przestroga - jak można zalać świece zapłonowe |
Autor |
Wiadomość |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:30 przestroga - jak można zalać świece zapłonowe
|
|
|
właśnie się dowiedziałem, że silnik Lancera po uruchomieniu nie może być natychmiast wyłączony - może to skutkować zalaniem akumulatora i w rezultacie problemami z ponownym odpaleniem silnika. Należy poczekać aż silnik złapie trochę temperatury i dopiero wyłączyć.
niestety ja o tym wcześniej nie wiedziałem (jeździłem różnymi samochodami i nigdy nie miałem podobnego problemu) i skończyło się to odprowadzeniem samochodu do warsztatu (na lawecie) ... , a tam po podłączeniu kabli dopiero uruchomiono silnik |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 26-02-2011, 01:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
April77
Mitsumaniak April77

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:38
|
|
|
Ja od 2 lat codziennie rano muszę przeparkować samochód jakieś 15 metrów (przyjeżdżam wieczorem ostatni i blokuje innych ), i na razie nie ma problemów z odpalaniem |
|
|
|
 |
berladi
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 137 Skąd: KCH
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:56
|
|
|
Witam.Parę razy miałem takie zdarzenie.Wystarczy chwilę odczekać a następnie kręcić rozrusznikiem jakieś 5 do 10 sekund(mnie pomogło),był ten problem poruszany przez właścicieli pojazdów z silnikiem 1,8. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:57
|
|
|
berladi napisał/a: | Wystarczy chwilę odczekać a następnie kręcić rozrusznikiem jakieś 5 do 10 sekund(mnie pomogło),był ten problem poruszany przez właścicieli pojazdów z silnikiem 1,8. |
w moim przypadku dopiero po mniej więcej minucie kręcenia odpalił. niestety nie znalazłem tego wątku wcześniej (a mogłem nie narażać się na widok autka na lawecie ) |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
|
|
|
 |
berladi
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 137 Skąd: KCH
|
Wysłany: 17-01-2011, 16:02
|
|
|
No to ja miałem więcej takich zdarzeń.Czasami miał problem z płynnym wejściem na obroty,lub musiałem lekko musnąć pedał gazu,ale zawsze zapalił.Przebieg około 14000 km.
[ Dodano: 17-01-2011, 16:06 ]
Co do wątku to problem dotyczył pomocy udzielonej przez MAP.Serwisant kręcił rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 17-01-2011, 16:23
|
|
|
yalook napisał/a: | właśnie się dowiedziałem, że silnik Lancera po uruchomieniu nie może być natychmiast wyłączony - może to skutkować zalaniem akumulatora i w rezultacie problemami z ponownym odpaleniem silnika. |
Co oznacza zalanie akumulatora?
Ja miałem podobną sytuację, co prawda w 1,5, ale zdarzyło sie to po drugim odpaleniu silnika (odpalenie-wyjazd z garażu- zgaszenie i po jakims czsie to samo z powrotem do garażu), rano nie odpalił. Dopiero po "długim" piłowaniu z wciśnietym pedałem przyspieszenia odpalił. |
|
|
|
 |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 17-01-2011, 17:10
|
|
|
zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika - być może ze względu na brak mojej wiedzy technicznej o samochodach nie wchodził w szczegóły |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-01-2011, 17:21
|
|
|
a ja mam często taka sytuacje. mam blokadę na lewarku skrzyni biegów, i kilka razy na m-c zapominam zdjąć - zapalam, bieg, gaszę (na kilka sek), odpinam blokadę, zapalam
oraz latem czasem wypycham z garażu(jest z górki, lekko idzie), ale ja blisko stoi ściany-zapalam. zaraz gaszę po wyjechaniu (na ok. 1 min), zamykam brame, zapalam jadę
nigdy nie miałem problemu |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 17-01-2011, 17:36
|
|
|
na razie nie miałem, niedługo przegląd więc przypytam w serwisie
Chociaż nie przypominam sobie sytuacji, żebym musiał zaraz po uruchomieniu gasić, ale specjalnie nie będę próbował |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 17-01-2011, 18:57
|
|
|
Nie rozumiem. Czy to oznacza że tylko w mitsu 1.8 nie wolno tak robić? Dlaczego? Zakładam że cykl pracy akumulatora: podawanie prądu i ładowanie jest identyczny lub zbliżony we wszystkich samochodach (przynajmniej tego samego typu - wolnossace itd.). A moze to kwestia samej baterii a nie samochodu. czy jak wsadzę Centrę to mi nie wyleje? Czy jest jakieś techniczne uzasadnienie tego wylewania?
A może chodzi o zalanie silnika? Czyli świec benzyną? Nawet nie wiem czy da się zalać silnik przy wtrysku paliwa. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2011, 20:17
|
|
|
yalook napisał/a: | zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika |
Raczej zalanie świec zapłonowych |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-01-2011, 20:32
|
|
|
Tomek ma racje, chodzi o świece a nie o aku, cienias ten mechanik .. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-01-2011, 20:51
|
|
|
Nie wiem czy wyłączenie zaraz po włączeniu to problem - ja czasami jak inni przestawiam samochody na podjeździe przed garażem i tego problemu nie uświadczyłem.
Ale za to inna sytuacja - tylko proszę się nie śmiać - zduszenie silnika w korku (myślałem że jest na luzie) i potem miałem problem z odpaleniem bez wciśniętego gazu nie dał się uruchomić
Czyli jakiś problem z zalewaniem występuję nie tylko w 1.8 ale i w 2.0 |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:40
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | yalook napisał/a: | zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika |
Raczej zalanie świec zapłonowych |
wydaje mi się, że do zalania świec potrzeba dużej ilości paliwa - ja odpalam bez dodawania gazu... mechanik odpalając mój samochód wogóle nie zawrócił sobie głowy świecami - tylko podał prąd do akumulatora
wydaje się więc że chodzi o elektrolit, który jest a akumulatorze. sądzę więc, że problem może dotyczyć również innych silników i samochodów (ja jednak z tym nigdy wcześniej się nie spotkałem) |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-01-2011, 07:34
|
|
|
Ale co ma zalać w AKU, elektrolit/elektrolit
Przecie to niemożliwe. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|