[E52A 1.8] Amortyzatory, tył |
Autor |
Wiadomość |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 15-06-2011, 07:56 [E52A 1.8] Amortyzatory, tył
|
|
|
Jak najprościej wymienić amortyzator tylny?
Czy trzeba wymontować tylną półkę? |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 15-06-2011, 10:53
|
|
|
Tylny amortyzator...sedan....jeśli wiesz jak wyciągnąć dolną część kanapy( takie dwie dźwignie-zatrzaski), to potem trzeba odkręcić boczek (klucz 12czy 14) otwieramy oparcie, wysuwamy boczek w górę z haka i gdzieś na bok, potem plastik z przegrody za oparciem i widać "głowę'". Odkręcamy dwie nakrętki (14 klucz). Podnosimy samochód z tejże strony ściągamy koło, odkręcamy amor od zwrotnicy (17-19 klucz). Dobrze jest mieć ściągacz do sprężyn, albo przynajmniej masywny zacisk stolarski (metalowy). Łapiemy w imadło za amor, sprężynę ściskamy delikatnie, popuszczamy nakrętkę na trzpieniu, odkręcamy do końca (uwaga na zęby) Luzujemy zacisk. I z nowym amorem odwrotnie; ściskamy sprężynę tak, żeby złapała nakrętka na trzpieniu nowego amora, dokręcamy (sprawdzić, czy sprężyna dobrze leży) i wracamy do samochodu. Da się spokojnie bez odkręcania wahaczy przełożyć amor+sprężyna przy podniesionym samochodzie Wymieniałem u siebie sprężyny |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 15-06-2011, 14:50
|
|
|
Dokładnie tak jak ci napisał areksz121, tylko jeszcze pamiętaj aby montując nowy amortyzator tak ustawić trzpienie górnego mocowania aby spokojnie ci pasowały te dwie śruby w górne mocowanie i jednocześnie aby spokojnie dało się nasunąć amortyzator na bolec przy zwrotnicy.
Ogólnie już kiedyś poruszałem ten temat na forum:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50888
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 11-10-2011, 16:07
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc , amorki zrobiłem.
Wszystko Ok.
Pozdrawiam. |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 01-02-2013, 12:05
|
|
|
Witam. Mam E52A.
Pękła mi sprężyna (ta o mniejszej średnicy) przy tylnym amortyzatorze.
Czy należy ją wymienić wraz z amorem? W sprzedaży, to jest od razu komplet?
Czy należy wymienić przy okazji dużą sprężynę?
Na co jeszcze zwrócić uwagę.
Bo gdy będę miał wszystko rozbebeszone warto będzie coś wymienić.
Czy wymiana bębnów będzie łatwiejsza teraz, czy mogę z nimi poczekać?
Na razie to tyle. Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11191 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-02-2013, 16:31
|
|
|
drih, tam jest tylko jedna sprężyna to co nazywasz małą sprężyną,to prawdopodobnie osłona tłoka amortyzatora.jeśli jest uszkodzona,powinieneś ją wymienić.
Po co chcesz wymieniać bębny? |
_________________
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 02-02-2013, 09:16
|
|
|
więc owa osłona tłoka amortyzatora jest osobną częścią. Właśnie ona mi pękła.
W sprzedaży są te dwie części osobno a wymienić je najlepiej razem?
Czy w e52a i e54a są takie same?
Myślałem o wymianie bębnów, bo moje są strasznie skorodowane i trą.
Jak jeden rozbiorę to jeszcze zdecyduję. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11191 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-02-2013, 12:46
|
|
|
Możesz wymienić same osłony.nie ma potrzeby wymieniać sprężyny,chyba że jest uszkodzona,lub auto nisko stoi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 04-02-2013, 07:57
|
|
|
Sprężyna jest ok.
A można podnieść delikatnie tył (a kiedyś i przód)?
Np. o 4 cm. Podkładkami czy tylko nową sprężyną? Czy jeszcze inna opcja? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11191 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-02-2013, 16:43
|
|
|
Twardsze sprężyny powinny pomóc tylko nie wiem czy do gala takie dostaniesz..ewentualnie dopasować sprężyny z innego auta ja mam u siebie z escorta,ale nie jest wyżej,ale twardziej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 25-03-2013, 09:47
|
|
|
Powałkujmy dalej temat osłon.
Jak pisałem wcześniej, u mnie zamontowana jest stalowa sprężyna o średnicy nieco większej od amora. Ona mi pękła.
Wiem, że mam do wymiany amory. Czy z amorami KYB zamontować osłony gumowe zamiast stalowej sprężyny? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11191 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-03-2013, 17:41
|
|
|
A możesz zrobić zdjęcie i je tu wstawić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 26-03-2013, 13:49
|
|
|
Proszę bardzo:
Proszę kliknąć zdjęcie to się otworzy duże.
1. mocowanie górne
2. dolna część z tą właśnie osłoną (niebieska sprężyna) ona pękła wysoko i opadła na dół |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11191 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-03-2013, 16:24
|
|
|
Wygląda na to,że ktoś tam wcześniej ingerował.Tej niebieskiej sprężyny nie powinno tam być.A przynajmniej ja do tej pory nie widziałem takiego zestawienia.Wywal ją,bo jest niepotrzebna:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
drih
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5xA [ale '97]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 27-03-2013, 07:39
|
|
|
Auto mam z Holandii a jeżdżę nim od 2007 roku.
Może ktoś próbował podnieść w ten sposób auto, nieważne.
Więc wstawić osłony gumowe? 70zł za komplet osłon to dobra cena?
Dziękuje bardzo i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|