[MSS DID] [KLIMATYZACJA ] Przy włączonej dziwna praca silnik |
Autor |
Wiadomość |
mialczynski17 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 17:40 [MSS DID] [KLIMATYZACJA ] Przy włączonej dziwna praca silnik
|
|
|
Witam i liczę na pomoc. Kiedy włączę klimatyzację, mam wciśnięty gaz i nie ruszam nim (przyśpieszam) wtedy silnik dziwnie pracuje, tzn jego praca jest stopniowa, przyśpiesza i jedzie ze stałą prędkością, przyśpiesza i znowu stoi na osiągniętej prędkości itd. Sprawa jest na tyle dziwna że mam świeżo nabitą klimatyzację. Czy ktoś z Was ma, miał podobną sytuację? Trapi mnie to ponieważ jestem świeżym użytkownikiem miśka - od 22 maja 2008. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 02-03-2009, 14:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
slawekw_79 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 19:40
|
|
|
ja mam to samo
myśle że to wina złego zestrojenia silnik-sprzężarka klimy dzieje sie tak ponieważ sprężarka potrzebuje dużo mocy którą odbiera silnikowi, chociaż przy ponad 100 KM nie powinno to sie dziać!!! za niedługo jadę na wymiane rozrządu to sie specjalisty od miśków spytam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-06-2008, 00:19
|
|
|
Nie miałem nigdy takich akcji z klimą. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-06-2008, 07:47
|
|
|
Wydaje mi się że albo nabito za dużo czynnika R134a, albo coś niedobrego dzieje się ze sprzęgłem klimatyzacji. To faktycznie nie jest naturalny objaw. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-06-2008, 11:37
|
|
|
slawekw_79 napisał/a: | ja mam to samo
myśle że to wina złego zestrojenia silnik-sprzężarka klimy dzieje sie tak ponieważ sprężarka potrzebuje dużo mocy którą odbiera silnikowi, chociaż przy ponad 100 KM nie powinno to sie dziać!!! za niedługo jadę na wymiane rozrządu to sie specjalisty od miśków spytam |
Uważasz że silnik pyrkając sobie na wolnych obrotach ma 100KM mocy?
A ja myślałem że wtedy ma co najwyżej kilka góra kilkanaście koni i stąd podbijanie przez ECU obrotów po to by dostarczyć tej mocy potrzebnej do kręcenia sprężarką...
|
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-06-2008, 12:24
|
|
|
saphire napisał/a: | A ja myślałem że wtedy ma co najwyżej kilka góra kilkanaście koni i stąd podbijanie przez ECU obrotów po to by dostarczyć tej mocy potrzebnej do kręcenia sprężarką... | To je turbodizel Poradzi sobie z klimatyzacją nawet bez ECU |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 14:22
|
|
|
Turbo dizel - nie turbo dizel - zawsze sprężarka to dodatkowe obciążenie - i to nie małe. Prosze zajrzec do instrukcji - jest tam wyraznie napisane że tego typu efekty moga się zdarzać przy włączonej klimie. Mój pierwszy kontakt z klimą w MSS był taki że jak ją włączyłem w korku pierwszy raz to mało co nie wylądowałem w kufrze gościa przedemną bo mi skoczyły obroty. W zasadzie w całym zakresie prędkości czuję włączjący się kopresor - lekki spadek mocy.
Odesłano mnie na tym formum do w.w instrukcji obsługi co mnie uspokoiło i dlateogo prpoponuję to samo.
Przyzwyczaiłem sie do tego i tak już trzecie lato jadę. Tak to działa w miśkach - może nie wszystkich - ale u mojego teścia jest ten sam efekt w MSS.
Bez stresu - jechać i chłodzić |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-06-2008, 15:23
|
|
|
przem20 napisał/a: | Turbo dizel - nie turbo dizel - zawsze sprężarka to dodatkowe obciążenie - i to nie małe. Prosze zajrzec do instrukcji - jest tam wyraznie napisane że tego typu efekty moga się zdarzać przy włączonej klimie. | To mój 8 turbo diesel z klimą i w żadnym nie miałem takich szopek. Co innego w 1,4 Mpi. Tam faktycznie tak było. Podejrzewam że ten opis w instrukcji dotyczy silników benzynowych, a zwłaszcza małych. W dieselku czegoś takiego jeszcze nie widziałem. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
mialczynski17 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 19:57
|
|
|
Dzisiaj pojezdziłem trochę więcej, jak stanąłem na parkingu i podniosłem maskę to słychać było jak podnoszą się obroty a za chwilkę było takie psyknięcie, spadły obroty, słychać jakby pompowanie oraz rosnące obroty a potem znowu króciutki psyk, wybieram się w dalszą trasę i zastanawiam się czy można tak z tym jechać... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-06-2008, 20:09
|
|
|
Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mialczynski17 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 20:27
|
|
|
saphire napisał/a: | Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował. |
Czyli wszystko jest tak jak być powinno? to nie jest objaw zużycia jakiegoś elementu? Muszę jeszcze wymienić rozrząd więc może wtedy się wyreguluje, koleś co nabijał mi klimę powiedział że może na początku dziwnie się zachowywać, ale że przejdzie. To jest możliwe? |
|
|
|
 |
slawekw_79 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2008, 19:58
|
|
|
saphire napisał/a: | Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował. |
oj widze że kolega nie ma bladego pojęcia o instalacji elektrycznej
akumulator i alternator są na stałe ze sobą połączone i jeśli jakieś urządzenie elektryczne załącza sie w czasie pracy silnika to bierze prąd i z jednegi i z drugiego
jeśli chodzi o zasilanie sprężarki klimy z osobnego silnika to nie ma sensu bo silnik by musiał mieć co najmniej 500W doliczając straty..... to tak jakbyś chciał wejść do domu przez piwnicę
end |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:19
|
|
|
Nie załapałeś o co chodzi. Mechaniczne sprzęgło zapina sprężarkę a by ta dawała odpowiednia kompresje czynnika ECU musi podbić obroty silnika bo od nich zależy jak sprężarka klimy pracuje. Jeśli by sprężarka była napędzana silnikiem elektrycznym to nie ma konieczności podbijania obrotów bo brakująca energie w czasie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach może być pobrana z akumulatora który to w trakcie jazdy będzie doładowany przez alternator. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 05-06-2008, 07:55
|
|
|
saphire napisał/a: | Jeśli by sprężarka była napędzana silnikiem elektrycznym to nie ma konieczności podbijania obrotów bo brakująca energie w czasie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach może być pobrana z akumulatora który to w trakcie jazdy będzie doładowany przez alternator. | Załączając silnik elektryczny bylby taki pobór prądu że alternator wyhamowywałby silnik i też by trzeba podbijać obroty. I to jeszcze bardziej, bo nie ma silnika elektrycznego o 100% sprawności, więc dochodzą straty. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 14:51
|
|
|
Przypominając temat.
U mnie jest tak, że jak stoję w korku, samochód stoi na biegu jałowym a obroty mi skaczą co minute może częściej może później. Rosną do około 1,5 tys popracuje trochę, coś cyknie i spada do około 800 i tak w kółko.
Po przeczytaniu tego tematu zakładam, że to NORMALNY objaw w MSS 1.6. |
|
|
|
 |
|