Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Suchy zbiornik wyrównawczy
Autor Wiadomość
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 30-06-2011, 15:15   [E34A 1.8TD] Suchy zbiornik wyrównawczy

Witam, ostatnio zauważyłem że mam sucho w zbiorniku wyrównawczym, dolałem i za jakiś czas sytuacja się powtórzyła, zostawiłem tak żeby zobaczyć czy coś się zacznie dziać z temp i nic, brak jakichkolwiek wycieków, w chłodnicy płynu jest pod korek, jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 01-07-2011, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2011, 17:07   

Gdzieś może ciec, albo pompa wodna, albo węże, albo nagrzewnica, albo pesymistyczna opcja pęknięcie głowicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-06-2011, 19:52   

jeśli masz instalacje gazową to może ci ciec przy trójniku na wężu do reduktora... przynajmniej ja tak miałem ... a nie bylo widac nigdzie żeby uciekało...
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-07-2011, 04:11   

U mnie gdy auto jest zimne zbiornik jest pusty. Dopiero po nagrzaniu zbiornik zaczyna się wypełniać.
Zalewam zawsze bezpośrednio do chłodnicy. Za mało nie jest bo jak złapie temp. to korek spuszcza nadmiar do pojemnika wyrównawczego jeżeli jest za dużo to płyn jest odprowadzany na jezdnie wężykiem przy zbiorniku. Jeżdżę tak 4 rok i nigdy nie miałem problemów z temperaturą czy płynem, poza jednym wyciekiem na wężu.
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-07-2011, 13:31   

zalej mu do zbiornika, niech pochodzi chwile silnik i go zostaw, potem sprawdz czy pod autem nie ma mokro ... :D tak chyba najprościej :) nie dopatrzylem że to TD a ja o gazie piszę xD
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 01-07-2011, 13:52   Suchy zbiornik wyrównawczy

Dzieki wszystkim, bede testowal i dam znac co i jak. Pozdrawiam.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-07-2011, 15:36   

tstark sprawdź dokładnie czy nie ma wycieku. A czy nie masz zjawiska jakby bulgotania w podszybiu?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-07-2011, 19:24   

Z tego co wiem to na pewno w galancie 1.8 TD którego miałem nie powinno sie wlewać do zbiorniczka płynu on służy do nadmiaru jak w chłodnicy otworzy sie w korku zworek , w nowszych taki jak mam 2.0TD juz sie wlewa do zbiorniczka,warto sprawdzic korek w chłodnicy tu może być przyczyna
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-07-2011, 14:30   

andrew84 napisał/a:
tstark sprawdź dokładnie czy nie ma wycieku. A czy nie masz zjawiska jakby bulgotania w podszybiu?


nie ma wycieków, nie ma też żadnego bulgotania

ale zauważyłem że faktycznie jak silnik rozgrzany i chodzi to wtedy coś tam w zbiorniczku jest, czyli wychodziło by na to że nadmiar jest wlewany do zbiorniczka, czyli tak jak opisywał Zysiuu, może ten typ tak ma i tyle, nic, bedę przyglądał się sprawie i ewentualnie jak coś wykryje to napiszę.

pozdrawiam
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-07-2011, 14:40   

Czyli jak nalejesz na max, to po pewnym czasie znowu susza?

Jak tak jest, to coś jest nie tak. Nie powinno tak się dziać. Jak jest silnik gorący, to nadmiar płynu wypuszcza do zbiornika, a jak stygnie to wciąga ten płyn, żeby uzupełnić układ...

Przewody nie są zbytnio twarde?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-07-2011, 15:09   

andrew84 napisał/a:
Czyli jak nalejesz na max, to po pewnym czasie znowu susza?
Przewody nie są zbytnio twarde?


na max, czyli mam nalać płynu do zbiornika wyrównawczego do kreski "max"?
co do przewodów to sprawdzę...
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-07-2011, 15:15   

tstark napisał/a:


na max, czyli mam nalać płynu do zbiornika wyrównawczego do kreski "max"?
Nalej najlepiej na środku pomiędzy min a max i kontroluj stan. Na zimnym silniku najlepiej z rana przed odpalaniem...
A przewody jeżeli będą twardniały tak, że nie da rady się za bardzo ich ścisnąć, to raczej masz coś nie tak...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 25-07-2011, 11:08   zbiorniczek

Witam,

Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn, przed odpaleniem z rana, nic nie ma. Płynu w chłodnicy pod korek.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, nie wiem czy związane z tym ale temp. silnika spada w trakcie jazdy na trasie poniżej kreski minimum (silnik niedogrzany), w korku temp rośnie i jest ok, jak myślicie może to być to, cholerka planowałem długą trasę za niecałe 2 tygodnie (1300 km w jedną stronę) i teraz nie wiem czy nie zawozić do mechaniora żeby to sprawdził, ostatnią rzeczą jaką bym chcial to awaria na trasie...

pozdrawiam
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-07-2011, 11:13   

A dolewałeś na zimnym do zbiorniczka płyn?
tstark napisał/a:
Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn
To normalna sprawa.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 25-07-2011, 11:17   zbiorniczek

andrew84 napisał/a:
A dolewałeś na zimnym do zbiorniczka płyn?
tstark napisał/a:
Hmm.. sprawdziłem to i owo, no i tak, jak jest gorący to w zbiorniczku pojawia sie płyn
To normalna sprawa.


tak, i nastepnym razem jak patrzyłem to praktycznie zassało wszystko i juz podczas jazdy nie wypluło tyle samo, fakt że przez jakiś czas nie dolewałem więc może sobie poprostu uzupełnił układ, może powtorzyć operację jeszcze raz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.