Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robot
10-02-2007, 18:19
Zawieszenie
Autor Wiadomość
Dawid Kaczmarek
[Usunięty]

  Wysłany: 01-01-2007, 18:57   Zawieszenie

Witam Jestem szczesliwym posiadaczem Sigmy v6 24v w automacie.Mam pewien problem dotyczacy zawieszenia. Posiadam wersje z ECS i najprawdopodobniej nie chodzi. Na desce po pewnym czasie od uruchomienia silnika zapala mi się kontrolka ALARM!! Byle na stacji sprawdzic amortyzatory i sa OK ale przód stoi naormalnie a TYŁ jest zwalony na glebe. Chcialbym sie dowiedziec co jest przyczyna? Moze kompresor nie dziala albo czy tez przekładnia kierownicza ma z tym urzadzeniem jakies polaczenie gdyz zauwazylem wyciek z niej i moze przez to jest jakas nieszczelnoscia w tym ukladzie.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2007, 22:29   

kolego po pierwsze masz nieszczelność poduszki któregoś z amortyzatorów

podstawa to wypnij wtyczkę kompresorka bo go zatrzesz bo jest na silnik elektryczny a jedynym smarowanie tłoka są teflonowy pierścień z grafitem i prowadnica tłoka też teflon z grafitem
kompresor znajduje się z lewej strony jak patrzysz z przodu na silnik
musisz zdjąć filtr powietrza i przewody gumowe aż do kolektora i w dole po nimi zobaczysz mały silniczek i 2 wtyczki z góry wystarczy odpiąć większą naciskając na zatrzask wtyczki i pociągnąć do góry

kompresor jest przeznaczony do krótkiej pracy i jak będzie chodził cały czas podczas jazdy to go zatrzesz na allegro wołają za taki 400pln to się nie opłaca a wyłączenie go to 10 min przcy

[ Dodano: 10-02-2007, 23:08 ]
Kompresorek podłącz sobie dwoma kablami bezpośrednio do akumulatora czerwony to plus i słuchaj z którego schodzi powietrze ten jest do wymiany


Jak już wiesz który to kup sobie złączki na przewód tekalan fi 6mm
3 sztuki mają być metalowe kupisz w sklepie z częściami do tirów lu naczep koszt około 6zł/szt
przetnij przewód zasilający amortyzator (poduszkę) w sprężone powietrze z przodu lewa lub prawa strona i załóż złączkę na przewód skręć razem ta śruba co wchodzi w środek nazywa się nypel
Weź jedną ze złączek a dokładnie środkową część czyli nypel i jak masz pistolet do do pompowania taki do dużego kompresora to wykręć przewód z tego pistoletu tak abyś zakręcił nypel ze złączki
weź pistolet i zakręć do przewodu do którego wcześniej założyłeś złączkę i pompuj powietrze
druga osoba niech słucha z którego amortyzatora a raczej jego poduszki schodzi powietrze
jeśli wiesz który to jest to przewód doprowadzający zaślep wkładając do tej złączki śrut ołowiany np od wiatrówki i skręć złączkę mocno zrób tak samo z drugim przewodem amortyzatora i też go zaślep używając do tego złączki

wtedy podłącz z powrotem kompresorek i te które są czyli dwa z tyłu albo z przodu ale raczej tuł będziesz miał dobry to jak zapalisz silnik to po paru minutach podniesie ci tył a przód

musisz wymienić sprężyny na twardsze najlepiej od sigmy bez ecs

za używane całe kolumny mc person wołają 300pln za 2 szt na razie po takim zabiegu jak ci opisałem możesz jeździć ale szukaj zwykłych bez pompowania

nr tel do gościa może jeszcze ma 880 414 167 od kombi pasują do przodu tył jest chyba inny koszt nowego w serwisie około 1500zł

pozdrawiam życzę powodzenia

jeśli coś to pytaj :D

[ Dodano: 10-02-2007, 23:10 ]
aha jeśli chodzi kierownicę to jest tempomat to sprawdź :D najpierw
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 05:55   Re: Zawieszenie

Dawid Kaczmarek napisał/a:
Witam Jestem szczesliwym posiadaczem Sigmy v6 24v w automacie.Mam pewien problem dotyczacy zawieszenia. Posiadam wersje z ECS i najprawdopodobniej nie chodzi. Na desce po pewnym czasie od uruchomienia silnika zapala mi się kontrolka ALARM!! Byle na stacji sprawdzic amortyzatory i sa OK ale przód stoi naormalnie a TYŁ jest zwalony na glebe. Chcialbym sie dowiedziec co jest przyczyna? Moze kompresor nie dziala albo czy tez przekładnia kierownicza ma z tym urzadzeniem jakies polaczenie gdyz zauwazylem wyciek z niej i moze przez to jest jakas nieszczelnoscia w tym ukladzie.


Witam,

skoro przód stoi normalnie kompresor jeszcze żyje (zresztą usłyszysz jak się włącza po odpaleniu silnika. Choć w zasadzie to nie on jest bezpośrednio odpowiedzialny za pompowanie poduszek, gdyż stanowi on tylko coś w rodzaju "wentyla" regulujacego ciśnienie w układzie. Za pompowanie odpowiedzialna jest pompa, która znajduje się w zbiorniku rezerwowym (po prawej stronie za boczna cześcia przedniego zderzaka). Tak czy inaczej jedno i drugie będzie przez chwilę pracowało, dopóki komputer nie "wydedukuje" iż nie jest w stanie napompować tyłu i wszystko wyłączy (zaświeci się alarm). Jeśli zanim to nastąpi, osłuchasz tylne amortyzatory wykryjesz nieszczelność. Oszczędzi Ci to zabaw z kupowaniem nypelków i podłączaniem zewnętrznego kompresora. Poduszki można też sprawdzić wizualnie, podnosząc auto na podnośniku. Gumy się wtedy rozciągną i będzie można zauważyć uszkodzenie. Jesli juz bowiem wywali poduchę ciężko tego nie zauważyć :( Problem natomiast w tym iż powodów nie podnoszącego się tyłu może być co najmniej kilka i w cale nie muszą to być poduszki. Kilka innych to: uszkodzony tylny czujnik wysokości (przy tylnym lewym kole), uszkodzony czyjnik poziomowania auta tzw. G-Sensor (z przodu na belce pod pompą ABS), uszkodzony tylny sterownik elektrozaworów (obok prawego tylnego nadkola pod boczną tapicerką bagażnika), zawilgocony komputer zawieszenia lub wtyczki przyłączeniowe (prawa boczna ściana bagażnika, pod tapicerką), niesprawny blok elektrozaworów poziomujacych auto (pod maską pod skrzynką bezpieczników i podstawką akumulatora) lub rurki łaczące go z tylnym blokiem elektrozaworów i jeszcze kilka innych. Najprościej było by chyba zczytać błędy z komputera ECS, instrukcję znajdziesz w poście z serwisówkami (serwisówka do Magny) - dział 33B strona 624. Jeśli będziesz miał jakieś pytania, pisz lub lepiej dzwoń bo ECS to temat rzeka ;)

pozdrawiam.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 21:05   

kolego przód będzie zawsze na takiej wysokości że się wydaję ok jak wymieniłem przednie kolumny to się tylko podniósł o 1,5cm czyli prawie nic tyle że sprężyny są twardsze.

Jeśli chodzi o inne przyczyny to masz rację że to temat rzeka a z tym świeceniem alarmu i jeżdżeniem to u mnie było jakieś pół roku około 6tys km co dobrze świadczy o Japońcach a źle o naszych serwisach a raczej młodzieży która tam pracuje i myśli byle tylko od 7 do15

Przede wszystkim musi sobie znaleźć dobrego mechanika z laptopem i najlepiej takiego który to już wcześniej robił bo chłopak się wykosztuje i dalej będzie tak jeździł tylko z pustym portfelem

Widzę kolego Chi-Man że jesteś obeznany w temacie a dzisiaj takich mało życzę dużo zdrowia
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 07:25   

syski napisał/a:
kolego przód będzie zawsze na takiej wysokości że się wydaję ok jak wymieniłem przednie kolumny to się tylko podniósł o 1,5cm czyli prawie nic tyle że sprężyny są twardsze.


Z całym szacunkiem ale z tym się zgodzić nie mogę. Sigma na sprawnym ECS -ie wcale nie jest taka niska jak się powszechnie uważa. I różnica jest tu naprawdę duża - rzędu 4 cm, a w miarę jeżdżenia tylko na samych (bądź co bądź miękkich) sprężynach od ECS -u jeszcze się pogłębia.

syski napisał/a:
Przede wszystkim musi sobie znaleźć dobrego mechanika z laptopem i najlepiej takiego który to już wcześniej robił bo chłopak się wykosztuje i dalej będzie tak jeździł tylko z pustym portfelem


Nie jest aż tak źle, w zasadzie wystarczy wspomniana serwisówka, zwykły miernik lub jeszcze lepiej neonówka (lub dioda 12V), trochę chęci i odrobine zdolności manualnych. Natomiast rzeczywiscie darował bym sobie serwisy, głównie ze względów finansowych.
Jeśli zaś chodzi o młodzież, cóż idą po najmniejszej lini oporu - czyli jeśli nie ma OBD2 to robi się problem... ;) Co więcej brakuje im zazwyczaj odpowiedniej dokumentacji i chęci dedukcji, a za nadgodziny i tak nikt nie zapłaci...ot samo życie :)

Ale przede wszyskim dzięki za życzenia bo czego jak czego ale zdrowia nigdy za wiele. A samochód to tylko samochód, jak nie ten to inny...byle z diamentami na grillu ;)
Ja również życzę wszystkiego naj i dużo radości z pomykania tak nietuzinkowym autkiem. :)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 17:35   

Wiesz kolego to są tylko moje spostrzeżenia jak wymieniłem z przodu na używki zwykłe ale jak naprawię kompresorek to od zawieszenia to będę chciał gdzieś kupić amortyzator a raczej kolumnę też używkę tylko pompowaną bo różnica jest duża te są twarde a na dodatek dzisiaj na dziurach na obwodnicy coś mi się wydaje że prawa strona zaczyna stukać
jak zakładaliśmy te używki to właśnie prawy był jakby trochę zawilgocony olejem ale cóż wymagać za 150pln na stronę tym bardziej że kompletne skręcone tylko wkładać

No ale się rozpisuję pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków i tak jak kolega Chi-Man pisze "nietuzinkowe" autka mają co można zaobserwować na ulicy bo przejeżdżając zwraca uwagę przechodniów :D
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-04-2007, 13:41   

w mojej Sigmie działa ECS jak należy i jestem BARDZO zadowolony.Tego nie da się porównać ze zwykłym zawieszeniem.Na ustawieniu HIGH samochód po prostu płynie a wiadomo jakie są nasze drogi :wink: A gdy trzeba wyjechać w teren naprawdę dziurawy wystarczy włączyć EX-High.Warto było się pomęczyć aby zawieszenie działało ale warto było komfort jest niesamowity.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2007, 18:53   

Slaw HIGH działa do 60km/h Natomiast HIGH EXTRA do 20km/h powyżej tych prędkości automatycznie powraca na normal .
Życzę aby ci amortyzatory jak najdłużej były sprawne :D

Poza tym na temat ECS-u mam taką samą opinię jak Ty :wink:

Pozdrawiam
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-04-2007, 10:03   

amorki pochodzą jeszcze trochę bo są nowe kupione w salonie :biggrin: Koszt to jedyne 600 złotych za sztukę(w promocji).
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-04-2007, 12:47   

Slaw napisał/a:
amortyzatory pochodzą jeszcze trochę bo są nowe kupione w salonie :biggrin: Koszt to jedyne 600 złotych za sztukę(w promocji).


z ECSem ??? za 600 za sztuke? :shock: ja też chcę ;-)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-04-2007, 15:56   

amorki zostały zakupione w grudniu 2006 i były w tym czasie w promocji(wcześniej kosztowały 2000 złotych za sztukę).Nie wiem jak jest teraz :|
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-04-2007, 16:16   

Hmm.A możesz dać namiar na tego dealera który to sprzedawał.Swoją droga ciekawa promocja ale dobrze że skorzystałeś :-)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-04-2007, 16:24   

w salonie powiedzieli mi że promocja jest w u każdego dealera natomiast nie wiem czy już się nie skończyła.Musisz udać się się do salonu a tam na podstawie numerów pojazdu sprawdzą ile kosztuje kupno.Być może powróciła już stara cena.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2007, 16:28   

Około 1500-1800 w Krakowie :(
Pozdrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-04-2007, 00:04   

syski napisał/a:
Około 1500-1800 w Krakowie :(
Pozdrawiam

A u którego dealera pytałeś?
Zreszta to mało istotne, jak usłyszałem cene na koło pasowe to wolałem poczekać i sciągnąć ze U$
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.