 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS9 2.0DOHC] Drgania kierownicy przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-02-2018, 19:38
|
|
|
Hornet napisał/a: | A sprawdź przewody zapłonowe. Podobne objawy miałem jak padły moje w poprzednim miśku, ale tam to było zależne od obrotów silnika. Może akurat... |
Tyle, że na drugim biegu do 5-6 tys rpm objawy nie występują. |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 21-02-2018, 19:58
|
|
|
A więc tak, jest duża szansa (90%), że to przegub wewnętrzny. Poczytaj a zobaczysz.
Objawy są zależnie nie od obrotów silnika, lecz od obciążenie układu napędowego jak i prędkości. Jadąc pod górkę i przyśpieszając np. od 80km/h w zwyż z wdepniętym pedałem do dechy na np 4 lub 5 biegu objawy powinny zacząć występować i nasilać się wraz z wzrostem prędkości. Odwrotnie - jadąc z górki w podobnej sytuacji objawy mogą być już mniej odczuwalne. U mnie tak było: 1 z łożysk na Tripodzie (krzyżaku) się rozsypało i takie były właśnie objawy. U Ciebie mogą być wyczuwalne przy wyższych prędkościach dopiero, bądź też nie stale, ponieważ możliwe, że u Ciebie nie rozsypało się całe łożysko, a tylko wypadła igiełka lub kilka i zależy jak się ułożą xD Dodam, że u mnie objaw nie występował także na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 lekko zaczynało, więc najlepiej (jak pisałem) testować na 4 i 5 biegu.
Jak sprawdzić/wykluczyć tą hipotezę: Kanał, złapać za półośkę i szarpać góra-dół lub na boki. tak samo z 2 strony. jeśli z jednej strony luz będzie większy niż z 2-giej to masz winowajcę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-02-2018, 20:33
|
|
|
Mechanik mówił coś o przytartym jednym kamieniu przegubu. Obrócenie go nic nie dało, ale trop jest skoro jest widoczne uszkodzenie. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 28-02-2018, 09:12
|
|
|
Ja bym jeszcze sprawdził zawieszenie a dokładniej łożysko górne na McPhersonie.
W starym Focusie występowało u mnie coś takiego przy prędkościach 90-100km/h.
Po wymianie problem zniknął.
W sumie kilka razy szukaliśmy przyczyny i gdyby nie przypadek, to przeoczylibyśmy.
Otóż po wjechaniu na szarpaki otworzyłem przez przypadek maskę jeden mechanik wlazł do kanału i szukał luzów w zawieszeniu. Drugi z petem stał na górze i zaglądał sobie do silnika.
W pewnym momencie zauważył (co dał poznać w dosadnych słowach) że tłoczysko amortyzatora lata jak głupie po mocowaniu.
Drugi przypadek miałem w swoim Miśku.
Podczas jazdy czasami mocno zadrgała kierownica. przy różnych prędkościach. Czasem na starcie z niskich obrotów auto podskakiwało jak durne.
Byłem na badaniach. Amortyzatory 68%... I wszystko w porządku.
Ale postanowiłem wymienić wszystkie amorki jak zauważyłem, że odbojnik jednego jest rozerwany a moim autem buja niemiłosiernie.
Problem z drganiami został wzbogacony o efekty świetlne w postaci iskier spod auta na pofałdowanej drodze.
Po wymianie wszystkich amorków (prawy wylany całkowicie i nie dawał oporu, lewy prawie taki sam stan, tylne w miarę ale dobite), odbojników i łożysk problem zniknął.
Poszukaj może w tą stronę i nie daj się zwieść opiniom diagnostów. Z drugiej strony nie wiem jak badają, że wylane amory mają prawie 70%? Jak nie masz zaufanego diagnosty poszukaj porządnego zakładu. |
|
|
|
 |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-03-2018, 17:19
|
|
|
Problem w końcu rozwiązany. Wymiana wewnętrznego przegubu z lewej strony rozwiązała sprawę. Niestety na rynku dostępny był tylko chiński zamiennik NTY, więc zobaczymy na jak długo wystarczy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|
|