 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napęd S-AWC w Eclipse Cross |
Autor |
Wiadomość |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-04-2018, 17:03
|
|
|
Jackie napisał/a: | Eclipse nie ma swobodnego sterowania momentem obrotowym, więc różnica w zakręcie będzie znaczna | Czym zatem jest S-AWC w Eclipse Cross w porównaniu do ATV Subaru? Zasada działania nie jest taka sama?
Co do inicjalnego 60/40 to też mocno naciągane, patrząc na wartości procentowe o których pisałem wyżej to raczej jest znacznie mniej. No i wg Mitsubishi - Eclipse Cross też cały czas ciągnie czterema łapami.
Przy okazji cytat ze strony Subaru: "W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła)". |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-04-2018, 08:29
|
|
|
vavoom napisał/a: | Co do inicjalnego 60/40 to też mocno naciągane, patrząc na wartości procentowe o których pisałem wyżej to raczej jest znacznie mniej. |
Tak piszą w manualach, ale pewnie się nie znają
vavoom napisał/a: | zym zatem jest S-AWC w Eclipse Cross w porównaniu do ATV Subaru? |
Porównujesz dwa różne systemy, S_AWC jest systemem napędu a ATV systemem dystrybucji momentu obrotowego uzależnionym od przyczepności poszczególnych kół.
vavoom napisał/a: | No i wg Mitsubishi - Eclipse Cross też cały czas ciągnie czterema łapami. |
A gdzie jest tak napisane?
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-04-2018, 08:38
|
|
|
Jackie napisał/a: | Tak piszą w manualach, ale pewnie się nie znają | Podają też na swojej stronie, że 100% może trafić na koła przednie i nikt w Subaru nie potrafi odpowiedzieć, w jakich warunkach. Zatem albo podają bzdurę i się nie znają, albo rzeczywiście nie wiedzą, czyli też się nie znają
Co do S-AWC i ATV - chodzi mi o podział momentu przy użyciu hamulców (w przypadku Eclipse Cross o AYC), czy to nie ta sama zasada działania co w Subaru?
Cyt.: "W wersji użytej w modelu Eclipse Cross, system S-AWC zawiera uruchamiany hamulcami aktywny system kontroli pokonywania zakrętów (AYC) wbudowany w układ 4WD".
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
No i wg Mitsubishi - Eclipse Cross też cały czas ciągnie czterema łapami.
A gdzie jest tak napisane? | @Jackie, jeśli pracujesz w ASO Mitsu, podepnijcie kompa do napędu i zobaczcie czy cały czas są jakieś ampery na sprzęgle
Napisane jest np. tu:
http://www.2017-mitsubish...s-LaunchKit.pdf |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-04-2018, 09:41
|
|
|
vavoom napisał/a: | Podają też na swojej stronie, że 100% może trafić na koła przednie i nikt w Subaru nie potrafi odpowiedzieć, w jakich warunkach. |
To marketing Nie da się rozpiąć w pełni przodu lub tyłu (albo inaczej - musiałbyś zdjąć całe obciążenie z układu żeby elektromagnes przestał załączać, więc do momentu, w którym nie zjeżdżasz bez gazu z dużej górki i nie dopycha Cię przyczepka, nie da się rozpiąć w pełni napędu, czyli teoretycznie nie kłamią, ale uzyskanie jest, cóż - dyskusyjne )
Bardzo fajnie opisane masz to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=WBQlK89PyxQ
vavoom napisał/a: | Co do S-AWC i ATV - chodzi mi o podział momentu przy użyciu hamulców (w przypadku Eclipse Cross o AYC), czy to nie ta sama zasada działania co w Subaru? |
Technicznie jest to bardzo zbliżone. ATV stosowane w Subaru jest systemem niemal żywcem wyrwanym z Mercedesa (czyli dotyczy również kół przednich) gdzie zanim zadziałają hamulce czujniki ograniczą moment obrotowy dostarczany do osi (a potem ogranicza poszczególne koła hamulcami, ale to jest już i w Miśku), Miśki - kontrolują tylną oś (dostarczanie momentu) i dohamowują oś przednią. Efekt widać w zakręcie, Eclipse znacznie lepiej czuje się w łagodnych łukach niż ostrych winklach.
vavoom napisał/a: | @Jackie, jeśli pracujesz w ASO Mitsu, podepnijcie kompa do napędu i zobaczcie czy cały czas są jakieś ampery na sprzęgle |
Chętnie (bo sam się tego jeszcze uczę ) ale to nie teraz, ponieważ nasz pracownik właśnie odpisał 4 napędowego Clipsa i muszę zaczekać na wypłatę odszkodowania i zakup nowego auta
Co do danych, które przedstawiłeś - nie znam ich źródła, ale według przedstawianych nam wiadomości samochód w trybie AUTO ma napęd dołączany. Bardzo fajnie widać to na teście, który ktoś zrobił w Polsce. W trybie AUTO samochód potrzebuje odrobiny czasu żeby spiąć tylne koła, w trybie Gravel lub snow - działa od razu. https://www.youtube.com/watch?v=qsRVAid7MBs
Reasumując - systemy napędu są dziś tak skomplikowane, że ich dokładne wytłumaczenie i zrozumienie wymaga wiedzy inżynierskiej, więc dla takich laików jak ja liczy się skuteczność
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2018, 10:50
|
|
|
Jackie napisał/a: |
więc dla takich laików jak ja liczy się skuteczność
|
Ale wiedząc jak działa wiesz czego się spodziewać. Potem powstają takie filmiki że gdzie demostruje się negatywne strony danego rozwiązania. Ja tam nie mam nic do dołączanego napędu byle dołączany był przód (BMW, Alfa, Ferrari, Porsche) a nie tył....
A upgrade soft-u i nazwanie poprzedniego rozwiązania SAWC to też marketingowy bełkot. Outlander i ASX bez SAWC elektronika ingerowała (hamowała luźne koła) ale z dużym opóźnieniem. Nie ma jeszcze filmików z wjazdem na rampy ale po rolkach nie spodziewam się spektakularnego efektu porównywalnego do innych samochodów jak np. CX3 wymienione wyżej.
Tutaj np. Outlander bez SAWC:
https://www.youtube.com/watch?v=AI9lMky5lUU
Reakcja elektroniki i tak jest ale z dużym opóźnieniem.
Za do ASX nie wyjechał w ogóle:
https://www.youtube.com/watch?v=9p1D-rpN0xE
Może trzeba było nie odpuszczać tylko piłować dalej opony? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-04-2018, 17:40
|
|
|
Jackie napisał/a: | Nie da się rozpiąć w pełni przodu lub tyłu (albo inaczej - musiałbyś zdjąć całe obciążenie z układu żeby elektromagnes przestał załączać, więc do momentu, w którym nie zjeżdżasz bez gazu z dużej górki i nie dopycha Cię przyczepka, nie da się rozpiąć w pełni napędu, czyli teoretycznie nie kłamią, ale uzyskanie jest, cóż - dyskusyjne | Ok, może to tylko marketing, zakładałem, że system może odłączyć tył np. w poślizgu nadsterownym.
Marketingiem jest też 60/40, jeden z widzów na YT zrobił test Forestera 2017, cyt.:
Test jazdy ze stałą prędkością na wprost przez dłuższy czas (60, 70, 80, 90 km/h) stała wartość 27%. Pozycja D na postoju 38-39% (x-mode podwyższa o 1-2%) . Pełzanie 31%. Jazda po rondzie średniej wielkości ze stałą prędkością 32%. Mocne hamowanie na D 23%. "Pedał w podłogę" od 60km/h 57%. Skręcanie kierownicą na postoju w pozycji D 33%. Dodanie gazu na postoju w D przy jednoczesnym przytrzymaniu hamulca 99%. Niestety nie miałem okazji jechać autostradą, aby sprawdzić przy wyższych prędkościach. Moje wnioski: Zdecydowanie największy wpływ na % zablokowania sprzęgła ma zmiana pozycji pedału przyśpieszenia względem aktualnej prędkości Subaru. Dużo mniejszy pozycja kierownicy, czy hamowanie. Przez cały okres użytkowania i testowania nie udało mi się zaobserwować całkowitego odłączenia napędu tylnej osi (sprzęgło zawsze było w pewnym stopniu zablokowane zgodnie z danymi powyżej).
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
@Jackie, jeśli pracujesz w ASO Mitsu, podepnijcie kompa do napędu i zobaczcie czy cały czas są jakieś ampery na sprzęgle
Chętnie (bo sam się tego jeszcze uczę ) ale to nie teraz, ponieważ nasz pracownik właśnie odpisał 4 napędowego Clipsa i muszę zaczekać na wypłatę odszkodowania i zakup nowego auta | No to jak już będziecie mieli nowego Eclipsa, zrób proszę podobny test jak kolega powyżej i zobaczymy Ja w taki sposób rozgryzłem All Grip Select (Suzuki).
Jackie napisał/a: | według przedstawianych nam wiadomości samochód w trybie AUTO ma napęd dołączany. Bardzo fajnie widać to na teście, który ktoś zrobił w Polsce. W trybie AUTO samochód potrzebuje odrobiny czasu żeby spiąć tylne koła, w trybie Gravel lub snow - działa od razu. https://www.youtube.com/watch?v=qsRVAid7MBs | Bardzo się cieszę, że podobają Ci się moje testy Niestety wielu oglądających błędnie interpretuje opóźnienie tylnej osi - nie jest to czas załączenia napędu, tylko czas spięcia sprzęgła. Przy podziale 80/20 przednie koła muszą się zakręcić. Testowałem Forestera 2017, tam opóźnienie było znacznie większe niż w Eclipse Cross w trybie Auto.
Co więcej, w przypadku skrzyń automatycznych, przednie koła kręcą się bez wciskania pedału gazu, a tył dopina się dopiero po naciśnięciu tegoż pedału - opóźnienie obserwowane na filmach to często czas przełożenia stopy z hamulca na gaz.
krzychu napisał/a: | Ja tam nie mam nic do dołączanego napędu byle dołączany był przód (BMW, Alfa, Ferrari, Porsche) a nie tył... | Ciekawostka - inżynierowie od Quattro Ultra, zanim wprowadzili ten system, testowali dwie wersje - dołączany przód i dołączany tył. Doszli do wniosku, że ta druga opcja gwarantuje znacznie lepszą neutralność samochodu.
krzychu napisał/a: | upgrade soft-u i nazwanie poprzedniego rozwiązania SAWC to też marketingowy bełkot | Pełna zgoda. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2018, 20:03
|
|
|
vavoom napisał/a: | Ciekawostka - inżynierowie od Quattro Ultra, zanim wprowadzili ten system, testowali dwie wersje - dołączany przód i dołączany tył. Doszli do wniosku, że ta druga opcja gwarantuje znacznie lepszą neutralność samochodu. |
Kto by tam chciał nudne neutralne auto... Znaczy neutralność fajnie brzmi i nasuwa skojarzenia że można wywołać nadsterowność lub podsterowność prawą nogą ale nie o tym w tym przypadku chodziło raczej... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-04-2018, 22:37
|
|
|
Gdybym chciał nie-neutralne, to RWD
krzychu, a widziałeś test CX-3 na rolkach? Wynik bardzo podobny do Eclipse Cross, trzeba zakombinować, żeby zjechać z trzech rolek. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2018, 07:18
|
|
|
vavoom napisał/a: | Gdybym chciał nie-neutralne, to RWD
|
I tak i nie, jak jest przewaga napędu na tył to masz w zimie bez problemu pod górę i tak bokiem polecisz jak chcesz.
vavoom napisał/a: | krzychu, a widziałeś test CX-3 na rolkach? Wynik bardzo podobny do Eclipse Cross, trzeba zakombinować, żeby zjechać z trzech rolek. |
Nie widziałem. Pytanie czy Eclipse Cross teraz lepiej sobie radzi na rampie (w końcu pewnie też się pojawi filmik) niż Outlander czy ASX.
Ale np. jakiś XV z Subaru zjeżdża bez problemu z tego co pamiętam z rolek. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-04-2018, 08:42
|
|
|
Z odpowiednio dopinanym tyłem też da się polatać bokami.
Zerknij na mój kanał YT, jest test CX-3. Jestem też bardzo ciekaw testu Eclipse Cross na rampie...
Subaru radzą sobie bez problemów, choć u ruskich XV 2018 poległ... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2018, 08:57
|
|
|
Co do latania bokiem z dołączanym tyłem to można. Tylko pytanie potem czy ta reakcja napędu nie jest bardziej zaskoczeniem niż naturalnym zachowaniem.
Ciekawy filmik z tym CX-3. Ale to w D elektronika tak ograniczała obroty? A jak się wyłaczy kontrolę trakcji? Bo z 2-jki z tego co widzę zjechała perfekcyjnie... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-04-2018, 09:18
|
|
|
Odnośnie latania bokiem, mogę wypowiedzieć się tylko na temat Suzuki - w trybie Sport jest to naturalne zachowanie, w pozostałych trudne bądź niemożliwe do wykonania.
Jak było w ASX to nie pamiętam, chyba w Lock się dało...
Co do CX-3, to elektronika nie ograniczała znacząco obrotów, raczej głupiała przy trzech rolkach. Natomiast instrukcja podaje, żeby w złych warunkach użyć funkcji stałego drugiego biegu i jak widać, zadziałało. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-04-2018, 09:10
|
|
|
vavoom napisał/a: | Niestety wielu oglądających błędnie interpretuje opóźnienie tylnej osi - nie jest to czas załączenia napędu, tylko czas spięcia sprzęgła. Przy podziale 80/20 przednie koła muszą się zakręcić. |
Co przekłada się na ten sam efekt (no, ok, lepszy o tyle, że nie następuje pełna zmiana charakterystyki prowadzenia w zakręcie jak np. w CRV)
vavoom napisał/a: | Testowałem Forestera 2017, tam opóźnienie było znacznie większe niż w Eclipse Cross w trybie Auto. |
Podrzuć temat proszę (link) bo Forek po zmianie softu jedzie od razu na dużym spięciu (potem ATV już reguluje sobie sam)
vavoom napisał/a: | Co więcej, w przypadku skrzyń automatycznych, przednie koła kręcą się bez wciskania pedału gazu, a tył dopina się dopiero po naciśnięciu tegoż pedału - opóźnienie obserwowane na filmach to często czas przełożenia stopy z hamulca na gaz. |
A to dla mnie nowość... Kurcze, pomęczę chłopaków na serwisie żeby pomierzyli podczas jazdy.
vavoom napisał/a: | Jestem też bardzo ciekaw testu Eclipse Cross na rampie... |
Myślę, że będzie ok choć coraz mniej w tym mechaniki, a coraz więcej elektroniki. Czy to źle? Nie wiem, jak pisałem wcześniej - byłem bardzo zaskoczony niewielką różnicą między mechanicznym STI a "elektorniczną" Imprezą 2.0. Świat się zmienia
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-04-2018, 09:14
|
|
|
Jackie napisał/a: | choć coraz mniej w tym mechaniki, a coraz więcej elektroniki. Czy to źle? |
Na pewno taniej.... |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-04-2018, 09:43
|
|
|
krzychu napisał/a: | Na pewno taniej.... |
Niekoniecznie, szczególnie w kontekście napędów z aktywną korekcją momentu obrotowego. Tak czy inaczej w 90% przypadków kierowca niewiele zauważy w codziennej jeździe, a napęd na 4 łapy (choćby dołączany) jest bezpieczniejszy niż ośka, więc warto.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
|
|