[E34A 1.8TD] Suchy zbiornik wyrównawczy |
Autor |
Wiadomość |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 30-06-2011, 15:15 [E34A 1.8TD] Suchy zbiornik wyrównawczy
|
|
|
Witam, ostatnio zauważyłem że mam sucho w zbiorniku wyrównawczym, dolałem i za jakiś czas sytuacja się powtórzyła, zostawiłem tak żeby zobaczyć czy coś się zacznie dziać z temp i nic, brak jakichkolwiek wycieków, w chłodnicy płynu jest pod korek, jakieś sugestie? |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 01-07-2011, 00:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-06-2011, 17:07
|
|
|
Gdzieś może ciec, albo pompa wodna, albo węże, albo nagrzewnica, albo pesymistyczna opcja pęknięcie głowicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-06-2011, 19:52
|
|
|
jeśli masz instalacje gazową to może ci ciec przy trójniku na wężu do reduktora... przynajmniej ja tak miałem ... a nie bylo widac nigdzie żeby uciekało... |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-07-2011, 04:11
|
|
|
U mnie gdy auto jest zimne zbiornik jest pusty. Dopiero po nagrzaniu zbiornik zaczyna się wypełniać.
Zalewam zawsze bezpośrednio do chłodnicy. Za mało nie jest bo jak złapie temp. to korek spuszcza nadmiar do pojemnika wyrównawczego jeżeli jest za dużo to płyn jest odprowadzany na jezdnie wężykiem przy zbiorniku. Jeżdżę tak 4 rok i nigdy nie miałem problemów z temperaturą czy płynem, poza jednym wyciekiem na wężu. |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-07-2011, 13:31
|
|
|
zalej mu do zbiornika, niech pochodzi chwile silnik i go zostaw, potem sprawdz czy pod autem nie ma mokro ... tak chyba najprościej nie dopatrzylem że to TD a ja o gazie piszę xD |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 01-07-2011, 13:52 Suchy zbiornik wyrównawczy
|
|
|
Dzieki wszystkim, bede testowal i dam znac co i jak. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-07-2011, 15:36
|
|
|
tstark sprawdź dokładnie czy nie ma wycieku. A czy nie masz zjawiska jakby bulgotania w podszybiu? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-07-2011, 19:24
|
|
|
Z tego co wiem to na pewno w galancie 1.8 TD którego miałem nie powinno sie wlewać do zbiorniczka płynu on służy do nadmiaru jak w chłodnicy otworzy sie w korku zworek , w nowszych taki jak mam 2.0TD juz sie wlewa do zbiorniczka,warto sprawdzic korek w chłodnicy tu może być przyczyna |
|
|
|
 |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-07-2011, 14:30
|
|
|
andrew84 napisał/a: | tstark sprawdź dokładnie czy nie ma wycieku. A czy nie masz zjawiska jakby bulgotania w podszybiu? |
nie ma wycieków, nie ma też żadnego bulgotania
ale zauważyłem że faktycznie jak silnik rozgrzany i chodzi to wtedy coś tam w zbiorniczku jest, czyli wychodziło by na to że nadmiar jest wlewany do zbiorniczka, czyli tak jak opisywał Zysiuu, może ten typ tak ma i tyle, nic, bedę przyglądał się sprawie i ewentualnie jak coś wykryje to napiszę.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-07-2011, 14:40
|
|
|
Czyli jak nalejesz na max, to po pewnym czasie znowu susza?
Jak tak jest, to coś jest nie tak. Nie powinno tak się dziać. Jak jest silnik gorący, to nadmiar płynu wypuszcza do zbiornika, a jak stygnie to wciąga ten płyn, żeby uzupełnić układ...
Przewody nie są zbytnio twarde? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-07-2011, 15:09
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Czyli jak nalejesz na max, to po pewnym czasie znowu susza?
Przewody nie są zbytnio twarde? |
na max, czyli mam nalać płynu do zbiornika wyrównawczego do kreski "max"?
co do przewodów to sprawdzę... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-07-2011, 15:15
|
|
|
tstark napisał/a: |
na max, czyli mam nalać płynu do zbiornika wyrównawczego do kreski "max"? | Nalej najlepiej na środku pomiędzy min a max i kontroluj stan. Na zimnym silniku najlepiej z rana przed odpalaniem...
A przewody jeżeli będą twardniały tak, że nie da rady się za bardzo ich ścisnąć, to raczej masz coś nie tak... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25-07-2011, 11:08 zbiorniczek
|
|
|
Witam,
Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn, przed odpaleniem z rana, nic nie ma. Płynu w chłodnicy pod korek.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, nie wiem czy związane z tym ale temp. silnika spada w trakcie jazdy na trasie poniżej kreski minimum (silnik niedogrzany), w korku temp rośnie i jest ok, jak myślicie może to być to, cholerka planowałem długą trasę za niecałe 2 tygodnie (1300 km w jedną stronę) i teraz nie wiem czy nie zawozić do mechaniora żeby to sprawdził, ostatnią rzeczą jaką bym chcial to awaria na trasie...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 11:13
|
|
|
A dolewałeś na zimnym do zbiorniczka płyn?
tstark napisał/a: | Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn | To normalna sprawa. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
tstark
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25-07-2011, 11:17 zbiorniczek
|
|
|
andrew84 napisał/a: | A dolewałeś na zimnym do zbiorniczka płyn?
tstark napisał/a: | Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn | To normalna sprawa. |
tak, i nastepnym razem jak patrzyłem to praktycznie zassało wszystko i juz podczas jazdy nie wypluło tyle samo, fakt że przez jakiś czas nie dolewałem więc może sobie poprostu uzupełnił układ, może powtorzyć operację jeszcze raz? |
|
|
|
 |
|