Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki - pomoc w diagnozie
Autor Wiadomość
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-02-2020, 19:10   

Silnik wypłukany (LM 2662) i zalany olejem LM Top Tec 4100 5W40, poranne odpalenie i stuka...

https://youtu.be/tpMCJQHj2Z8

0.29 zimny / pod obciążeniem ruszanie - stuki
1.20 zimny / jazda
3:0 dogrzany

Podsumowując, najmocniej słychać pod obciążeniem, na zimnym silniku.
 
 
cerutti 
Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 75
Skąd: Sławno
Wysłany: 01-03-2020, 13:01   

Może najpierw zdejmij pasek klinowy i odpal silnik.
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 01-03-2020, 14:10   

Nic to nie da, silnik musi być pod obciążeniem aby dźwięk się pojawił. (jeśli nie jedziesz nic nie słychać: https://www.youtube.com/watch?v=anH6sJ1mPwo)

Dlatego kombinacje z kamerką.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 09-03-2020, 13:57   

Według mnie są to popychacze i skoro nie pomogła im płukanka to trzeba się nimi zająć (czyt. wymienić)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-03-2020, 08:00   

Jaro1974 napisał/a:
Według mnie są to popychacze i skoro nie pomogła im płukanka to trzeba się nimi zająć (czyt. wymienić)


Teoretycznie da się je zreanimować (wypłukać) nie mniej jednak dzwonić też mogą zawory same w sobie
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 19-07-2021, 14:06   

Przy jakim przebiegu zaczynały wam się problemy z popychaczami? U mnie przy 220kkm czasami mocno je słychać i nie wiem czy ten silnik tak po prostu ma czy to wina taniego półsyntetyka na którym jeździł poprzedni właściciel.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2021, 14:30   

U mnie przy ponad 300 było trochę słychać na zimnym. Da się je wyczyścić bez zdejmowania wałków. Na razie po czyszczeniu nic nie słychać, w środku była jak by smoła. Na youtube jest masa filmów jak to zrobić. Ja czyściłem naftą. Jak to nie pomoże to wymiana.
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 19-07-2021, 15:13   

Wyciągałeś je w taki sposób?

https://youtu.be/7PYp0u8zCn0
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-07-2021, 22:20   

jakfaskaf, jeżeli chodzi o ten przyrząd to pisz do Wasia bo pamiętam że wyprodukował taki na swoje potrzeby do wymiany.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 21-07-2021, 07:55   

Bzyk_R1 napisał/a:
jakfaskaf, jeżeli chodzi o ten przyrząd to pisz do Wasia bo pamiętam że wyprodukował taki na swoje potrzeby do wymiany.


I nawet wciąż go mam w garażu :D
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2021, 13:15   

Da się to zrobić zwykłym śrubokrętem płaskim owiniętym w szmate żeby nic nie porysować. Oczywiście trzeba kręcić wałkami żeby zluzować dźwigienkę.
Ja robiłem tak jak ten gościu
https://youtu.be/6V9uPWGu0qs
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 23-07-2021, 12:11   

A tak z ciekawości jakiej firmy zakładaliście hydro popychacze.
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 23-07-2021, 13:17   

Polecane są Topline
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-07-2021, 00:05   

Przyrząd kosztuje ok 50 zł, szukaj pod frazą "TESAM Przyrząd do popychaczy zaworowych DOHC"

Nie kupuj od razu nowych popychaczy, lepiej jest wyciągnąć stare i wyczyścić a wymieniać dopiero jeśli czyszczenie nie przyniesie efektu. U siebie założyłem TOPLINE, są ok ale to nie popychacze były powodem stuków z tematu. Hałas był wynikiem źle ustawionego napinacza rozrządu (za mocno dociśnięty), po wymianie i prawidłowym ustawieniu jest cisza.

PS.

Jakby ktoś chciał kupić napinacz INA to w pudełku i tak znajdzie AISINa :)
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 29-07-2021, 19:42   

Panowie w związku z wyjazdem wakacyjnym postanowiłem dokładnie się przyjrzeć co to może być że silnik pracuje z delikatnie innym dźwiękiem. Zdjąłem pokrywę rozrządu wszystko ok. następnie poszły wszystkie osłony z dołu silnika i koło pasażera. Dźwięk się nasilił, dodatkowo przy dodawaniu gazu dźwięk narastał. Zauważyłem zależność dodaję gazu i dźwięk się pokrywa z minimalnym ruchem napinacza paska osprzętu.
Zrzuciłem pasek i nastała cisza, szybki przegląd alternatora pompy wspomagania i klimatyzacji, zero luzów czy nie naturalnych odgłosów. Nowe łożysko zakładałem w tamtym roku do rolki napinacza więc wykluczam że ono jest winowajcą, założyłem napinacz palę auto i auto pracuje z dźwiękiem którego być nie powinno. Po poluzowaniu zapinacza cisza, ale założyłem grzechotkę w otwór w napinaczu delikatnie go napiąłem i cisza. Dzisiaj wstawiłem nowy napinacz i tak jak bym zrobił remont silnika. Nie wiem co może wydawać takie dźwięki w napinaczu ale coś tam jest co powoduje jego wibrowanie i powstaje taki odgłos.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.