 za deska rozdzielcza niedaleko słupka A wymieniony. Gdzie jeszcze zajrzeć?
 
 
seven9 
Nowy Forumowicz


Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 30
Skąd: pl
Wysłany: 21-12-2022, 23:00   

Sprawdzales czy pomaga podlaczenie dodatkowej masy?
Zazwyczaj takie problemy z pojedycznymi elementami to problemy z masa, gdzie nie ma dobrego styku, rdza, itp.
W moim przypadku problemem byla popalona wiazka na calej dlugosci od lewego slupka az w podszybiu. Trzeba bylo rozebrac caly dashboard, potem siedzialem caly weekend i dorabialem/izolowalem wszystko. Dziwne jak to auto w ogole jezdzilo. Na koniec wszystko dzialalo jak trzeba.
Powodzenia!
_________________

 
 
brtl 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2022
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2022, 13:55   

seven9 napisał/a:
Sprawdzales czy pomaga podlaczenie dodatkowej masy?
Zazwyczaj takie problemy z pojedycznymi elementami to problemy z masa, gdzie nie ma dobrego styku, rdza, itp.
W moim przypadku problemem byla popalona wiazka na calej dlugosci od lewego slupka az w podszybiu. Trzeba bylo rozebrac caly dashboard, potem siedzialem caly weekend i dorabialem/izolowalem wszystko. Dziwne jak to auto w ogole jezdzilo. Na koniec wszystko dzialalo jak trzeba.
Powodzenia!


Tylko do której masy?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 23-12-2022, 00:12   

Cytat:
Jedynie przy włączaniu alarmu migają obie strony.

...to oznacza, że uszkodzenia należy szukać pod kokpitem (ETACS i okolice - do miejsca wpięcia instalacji alarmu). Reszta, łącznie z okablowaniem i lampami jest poza podejrzeniem.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
brtl 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2022
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2022, 00:49   

Georg napisał/a:
Cytat:
Jedynie przy włączaniu alarmu migają obie strony.

...to oznacza, że uszkodzenia należy szukać pod kokpitem (ETACS i okolice - do miejsca wpięcia instalacji alarmu). Reszta, łącznie z okablowaniem i lampami jest poza podejrzeniem.


Dziekuje, jutro do tego zajrze i chyba na tym moje umiejetnosci sie koncza :D
Czego niepokojcego powininem tam szukac ? ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.