Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężarka klimatyzacji włącza się i wyłącza co paręnaście se
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-07-2020, 17:51   

Niestety doświadczenie mam takie, że w Lancerze padło to w co wsadzili ręce "fachowcy".

Czynnik przy serwisie jest usuwany, odwirowany, dodawany jest olej i ponownie do układu. I to jak najbardziej warto zrobić. Rozszczelnienie żeby wymienić osuszacz to proszenie się o problemy.

W Lancerze nigdy nie wymieniałem osuszacza i po ~13 latach w ciągu roku ubywało koło 60g... Tak że Pan mi zaznaczył dla pani w recepcji że nie trzeba dopłaty za czynnik. Klima praktycznie cały czas załączona.

Załączenie klimy pykało (chociaż przy zamkniętych szybach nie było tego słychać), jakby było ciepło to słychać było bardzo dobrze 2 wentylatory na maksymalnych obrotach pod maską, obroty podskakiwały (ale o około 100obr/min) i raz wyciągałem podkładki z regulacji.

W CX-3 też jak się przysłuchać pyka sprzęgło klimy, ale z racji automatu obroty raczej są stabilne.
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 31-07-2020, 18:26   

Bizi78 napisał/a:
guzzi napisał/a:
acha zadzwoń wcześniej do serwisu klimatyzacji i zapytaj się o cenę. A jak się dowiesz to podziel się na forum ze wszystkimi. :D

Proszę bardzo, zamiennik osuszacza do EC nr. OE 7815A285.
https://www.czesciauto24.pl/nissens/7283936


Zapytaj o cenę WYMIANY osuszacza !!!

Cytat:
Czyli Twoim zdaniem patrząc na ceny nowego czynnika klimy to ludzie mają jeździć dopóki chłodzi a dopiero później płakać i płacić.
Moim zdaniem lepiej robić serwis co roku bo wtedy jest szybsza możliwość wyhaczenia nieszczelności układu.
Co do ceny serwisu z nowych czynnikiem to w Czewie koszt: serwis + odgrzybienie 250zł + 100zł za każde dobite 100gr czynnika.


Zasada jest bardzo prosta:
1) wymiana filtra kabinowego (najlepiej na węglowy) - raz w roku.
2) dezynfekcja układu - tzw. odgrzybianie (z myciem parownika) - raz w roku.
3) kontrola układu - sprawdzenie poprawności jego działania i ciśnienia w układzie - raz na 2 lata
4) serwis układu z uzupełnieniem czynnika (ubędzie ok. 100g) - raz na 4 lata
Na koniec moje motto (i tu się zgodzę z tym co powiedział krzychu)" - im mniej "serwisujemy" klimatyzację, tym dłużej cieszymy się jej bezusterkowością - trochę kontrowersyjne ale działa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-07-2020, 21:07   

guzzi napisał/a:
O widzę, że kolega był na szkoleniu, pt. "Jak tu wyciągnąć kasę od klienta".
kolega ma wszystkie niezbędne certyfikaty i uprawnienia do pracy z FGAZami i widział osuszacze, które są glutem w środku - to jest coś jak żwirek dla kota - wyrzuca się, gdy się zbryli

guzzi napisał/a:
czynnik chłodniczy R134a został zastąpiony czynnikiem R1234yf
bo ten ostatni (pomimo, że palny i jest w grupie wyższego ryzyka) to ma współczynnik GWP równy 4 a ten pierwszy 1430 (jeśli dobrze pamiętam) - chodzi o wpływ na efekt cieplarniany
(nie wnikam w kwestie, że na 1234 patent ma DuPont ;) )
134 mają przestać produkować za 2 lata...

[ Dodano: 31-07-2020, 21:16 ]
guzzi napisał/a:
im mniej "serwisujemy" klimatyzację, tym dłużej cieszymy się jej bezusterkowością - trochę kontrowersyjne ale działa
wyjaśnię ci - chodzi o fakt stosowania w tych układach tzw. fgazów i wczesne wykrycie ew. ubytków - stąd zalecenia częstego serwisu (są urządzenia, które należy testować co 3 miesiące)
ogólnie to serwisy motoryzacyjne są wyjątkowe pod tym względem, bo nie podlegają (jeszcze) pewnym kontrolom, natomiast w innych układach takie "dobicie" czynnika bez sprawdzenia i eliminacji przyczyny wiąże się z gigantycznymi karami, nawet do 50 tys zł
w montażu oraz ze stanu posiadanych fgazów należy się też spowiadać odpowiednim urzędom
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 01-08-2020, 11:29   

Krzyzak, Niestety ale nie znam się na przemysłowej klimatyzacji :-( , za to o samochodowej możemy podyskutować :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-08-2020, 22:56   

ale to nie ma żadnej różnicy - wszystko działa dokładnie tak samo (przemysłowe mają czasem dodatkowe separatory oleju i tyle)
czynnik może być inny, ale zasada działania wszędzie taka sama
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.