Jakie zimówki 16tki polecacie do OUTLANDERa (napęd na przód) |
Autor |
Wiadomość |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2018, 20:29
|
|
|
myszakowaty napisał/a: | Brodzins napisał/a: |
Sądzę że po prosty należy unikać Chińczyków, marketowych no name i Dębicy
|
A co nie tak jest z Dębicą? Mało prestiżowe, czy coś innego?
Który model Dębicy miałeś że radzisz unikać?
Miałem kiedyś w osobówce Dębice Frigo (jeszcze 1-szej generacji). 6 lat jazdy zimą, ani jednej niebezpiecznej sytuacji spowodowanej poślizgiem, auto nigdy się nie zakopało. Bardzo dobrze wspominam te opony. Były bardzo głośno w trasie i to w sumie była jedyna ich wada. |
Niestety nie chodzi o prestiż. Zresztą Goodyear również jest robiony w Dębicy /Stomilu byłym.
Dobry znajomy był tam kierownikiem produkcji ładnych parę lat.
Opowiedział mi sporo na temat produkcji różnych brandow na zakładzie, i od tamtej pory nie polecam Dębicy nikomu.
Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia.
Dodatkowo miałem zimowki frigo 1... Później frigo 2... Następnie wielosezon Dębica Navigator...
I były to najgorsze opony jakie miałem. Do tego stopnia, że Dębice zamieniłem na bieznikowane targumy... I było o niebo lepiej jeśli chodzi o wyjeżdżanie spod garażu, lub uslizgi.
Marka może mieć znaczenie... Prestiż - nie umiem odnieść tego słowa do mojego życia... To że tłum się czymś zachwyca... Nie robi na mnie wrażenia...
Dla porównania miałem unirolaye, Hankooki, micheliny, toyo, Dębice, barumy, bieznikowane i naprawdę Dębice oceniam najgorzej.
Ale to chyba kwestia gustu trochę... A o gustach... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jarl
Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 118 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-10-2018, 11:35
|
|
|
Brodzins napisał/a: | Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia. |
Dla mnie GoodYear to nie jest żadna referencja jeśli chodzi o jakość opon zimowych. Dowody empiryczne. Używałem przez wiele lat niedrogich Vikingów, kupionych zresztą zupełnie przypadkiem bo nawet nie znalem tego brandu. Gdy po 8 latach zmieniłem je na wygrywające różne gwiazdkowe rankingi UltraGrip 9, był to błąd, ale mądry Polak po szkodzie. Pierwszy śnieg, manewr jakich robiłem dziesiątki na Vikingach, a na GY wylądowałem w rowie.
Opony maja być śniegowe czy poślizgowe? Vikingi były jakby wiecznie niedopompowane, balonowate, z tym swoim grubym bieżnikiem. I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2018, 22:14
|
|
|
Jarl napisał/a: | I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu. |
Generalnie proste opony z bieżnikiem jak do traktora świetnie sprawują się na śniegu - kopnym dodajmy. Niestety na suchej drodze/mokrej drodze są słabe. Dobre opony to zawsze jakiś kompromis, a przecież zimą nie jeździsz cały czas po śniegu. Właściwie głównie jeździsz po mokrym... Choć oczywiście wszystko zależy od zimy i wiecznie zaskoczonych służb oczyszczania miasta |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-10-2018, 07:43
|
|
|
rajan napisał/a: | A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie... |
Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2018, 20:58
|
|
|
Marcino napisał/a: | rajan napisał/a: | A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie... |
Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:) |
Masz rację - trochę palnąłem na wyrost, bo kiedyś dużo opon miało tylko oznaczenie M+S i funkcjonowały jako zimówi, przynajmniej tak kojarzę. Teraz faktycznie wszystkie firmowe mają 3 szczyty, a M+S są głównie w bieżnikowanych i innych no-nejmach. |
|
|
|
 |
dziambel04
Forumowicz
Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 45 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 18-10-2019, 16:57
|
|
|
Jo używam wielosezonowych Bridgestone Weather Control jak na sucho i mokro są dobre |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2019, 18:36
|
|
|
wytłoczony znak M+S nie oznacza że opona jest oponą zimową, oznaczenia te stosuje się zarówno na oponach letnich, zimowych jak również całorocznych, a przede wszystkim oponach przeznaczonych do SUV i terenówek
napisałem przede wszystkim bo wiele z tych opon przeznaczonych jest do jazdy z trudnym terenie np. brodzenia w błocie
dlatego proponuje nie ulegać wrażeniu że M+S równa się opona zimowa |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-10-2019, 09:46
|
|
|
Już wrzuciłem zimowki... Barumy Polaris 3 które miałem tamtej zimy....
Co powiem... Zimy nie będzie ale póki co przyczepność gorsza niz na letnich vredestein. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzysztof Sosik
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III PHEV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 39 Skąd: Scotland
|
Wysłany: 19-10-2019, 23:02
|
|
|
A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-10-2019, 08:31
|
|
|
Kombinacja z różnymi rozmiarami na osiach moze skutkowac błędami ABS lub np problemami z informacją o cisnieniu powietrza w kołach jesli jest liczone z obdowosu koła i czytane obroty z ABS.
Ja tam kupiłem 4 zimówki nowe Falken bez kombinowania 340 zł szt , co prawda nie do outka ale do suwa, wole żeby mnie tył nie wyprzedził w zimie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2019, 22:07
|
|
|
Krzysztof Sosik napisał/a: | A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1. |
Nie rób tak... Proszę Cię... W sensie nie mixuj gum na aucie.
Już lepiej 4 takie same, ale węższe niż standard dla outka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
leonSR
Forumowicz
Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-10-2019, 22:13
|
|
|
moim zdaniem dobre opony to uniroyal. Jeżdżę na takich i jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-10-2019, 13:49
|
|
|
artisan napisał/a: | Ja jestem pozytywnie zaskoczony oponami Falken, |
Zakladam po niedzieli Falkeny bo na nastepny weeknd ochłodzenie i nawet sniegiem ma sypnać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzysztof Sosik
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III PHEV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 39 Skąd: Scotland
|
Wysłany: 26-10-2019, 11:24
|
|
|
Dziś zakładam Michelin Cross Climate wielosezon z oznaczeniem zimy na tył a do przodu zamierzam kupić 2 zimowe Verdstein lub Pirelli z bieżnikiem 6mm to powinno załatwić sprawę . Skończy się zima założę letnie na przód a wielosezon zostanie . Ktoś napisał żeby nie miksować gum ? Zimówki maja dobre parametry a akurat te Michelin są 1-2 w testach i zachowują się prawie jak zimówki .
[ Dodano: 28-10-2019, 08:20 ]
Jak już pisałem w innym poście ,ze po założeniu nowych gum Michelin Cross climate na tył po kilku kilometrach wyskoczył błąd EV service required i już myslalem ze problem z bateriami itp . Po skasowaniu błędów i odczycie okazało się ze problem z obwodem koła ( różnica w wysokości bieżnika bo przód ma z 4 mm tył 8mm-9 ) Dziś zamawiam kolejny komplet nowych opon i mam nadzieje problem zniknie . Jak pisaliście nie ma co kombinować te auta maja wrażliwe czujniki - wszystko wyłapią . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|