Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-11-2018, 22:15   

MatOII napisał/a:
Od nowości był zalewany Castrol'em SLX... A którą polecasz?



Na pewno nie Castrola. Jest dużo uznanych firm, ale Castrol do nich nie należy. Ja leję Valvoline akurat, ale nie mówię że masz go lać. Mówię żebyś nie lał Castrola bo można wiele złego nawet na tym forum o nim poczytać.
 
 
MatOII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-11-2018, 00:56   

Dzięki za Waszą pomoc! Chyba pomyślę nad liqui moly 5w30. Pozdrawiam.
 
 
siuchol 
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: kłodzko
Wysłany: 08-02-2019, 22:58   

mam takie pytanko jezeli moje auto bylo serwisowane w aso , ostatani przegal byl chyba robiony przy 85k km, to czy ta wymiana byla zrobiona czy nie ?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 09-02-2019, 00:27   

to ty nie wiesz za co placiles ?

sprawdz sobie w KS
ale jak znam zycie to nie bylo
 
 
siuchol 
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: kłodzko
Wysłany: 19-02-2019, 19:59   

nie bylo, bylem w aso tym co serwisowali moje autko i nie zrobili bo nie trzeba..
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 19-02-2019, 20:54   

Trzeba, co 60 tys.
To są profesjonaliści więc niech podadzą dokument gdzie jest napisane że "nie trzeba".

W skrzyni co 100 tys.

PS.
W tym aucie nie ma skrzyni redukcyjnej. Jest skrzynka rozdzielcza (transfer).
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-03-2019, 08:59   

kolego Moody tak po prawdzie to jest to skrzynka kątowo-redukcyjna. A to dlatego, ze nie tylko zmienia kierunek przekazywanego momentu ale też redukuje prędkość obrotową. Nasz poprzedni forumowicz wiele się nie pomylił, oczywiscie pozdr.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 08-03-2019, 19:58   

To nie jest skrzynia redukcyjna. Takie rzeczy to w prawdziwych terenówkach czy ciągnikach polowych.
Nie jest to także skrzynka kątowo-redukcyjna. Przełożenie jest poniżej 1 (0,425) więc jako przekładnia jest to multiplikator a nie reduktor.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-03-2019, 12:58   

alegator napisał/a:
A to dlatego, ze nie tylko zmienia kierunek przekazywanego momentu ale też redukuje prędkość obrotową

@Moody ma rację, prędkość obrotowa jest zwiększana na tej przekładni, redukowana jest za sprzęgłem napędu (wejście do tylnego dyfra).
Przy okazji - kolego @Moody, nadal uważasz, że napęd na tył pobierany jest z przedniej prawej półosi? ;)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 13-03-2019, 21:24   

vavoom napisał/a:
@Moody ma rację, prędkość obrotowa jest zwiększana na tej przekładni, redukowana jest za sprzęgłem napędu (wejście do tylnego dyfra).
Przy okazji - kolego @Moody, nadal uważasz, że napęd na tył pobierany jest z przedniej prawej półosi? ;)

Redukowane jest w dyferencjale.
Nie, już nie. W doku jest błąd. Czasy takie, że można uwierzyć w każdą możliwość uproszczenia napędu na wszystkie koła. A to by nawet mogło działać :-)
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-03-2019, 11:55   

A wiesz jakie jest przełożenie z tyłu? Redukuje o tyle samo co 'nadpędza' z przodu (~2,353) czy są jakieś różnice?
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-03-2019, 21:08   

Jeżeli koledzy dokładnie sprawdziliście to zagadnienie, ze ta przekładnia katowa podwyższa obroty po to , żeby na dyferencjale je obniżyć to zwracam honor ale zastanawia mnie logika takiego posunięcia. Jeżeli ktoś to prześledził to proszę o wyjaśnienie, z czystej ciekawości. Co do punktu obioru momentu do napędu na tylną oś to na 100% nie jest to lewa , przednia półośka. Rysunek zbiorczy jest mało wyraźny ale to jest wykluczone. Nie może tak być po prostu.

[ Dodano: 17-03-2019, 22:39 ]
prześledziłem konstrukcję tego napedu i rzeczywiście macie rację koledzy. Ta przekładnia, która odbiera naped od kosza dyferencjału przedniego mostu i przekazuje go na tył, nieznacznie zwiększa obroty. Jest to zapewne spowodowane względami czysto konstrukcyjnymi.
Co do drugiego zagadnienia to na 100% naped na tył jest odbierany od kosza dyferencjału przedniego a nie od półosi lewej. Wałek przystawki kątowej jest zazębiony za pomocą wielowypustu z koszem po lewej stronie obudowy dyferencjału. Lewa , przednia półoś przechodzi przez wydrążenie tego wałka i zazębia się z lewym satelitą przedniego dyferencjału. Czyli tak jak powinno być. . Czy przełożenia przekładni kątowej i przekładni głównej tylnego mostu są takie same? Moim zadaniem tak tylko przednia przekładnia nieznacznie zwiększa obroty a tylna w tym samym stopniu zmniejsza. Kosz dyferencjału przedniego i tylnego dzięki temu mają te same prędkości obrotowe i tak powinno być.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-03-2019, 12:02   

0,425 to nie jest nieznacznie, a ponad dwukrotnie. W innych japońskich markach nawet ponad trzykrotnie.
Co do logiki, to imho są dwie przyczyny. Pierwsza - zwiększając obroty zmniejszasz moment, czyli mniej problemów z wałem, jego wytrzymałością etc. Druga - zwiększona prędkość obrotowa powoduje szybsze działanie sprzęgła napędu.
A co do budowy - przednia lewa czy przednia prawa półoś przechodzi przez przekładnię kątową? ;)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2019, 22:11   

kolego vavoom!
w części masz rację tylko zapomniałeś o jednym, otóż każdy wał przenoszący moment obrotowy ma swoja tzw. predkość krytyczną. Po przekroczeniu tej prędkości dochodzi do wyboczenia tego wału i jego zniszczenia. Wartość tej prędkości zależy min od długości wału, jego srednicy od materiału , z którego ten wał wykonano. W przypadku wałów konstruktorzy strają się uciekać jak najdalej od tej predkości krytycznej stąd robi się wszystko, żeby wał nie rozkręcał się do zbyt dużych prędkości oraz ogranicza się ich długość na rzecz konstrukcji dzielonych, a tu proszę tuż przed trnsmisją podnosi się prędkość obrotową. Ja wiem, że obliczyli i , ze im wyszło że będzie ok ale dlaczego tak ryzykować? Poza tym większa prędkość to mniejsza trwałość przegubów i większe wymagania co to ich konstrukcji . Mnie się wydaje jednak, że dodatkowy napęd na tył powstał o skonstruowaniu skrzyni biegów i takie rozwiązanie wymusiły juz istniejące rozwiązania. Tak bym to widział.

[ Dodano: 18-03-2019, 22:15 ]
co do ostatniego zdania to obawiam się, że nie masz racji a jezeli tak jest (a widziałeś rysunki ?) to po jakiego czorta? Przecież tam obok jest dyfer ?
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-03-2019, 22:51   

Kolego alegator, ja się na tym kompletnie nie znam :)
Info zmniejszeniu momentu na wale znalazłem w jakiejś dokumentacji vag, a przełożenia ~0,3 w dokumentacji Suzuki. Nie mam wątpliwości, że jest to obliczone tak, że do prędkości krytycznej wał nawet się nie zbliża. Na chłopski rozum większa prędkość (ale daleka od krytycznej) i zmniejszony moment raczej sprzyjają niż szkodzą trwałości elementów.

Co do ostatniego zdania, to nie wiem, czy się zrozumieliśmy. Widziałem rysunki poglądowe i przekładnia kątowa znajduje się po prawej stronie dyfra, zatem to prawa półośka przechodzi przez przekładnię.

Budowę tego ustrojstwa bardzo ładnie przedstawia ten Pan. Próbowałem go też dopytać o cel 'nadpędzania' wału (patrz komentarze pod filmem):
https://youtu.be/BMv_v9IBugU
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.