Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpie kierownica na nierównościach.
Autor Wiadomość
sibkods 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 181
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-09-2009, 21:34   szarpie kierownica na nierównościach.

Witam. Mam nowego Out 2009 2.0 DiD.
Wszystko OK, świetny samochodzik :mrgreen:
Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać :? Nie miałem czegoś takiego w poprzednim samochodzie, więc czy to normalne przy SUVach? Wina szerszych opon, wyższego zawieszenia, i trzeba sie przyzwyczaić czy coś nie tak ?
 
 
Krzysiek_slask 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 03-09-2009, 22:54   

Widze, ze jednak kupiles Outka.

Pochwalisz sie gdzie, ktory rok, z jakim wypasem i za ile ?
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 04-09-2009, 00:19   

No Outek to nie Mondeo czy C5, po prostu tak ma.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-09-2009, 08:32   

sibkods napisał/a:
trzeba sie przyzwyczaić
niestety TTM czyli ten typ tak ma. Jazda na trybie 4WD Auto zmniejsza tę dolegliwość w porównaniu do 2WD, ale niestety do ideału wciąż daleko.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
sibkods 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 181
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-09-2009, 17:42   

Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?

Wy też tak macie?
Ostatnio zmieniony przez sibkods 04-09-2009, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-09-2009, 17:55   

ja mam trochę inne pytanie:

czy jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno? w moim przypadku tylne zawieszenie trochę hałasuje.Nic nie stuka tylko jakby lekko trzeszczy jak autko buja sie na boki.


Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-09-2009, 19:29   

sibkods napisał/a:
Czyli to normalne?
dla tego typu - tak.
sibkods napisał/a:
Czym to jest spowodowane?
pewny nie jestem ale chyba kilka rzeczy się na to składa - rozmiar kół (średnica i szerokość), dość duży moment obrotowy na kołach, nastawy wspomagania i napędu na 4 koła.
sibkods napisał/a:
Inne Suvy tez tak mają?
RAV4 inaczej się prowadziła na teście - mniej narowiście, ale i bardziej miękko, czego osobiście nie lubię na zakrętach
mitsu00 napisał/a:
jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno?
u mnie nie słychać trzeszczenia zawieszenia. Czasami jakiś plastik się odezwie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 05-09-2009, 23:51   

Hmm, a trzeszczy u was siedzenie kierowcy.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-09-2009, 00:27   

kiedys mi trzeszczalo. ASO poprawilo obudowę plastikową gdzie jest panel sterowania fotelem i teraz jest git.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 08-09-2009, 21:34   

A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...?
 
 
 
Karas 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: Konin
Wysłany: 17-09-2009, 21:04   

Ja mam to samo jak sibkods a na dodatek rwie mi kierownice przy gwałtownym przyspieszniu jakby miał z 500 km
_________________
Zarażony MitsuManią
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-09-2009, 08:08   

karol_alasz napisał/a:
A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej


jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie', to przy skręcie w lewo od tygodnia mam!

Tylko nie wiem czy to powód do radości ;)
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-09-2009, 09:23   

Grześku napisał/a:
jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie'

Raczej pojedyncze pyknięcie jakby coś w plasticzek puknęło... Ktoś kiedyś napisał,że miał podobne coś w innym wózku i powiedziano mu w serwisie ,że to sprężyna amortyzatora może tak pykać-ale to byłby bardziej metaliczny stuk a nie "plasticzany"
 
 
 
Hitori 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.0DID
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Halinów
Wysłany: 18-10-2009, 16:47   

sibkods napisał/a:
Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?

Wy też tak macie?


Wlasnie od jakiegos czasu tez jakos bardziej zaczelo mnie to irytowac i juz nawet zastanawialem sie czy nie pomarudzic w serwisie zeby cos zakombinowali ze wspomaganiem, jakos odczulili albo cos, nie wiem czy takie tricki sa wogle mozliwe. Mniej wiecej przez miesiac nie jezdzilem (urlop ;) hyy) i teraz jakos chyba sie odzwyczailem.

Jedna z przyczyn ktore dolewa oliwy do ognia moze byc prozaiczne zuzycie opon, jak juz wspomnialem wczesniej szarpanie kierownica jakos mniej mnie draznilo. 4x4 troche pomaga ale nie w kazdym przypadku. Najsmieszniejsze jest w moim przypadku to ze to w wiekszosci mniejsze nierownosci wybijaja miska z rownowagi niz jakies wieksze...
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-10-2009, 11:59   

sibkods napisał/a:
Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać

IMO. Ogólnie to chyba tak powinno być. Koło pracując na nierównościach robi to nie tylko oponą ale i geometrią zawieszenia i układem kierowniczym (kąty i tym podobne przekładają sie na układ kierowniczy)), co prowadzi właśnie do takiego zachowania. Zapytajcie kolegów od terenówek. Oni wiedzą o tym doskonale. Właśnie z tego powodu przy jeździe w ciężkim terenie powinno sie trzymac kierownicę całą dłonią "małpi chwyt'. Powód - przy pokonywaniu większych wertepów kierownica potrafi tak szarpnąć że łamie kciuk. Przynajmniej tak twierdzi mój kolega przeprawowiec.
karol_alasz napisał/a:
A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...?
Tu proponuje przyjżeć sie zapince pasów :biggrin: pasażera z przodu. W pewnych sytuacjach(np zakręcony pas) potrafi włąśnie stukać o plastik na środkowym słupku. W Lancerze też tak miewam i bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem o co biega.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.