Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] przyspieszanie
Autor Wiadomość
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 26-10-2014, 21:40   [1.8DI-D] przyspieszanie

Chciałbym się zapytać, czy to naturalne zachowanie, czy silnik wymaga regulacji. Jeśli gwałtownie dodaję gazu gdy silnik ma tak od 1800 do 2500 obrotów to dopiero po jakiś 2 sekundach silnik wchodzi na obroty. Dla niższych obrotów nie próbowałem takich akcji, bo to trochę za słaby moment, a dla wyższych nie czuję tego opóźnienie, albo nie występuje.

nie wiem czy mam jechać do serwisu na jakąś regulację, czy redukować biegi?
 
 
radical 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 D-ID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2014, 18:08   

jeżeli dla kolegi 300 Nm to słaby moment obrotowy... to nie wiem ile powinien wynosić ten odpowiedni.

wg. mnie ten silnik ciągnie już 1500 obrotów, a ożywia się na dobre od 2000, czasem występuje turbodziura, ale tylko jak zejdę do niskich obrotów i chcę od razu przyspieszać, ale w normalnej jeździe nie odczuwam braku mocy w zakresie od 1500 do 2500 (w tym zakresie obrotów zazwyczaj jeżdżę)
może to wina turbosprężarki lub nieszczelnych przewodów powietrznych lub intercoolera?

pozdrawiam
 
 
Seti_bs 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 30-10-2014, 12:46   

w ASXie przy 1750 obrotach sprezarka juz dziala w pelni. Wiec jesli po nacisnieciu gazu nie masz natychmiastowej reakcji (a dwie sekundy to wiecznosc) to znaczy, ze cos jest nie halo z silnikiem (jego rekacjami, ustawieniami).

Inna sprawa jest przypadek, kiedy jedziesz np. 80 km/h na 6 biegu i nagle redukujesz do 4 i dodajesz gazu.
Przy predkosci 80 km/h na 6 biegu obroty silnika to okolo 1400-1500 obr/min. Nawet jesli zredukujesz (wzrosna obroty walu korbowego) i gwaltownie wcisniesz gaz to i tak sprezarka potrzebuje chwili na "rozkrecenie sie" i wytworzenie cisnienia. I to moze byc ta odczuwalna dziura. Ale 2 sek...?
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 30-10-2014, 13:00   

W sumie mam przejechane raptem 5 tys km i wcześniej się trochę oszczędzałem, ale ... też wyprzedzałem i nie miałem takich zauważalnych dziur. Ostatnio kilka razy jednak przy wyprzedzaniu tak mnie zmogło, że dodałem gazu ... i wieczność jak mówisz. Na 5-tce koło 80-tki, na 6-tce koło setki

Spróbuję potwierdzić jeszcze kilka razy i chyba pojadę do serwisu
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2014, 13:46   

szóstka nie służy do przyspieszania :)
edit: a już z pewnością nie do wyprzedzania.
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 31-10-2014, 08:49   

Możliwe. Całe życie jeździłem benzynowymi silnikami i wszyscy ciągle mi mówią, że za wysoko ciągnę obroty w dieslu, więc próbuję, uczę się. Widzę już, że jazda ze zmianą biegów w chwili kiedy komputer podpowiada to jakaś porażka
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 31-10-2014, 08:52   

aircross napisał/a:
jazda ze zmianą biegów w chwili kiedy komputer podpowiada to jakaś porażka


komputer pokazuje pod dyktando ekologów i powiedziałbym, że wszystkie ustrojstwa coraz częściej i gęściej montowane w samochodach pod ich dyktando tylko nam utrudniają życie i psują radość z jazdy "prawdziwym" autem.
_________________

 
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 31-10-2014, 09:04   

zgadzam się (zwłaszcza system wyłączania silnika).

To w końcu dieslowi (1.8) szkodzą wyższe obroty czy nie do końca?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-10-2014, 11:56   

aircross napisał/a:
za wysoko ciągnę obroty w dieslu


Nie słuchaj ich, oni nie potrafią jeździć!

[ Dodano: 31-10-2014, 11:57 ]
aircross napisał/a:
To w końcu dieslowi (1.8) szkodzą wyższe obroty czy nie do końca?


A jakie to są wysokie? 6000 obrotów nie polecam, ale do 4000-4500 jak najbardziej przy wyprzedzaniu. Jak ktoś uważa inaczej to jego problem.

Naprawdę nie rozumiem tych od diesli nie dość, że zakres obroty silnika jest połowę mniejszy niż w benzynie to się jeszcze dodatkowo boją go wykorzystywać...

Komputer podpowiada wersję eko, jeśli w danym momencie ma nie być eko tylko ogień to wtedy spokojnie but w podłogę i do 4200 jedziesz...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-10-2014, 13:40   

Czerwone pole pokazuje do ilu można kręcić spokojnie.
Jeżeli inżynier tyle przewidział, to znaczy, że tak można silnik eksploatować.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-10-2014, 13:45   

RalfPi - nie jestem pewien gdzie ma czerwoną granicę 1,8DID, ale jeśli ma ją dużo dalej niż 4500 to owszem silnik nie wyskoczy i nie stanie obok, ale nie będzie to miało nic wspólnego z efektywnym przyśpieszaniem. Ta efektywność kończy się gdzieś pomiędzy 4000 a 4500 dla tego silnika zależnie od biegu.
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 31-10-2014, 16:56   

Starałem się zaczynać wyprzedzanie poniżej 2 tysięcy, ale widzę, że powinienem przy 2300-2500 (1.8 czerwone pole ma na 4500). To co prawda powoduje, że biegi stają się trochę krótkawe i zdarza się konieczność zmienienia biegu w trakcie, ale ... jakoś trzeba z tym żyć
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2014, 17:17   

minimum 2K jak chcesz to zrobić dynamicznie. Powyżej 3K nie ma sensu, lepsze przyspieszenie masz na wyższym biegu. Ale startując z 2-2,2K spokojnie do 3,5K możesz dociągnąć, dla mnie tak jest najefektywniej.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-10-2014, 19:41   

Koledzy @Wedrowiec i @aircross, z tego co widzę, to macie różne wersja silnika, więc trudno tu cokolwiek porównywać i doradzać. Przebiegi momentu obrotowego dla LP i HP sporo się różnią:
http://forum.mitsumaniaki...t=55189&start=0
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 01-11-2014, 23:40   

mam diesla 1.8 150 koni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.