[1.8DI-D] przyspieszanie |
Autor |
Wiadomość |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 26-10-2014, 21:40 [1.8DI-D] przyspieszanie
|
|
|
Chciałbym się zapytać, czy to naturalne zachowanie, czy silnik wymaga regulacji. Jeśli gwałtownie dodaję gazu gdy silnik ma tak od 1800 do 2500 obrotów to dopiero po jakiś 2 sekundach silnik wchodzi na obroty. Dla niższych obrotów nie próbowałem takich akcji, bo to trochę za słaby moment, a dla wyższych nie czuję tego opóźnienie, albo nie występuje.
nie wiem czy mam jechać do serwisu na jakąś regulację, czy redukować biegi? |
|
|
|
 |
radical
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 D-ID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-10-2014, 18:08
|
|
|
jeżeli dla kolegi 300 Nm to słaby moment obrotowy... to nie wiem ile powinien wynosić ten odpowiedni.
wg. mnie ten silnik ciągnie już 1500 obrotów, a ożywia się na dobre od 2000, czasem występuje turbodziura, ale tylko jak zejdę do niskich obrotów i chcę od razu przyspieszać, ale w normalnej jeździe nie odczuwam braku mocy w zakresie od 1500 do 2500 (w tym zakresie obrotów zazwyczaj jeżdżę)
może to wina turbosprężarki lub nieszczelnych przewodów powietrznych lub intercoolera?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Seti_bs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Jelenia Gora
|
Wysłany: 30-10-2014, 12:46
|
|
|
w ASXie przy 1750 obrotach sprezarka juz dziala w pelni. Wiec jesli po nacisnieciu gazu nie masz natychmiastowej reakcji (a dwie sekundy to wiecznosc) to znaczy, ze cos jest nie halo z silnikiem (jego rekacjami, ustawieniami).
Inna sprawa jest przypadek, kiedy jedziesz np. 80 km/h na 6 biegu i nagle redukujesz do 4 i dodajesz gazu.
Przy predkosci 80 km/h na 6 biegu obroty silnika to okolo 1400-1500 obr/min. Nawet jesli zredukujesz (wzrosna obroty walu korbowego) i gwaltownie wcisniesz gaz to i tak sprezarka potrzebuje chwili na "rozkrecenie sie" i wytworzenie cisnienia. I to moze byc ta odczuwalna dziura. Ale 2 sek...? |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 30-10-2014, 13:00
|
|
|
W sumie mam przejechane raptem 5 tys km i wcześniej się trochę oszczędzałem, ale ... też wyprzedzałem i nie miałem takich zauważalnych dziur. Ostatnio kilka razy jednak przy wyprzedzaniu tak mnie zmogło, że dodałem gazu ... i wieczność jak mówisz. Na 5-tce koło 80-tki, na 6-tce koło setki
Spróbuję potwierdzić jeszcze kilka razy i chyba pojadę do serwisu |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2014, 13:46
|
|
|
szóstka nie służy do przyspieszania
edit: a już z pewnością nie do wyprzedzania. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 31-10-2014, 08:49
|
|
|
Możliwe. Całe życie jeździłem benzynowymi silnikami i wszyscy ciągle mi mówią, że za wysoko ciągnę obroty w dieslu, więc próbuję, uczę się. Widzę już, że jazda ze zmianą biegów w chwili kiedy komputer podpowiada to jakaś porażka |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 31-10-2014, 08:52
|
|
|
aircross napisał/a: | jazda ze zmianą biegów w chwili kiedy komputer podpowiada to jakaś porażka |
komputer pokazuje pod dyktando ekologów i powiedziałbym, że wszystkie ustrojstwa coraz częściej i gęściej montowane w samochodach pod ich dyktando tylko nam utrudniają życie i psują radość z jazdy "prawdziwym" autem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 31-10-2014, 09:04
|
|
|
zgadzam się (zwłaszcza system wyłączania silnika).
To w końcu dieslowi (1.8) szkodzą wyższe obroty czy nie do końca? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-10-2014, 11:56
|
|
|
aircross napisał/a: | za wysoko ciągnę obroty w dieslu |
Nie słuchaj ich, oni nie potrafią jeździć!
[ Dodano: 31-10-2014, 11:57 ]
aircross napisał/a: | To w końcu dieslowi (1.8) szkodzą wyższe obroty czy nie do końca? |
A jakie to są wysokie? 6000 obrotów nie polecam, ale do 4000-4500 jak najbardziej przy wyprzedzaniu. Jak ktoś uważa inaczej to jego problem.
Naprawdę nie rozumiem tych od diesli nie dość, że zakres obroty silnika jest połowę mniejszy niż w benzynie to się jeszcze dodatkowo boją go wykorzystywać...
Komputer podpowiada wersję eko, jeśli w danym momencie ma nie być eko tylko ogień to wtedy spokojnie but w podłogę i do 4200 jedziesz... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-10-2014, 13:40
|
|
|
Czerwone pole pokazuje do ilu można kręcić spokojnie.
Jeżeli inżynier tyle przewidział, to znaczy, że tak można silnik eksploatować. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-10-2014, 13:45
|
|
|
RalfPi - nie jestem pewien gdzie ma czerwoną granicę 1,8DID, ale jeśli ma ją dużo dalej niż 4500 to owszem silnik nie wyskoczy i nie stanie obok, ale nie będzie to miało nic wspólnego z efektywnym przyśpieszaniem. Ta efektywność kończy się gdzieś pomiędzy 4000 a 4500 dla tego silnika zależnie od biegu. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 31-10-2014, 16:56
|
|
|
Starałem się zaczynać wyprzedzanie poniżej 2 tysięcy, ale widzę, że powinienem przy 2300-2500 (1.8 czerwone pole ma na 4500). To co prawda powoduje, że biegi stają się trochę krótkawe i zdarza się konieczność zmienienia biegu w trakcie, ale ... jakoś trzeba z tym żyć |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2014, 17:17
|
|
|
minimum 2K jak chcesz to zrobić dynamicznie. Powyżej 3K nie ma sensu, lepsze przyspieszenie masz na wyższym biegu. Ale startując z 2-2,2K spokojnie do 3,5K możesz dociągnąć, dla mnie tak jest najefektywniej. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-10-2014, 19:41
|
|
|
Koledzy @Wedrowiec i @aircross, z tego co widzę, to macie różne wersja silnika, więc trudno tu cokolwiek porównywać i doradzać. Przebiegi momentu obrotowego dla LP i HP sporo się różnią:
http://forum.mitsumaniaki...t=55189&start=0 |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 01-11-2014, 23:40
|
|
|
mam diesla 1.8 150 koni |
|
|
|
 |
|