Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie zimówki 16tki polecacie do OUTLANDERa (napęd na przód)
Autor Wiadomość
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2018, 20:29   

myszakowaty napisał/a:
Brodzins napisał/a:

Sądzę że po prosty należy unikać Chińczyków, marketowych no name i Dębicy ;)

A co nie tak jest z Dębicą? Mało prestiżowe, czy coś innego?
Który model Dębicy miałeś że radzisz unikać?

Miałem kiedyś w osobówce Dębice Frigo (jeszcze 1-szej generacji). 6 lat jazdy zimą, ani jednej niebezpiecznej sytuacji spowodowanej poślizgiem, auto nigdy się nie zakopało. Bardzo dobrze wspominam te opony. Były bardzo głośno w trasie i to w sumie była jedyna ich wada.


Niestety nie chodzi o prestiż. Zresztą Goodyear również jest robiony w Dębicy /Stomilu byłym.

Dobry znajomy był tam kierownikiem produkcji ładnych parę lat.
Opowiedział mi sporo na temat produkcji różnych brandow na zakładzie, i od tamtej pory nie polecam Dębicy nikomu.
Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia.

Dodatkowo miałem zimowki frigo 1... Później frigo 2... Następnie wielosezon Dębica Navigator...

I były to najgorsze opony jakie miałem. Do tego stopnia, że Dębice zamieniłem na bieznikowane targumy... I było o niebo lepiej jeśli chodzi o wyjeżdżanie spod garażu, lub uslizgi.
Marka może mieć znaczenie... Prestiż - nie umiem odnieść tego słowa do mojego życia... To że tłum się czymś zachwyca... Nie robi na mnie wrażenia...

Dla porównania miałem unirolaye, Hankooki, micheliny, toyo, Dębice, barumy, bieznikowane i naprawdę Dębice oceniam najgorzej.

Ale to chyba kwestia gustu trochę... A o gustach... :)
_________________

 
 
Jarl 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-10-2018, 11:35   

Brodzins napisał/a:
Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia.



Dla mnie GoodYear to nie jest żadna referencja jeśli chodzi o jakość opon zimowych. Dowody empiryczne. Używałem przez wiele lat niedrogich Vikingów, kupionych zresztą zupełnie przypadkiem bo nawet nie znalem tego brandu. Gdy po 8 latach zmieniłem je na wygrywające różne gwiazdkowe rankingi UltraGrip 9, był to błąd, ale mądry Polak po szkodzie. Pierwszy śnieg, manewr jakich robiłem dziesiątki na Vikingach, a na GY wylądowałem w rowie.

Opony maja być śniegowe czy poślizgowe? Vikingi były jakby wiecznie niedopompowane, balonowate, z tym swoim grubym bieżnikiem. I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2018, 22:14   

Jarl napisał/a:
I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu.


Generalnie proste opony z bieżnikiem jak do traktora świetnie sprawują się na śniegu - kopnym dodajmy. Niestety na suchej drodze/mokrej drodze są słabe. Dobre opony to zawsze jakiś kompromis, a przecież zimą nie jeździsz cały czas po śniegu. Właściwie głównie jeździsz po mokrym... Choć oczywiście wszystko zależy od zimy i wiecznie zaskoczonych służb oczyszczania miasta ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-10-2018, 07:43   

rajan napisał/a:
A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie...

Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2018, 20:58   

Marcino napisał/a:
rajan napisał/a:
A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie...

Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:)


Masz rację - trochę palnąłem na wyrost, bo kiedyś dużo opon miało tylko oznaczenie M+S i funkcjonowały jako zimówi, przynajmniej tak kojarzę. Teraz faktycznie wszystkie firmowe mają 3 szczyty, a M+S są głównie w bieżnikowanych i innych no-nejmach.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 18-10-2019, 16:57   

Jo używam wielosezonowych Bridgestone Weather Control jak na sucho i mokro są dobre
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 18:36   

wytłoczony znak M+S nie oznacza że opona jest oponą zimową, oznaczenia te stosuje się zarówno na oponach letnich, zimowych jak również całorocznych, a przede wszystkim oponach przeznaczonych do SUV i terenówek
napisałem przede wszystkim bo wiele z tych opon przeznaczonych jest do jazdy z trudnym terenie np. brodzenia w błocie
dlatego proponuje nie ulegać wrażeniu że M+S równa się opona zimowa
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2019, 09:46   

Już wrzuciłem zimowki... Barumy Polaris 3 które miałem tamtej zimy....

Co powiem... Zimy nie będzie :) ale póki co przyczepność gorsza niz na letnich vredestein.
_________________

 
 
Krzysztof Sosik 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III PHEV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 39
Skąd: Scotland
Wysłany: 19-10-2019, 23:02   

A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-10-2019, 08:31   

Kombinacja z różnymi rozmiarami na osiach moze skutkowac błędami ABS lub np problemami z informacją o cisnieniu powietrza w kołach jesli jest liczone z obdowosu koła i czytane obroty z ABS.

Ja tam kupiłem 4 zimówki nowe Falken bez kombinowania 340 zł szt , co prawda nie do outka ale do suwa, wole żeby mnie tył nie wyprzedził w zimie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2019, 22:07   

Krzysztof Sosik napisał/a:
A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1.


Nie rób tak... Proszę Cię... W sensie nie mixuj gum na aucie.
Już lepiej 4 takie same, ale węższe niż standard dla outka.
_________________

 
 
leonSR 
Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-10-2019, 22:13   

moim zdaniem dobre opony to uniroyal. Jeżdżę na takich i jestem zadowolony.
 
 
artisan 
Forumowicz

Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-10-2019, 22:37   

Ja jestem pozytywnie zaskoczony oponami Falken, założyłem je w tamtym roku i przede wszystkim w górach radziły sobie rewelacyjnie. Świetny stosunek jakości do ceny.
_________________
Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/

Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-10-2019, 13:49   

artisan napisał/a:
Ja jestem pozytywnie zaskoczony oponami Falken,

Zakladam po niedzieli Falkeny bo na nastepny weeknd ochłodzenie i nawet sniegiem ma sypnać.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzysztof Sosik 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III PHEV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 39
Skąd: Scotland
Wysłany: 26-10-2019, 11:24   

Dziś zakładam Michelin Cross Climate wielosezon z oznaczeniem zimy na tył a do przodu zamierzam kupić 2 zimowe Verdstein lub Pirelli z bieżnikiem 6mm to powinno załatwić sprawę . Skończy się zima założę letnie na przód a wielosezon zostanie . Ktoś napisał żeby nie miksować gum ? Zimówki maja dobre parametry a akurat te Michelin są 1-2 w testach i zachowują się prawie jak zimówki .

[ Dodano: 28-10-2019, 08:20 ]
Jak już pisałem w innym poście ,ze po założeniu nowych gum Michelin Cross climate na tył po kilku kilometrach wyskoczył błąd EV service required i już myslalem ze problem z bateriami itp . Po skasowaniu błędów i odczycie okazało się ze problem z obwodem koła ( różnica w wysokości bieżnika bo przód ma z 4 mm tył 8mm-9 ) Dziś zamawiam kolejny komplet nowych opon i mam nadzieje problem zniknie . Jak pisaliście nie ma co kombinować te auta maja wrażliwe czujniki - wszystko wyłapią . Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.