Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] W czasie jazdy coś "strzeliło", zgasł i
Autor Wiadomość
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 14:11   [CB4 1.6] W czasie jazdy coś "strzeliło", zgasł i

Witam...

Mam problem...

W czasie jazdy w autku coś "strzeliło" - jakby jakiś bezpiecznik czy stycznik, auto zgasło i nie chce zapalić. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala, tak jakby nie dostawało paliwa. Zawsze podczas odpalania dźwięk rozrusznika był trochę głośniejszy, teraz jest tak jakby ciszej, kręci i to wszystko, zero zapłonu, nie próbuje nawet przez chwile zapalić. Sprawdzałem bezpieczniki, wszystkie są w porządku, styczniki też wydają się OK.

Pompka paliwowa prawdopodobnie jest sprawna, słychać ją przy przekręceniu kluczyka.

Jak odłączam kostke od przewodów wysokiego napięcia i podłączam ją ponownie (przy przekręconym kluczyku) to słychać jak coś się "załącza", więc chyba też jest OK?
Poza tym auto po tym jak coś "strzeliło" od razu zgasło, a przy problemamie z wysokim napięciem mógłbym chyba jeszcze jechać, bo silnik był przecież uruchomiony?

Tuż przed tą awarią zakładany był sterownik centralnego zamka na pilota, tak więc może poszło jakieś zwarcie czy coś?

Paliwo oczywiście w zbiorniku też jest... ;-)

Czy orientuje się ktoś co mogło się stać?

Pozdrawiam.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 11-09-2007, 14:20   

Moze pasek rozrzadu ci pekl.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-09-2007, 14:31   

Grzesiek84, tak jak pisze Tomasz82, to pewnie pasek rozrzadu odkrec gorna oslone rozrzadu
i bedziesz widzial -- nie krec rozruszniukiem bo pogniesz zawory w glowicy jezeli juz nie pogioles :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 11-09-2007, 14:37   

Pewnie to co przystrzale sie pogielo to juz krecenie rozrusznika reszty nie pognie.

Ale my odrazu czarny scenariusz piszemy a moze to tylko jakas drobnostka sie urwala moze kolo zamachowe bo ostanio czesto ludzie na ten temat rozmawiaja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 14:41   

wojmi1 napisał/a:
glowicy jezeli juz nie pogioles


jak strzelił pasek (klasyczne objawy o jakich piszesz) to już głowica konkretnie dostała.

Czeka cie najczarniejszy scenariusz, silnik do kapitalki. Kasy cały worek, do wymiany zawory, prowadnice, uszczelniacze, sprawdzenie szczelności i płaszczyzny, sprawdzenie dołu (tłoki, korby) i cały nowy kompletny rozrząd.

Roboty jest tyle, że lepiej nie mówić. :(
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 14:44   OK, zaraz sprawdzę...

Zaraz sprawdzę, ale czy zachowanie auta, które opisałem jest takie po pęknięciu paska?

Czy może to jakiś przekaźnik lub coś związane z elektryką, bo zaraz po instalacji sterownika to poszło, czyli jakby nie patrzeć, po ingerencji w obwód elektryczny...

Pozdr.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 11-09-2007, 14:45   

Ale wy jestes cie odrazu chlopaka na czarny scenariusz prowadzicie hmhmmh :mrgreen: :mrgreen:

nie odreci obudowe i zobaczy czy jest tam pasek . :wink: :wink:
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-09-2007, 15:03   

cy_cek, czasami mozna miec szczescie i nie pogniesz zaworow a czasami mozna rozwalic glowice
a nawet tloki --- poprostu odkrec gorna oslone paska rozrzadu -- jezeli to kwestja paska to trzeba zdjac pokrywe i sprawdzic zawory itd :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 16:59   

Panowie mieliście racje... poleciał pasek :(
Ale może być dobrze, bo jak pękł to nie odwinął się, tylk został tak jak był.

Tak więc holuje auto do mechanika i czekam na wycene, czy tylko pasek czy tłoki i głowica :/

Jak będę wiedział to napiszę ;-)

Chyba trzeba będzie przyszykować troche "grosza" :/
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-09-2007, 19:56   

A jaki miałeś założony pasek i kiedy był rozrząd robiony?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 20:52   

Wymieniany był przy 190 000 km, teraz mam niecałe 250 000 i poleciał... :/ Miał wystarczyć na jakies 60 000 km, tak więc na styk... A szykowałem sie na wymiane, tylko cały czas sie jeździ i wypadło mi to z głowy :/ Nie pamiętam jaki to był pasek...
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 20:53   

saphire napisał/a:
A jaki miałeś założony pasek i kiedy był rozrząd robiony?


Romelowi strzelił przy niecałych 60 000 km i nikt nie wie dlaczego. Był Mitsuboshi i Romek zna się naprawdę rewelacyjnie na miśkach i mechanice.

Grzesiek84 napisał/a:
Tak więc holuje auto do mechanika i czekam na wycene, czy tylko pasek czy tłoki i głowica :/

I tak musi zwalać głowicę aby sprawdzić co i jak. Bez tego ciężko cokolwiek sprawdzić. Można zmierzyć ciśnienie ;)
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 21:01   

No to mi strzelił dokładnie tak samo... Niecałe 60 000...
Zostawiłem u mechaniora, od rana sie bierze za rozkręcanie całości i sprawdzi...
Aż się boję odebrać telefonu jak zadzwoni z kosztami.. ;-)
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 21:06   

Grzesiek84 napisał/a:
Aż się boję odebrać telefonu jak zadzwoni z kosztami..


nie będzie mało. Pamiętaj części tylko oryginał, a napewno uszczelka pod głowicę do 16v i uszczlenicze zaworowe
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 21:09   

Gość coś wspominał o tych Gates'ach... Warto to brać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.