Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysoka temperatura silnika w korku.
Autor Wiadomość
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 19-07-2007, 10:15   

arturro napisał/a:
a w czym problem?
widze tu zwykly wzrost temp, po ktorym powinien sie wlaczyc wiatrak i "zbic" ja do ok 90C (polowa).
jesli temp rosnie, a wiatrak sie nie zalacza to wtedy jest problem, bo sam wzrost temp przy 30C na zewn jest normalnym zjawiskiem.


Właśnie, a do tego to się zdarzyło tylko dwa razy i temperatura nie podnosiła sie powyżej tej co na zdjeciu przez ok. 10 minut.
Dodam jeszcze, że za pierwszym razem jechała moja żona, było bardzo ciepło, włączona klima i prędkość ok. 150km/h :lol: a kiedy ja jechałem (to ten drugi raz ze zdjęcia) było na zewnątrz 32C i wolniutko jak w korku...
Póki co obserwuję temat dalej. Dzięki wszystkim za rady i porady :)

Pozdrawiam
itepe
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 11:54   

Profilaktycznie zadzwonilem do ASO w ktorym robilem rozrzad i faktycznie pompy nie zmieniali bo nie bylo potrzeby. Zapytalem o ta wskazowke i uslyszalem ze w takie upaly to mozliwe ze sie przechodzi polowe. Problem jest taki stan utrzymuje sie dluzej i nie odpala chlodzenia, a z tego co widac po postach to kazdemu po krotszej lub dluzszej chwili odpala.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-07-2007, 12:23   

No to coś z czujnikiem pewnie jak nie odpala.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 12:57   

Zle napisalem.Przepraszam za wprowadzenie w blad.

Mechanik powiedzial ze problemem jest jesli nie odpala wiatraka a stan podwyzszonej temperatury utrzymuje sie przez dluzszy czas.

Chyba kazdy kto sie podpial do tego tematu ze swoim problemem pisze ze u niego jednak po chwili odpala chlodzenie i temperatura spada do optymalnej - wiec moze to nie jest nic zlego, tym bardziej groznego dla silnika.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 13:34   

wegiel napisał/a:
Chyba kazdy kto sie podpial do tego tematu ze swoim problemem pisze ze u niego jednak po chwili odpala chlodzenie i temperatura spada do optymalnej - wiec moze to nie jest nic zlego,


ba, to jest bardzo dobre bo oznacza ze wszystkie czujniki sa sprawne.
lejcie paliwo i sobie glowy nie zawracajcie.
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 07-08-2007, 10:13   

Jednak sobie zawrócę głowę...

Oststnia obserwacja z wczoraj:
-temperatura na zawnątrz ok. 22 st.C tempo jazdy 50-70 km/h, temperatura silnika ok. 100 st.C

Zatrzymuję sie i sprawdam wentylatory - pracują, temperatura stale ok. 100 st C, nie spada

Wyłaczam silnik na 3 sekundy (!), włączam ponownie, temperatura poniżej 90 st. C (wie kreseczki przed połową. Czekam minutę - temperatura się niezmienia. Jadę.

Po ok. 500m wzrost temperatury ponad 100st. C wzrosła w ciągu 2 sekund!!! Jadę dalej, słyszę, że wiatraki pracują, temp. niezmienia się. Zatrzymuję się na światłach, powoli opada do ok. 2 kresek powyżej połowy, wiatraki zatrzymują się, znów powoli rośnie.

Dojechałem do domu, wyłaczyłem silnik, wystudziłem sanochód, włączam ponownie, jest ok na postaju, nie jechałem ponownie.

Dziś rano w drodze do pracy żona obserwuje temp. - stała idealnie na połowie.

Już nic nie rozumiem :?

Czujnik temeperatury?
Termostat?
Może zużyty płyn (prawdopodobnie niegdynie był wymieniany, ale w połowie stanu w zbiorniku wyrównawczym)?

Jeszcze dodam, że wąż z chłodnicy do bloku silnika kiedy jest zimny spłaszcza się, jaby cos powodowało podciśnienie.

Macie jakie`ssugestie?

Pozdrawiam forumowiczów

itepe
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24376
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2007, 10:18   

itepe napisał/a:
Macie jakie`ssugestie?

korek chlodnicy
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 07-08-2007, 10:34   

Nie, no dzięki Krzyżak za odpowiedź :lol:

Sprawdzałem akurat korek, nic nie cieknie, sucho, wąż się wyprostował, a teraz znów jest "płaski".

Martwi mnie bardziej ta temperatura i o takie sugestie bardziej mi chodzi :D

itepe
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-08-2007, 14:47   

Krzyzakowi chodzi o to że może masz zaworek w korku chyba walnięty i nie odpuszcza do/z zbiorniczka przelewowego.

Być może jednak możesz mieć też przepaloną lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i spaliny ci gotują obieg.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 08-08-2007, 09:08   

Oj sorki, nie załapałem :P

Wczoraj temperatura na zewnątrz wahała się w granicach 26-28 st. C ale w silniku wszystko było OK., tj. dwie kreseczki przed środkiem skali, a jak się zagrzał, to dwie kreseczki za środkiem i włączały się wentylatory. Nic z tego nie rozumiem :?

Dziś misiek jedzie do mecha na oględziny sprawy.

Dzięki za rady i pozdrawiam
itepe
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-08-2007, 10:54   

itepe napisał/a:
Sprawdzałem akurat korek, nic nie cieknie, sucho, wąż się wyprostował, a teraz znów jest "płaski".


No to korek na 10000000000%
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 08-08-2007, 11:03   

Oby to była prawda :)

Ale przegląd na pewno mu nie zaszkodzi.

itepe
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-10-2009, 09:10   

U mnie w Cari wskazówka utrzymuje się podczas jazdy niemal na połowie skali. Natomiast podczas stania w korkach przez dłużej niż 5 min przy temp powietrza takiej jak dziś ok 15 st C. wskazówka rośnie powoli do 3/4 skali, po chwili słyszę włączenie sie wentylatora, upływa 10 sekund i wskazówka wraca do połowy skali. Mam silnik 1.6 103KM + LPG (+ klima jeśli to ma jakieś znaczenie). Jestem przed wymianą płynu chłodniczego, bo teraz nie wiem nawet na czym jeżdze. Czy uważacie że coś zię zmieni.
P.S.
Przed Carismą miałem Lancera 1.6 113KM + LPG i tam nawet w największe korki i upały wskazówka nigdy nie przekroczyła połowy.
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2009, 09:16   

A moze termostat sie za pozno otwiera? Moze go kamien opanowal
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 09-10-2009, 09:29   

Czas napisać co w sumie u mnie wyszło:

wymieniłem korek, termostat, dwa czujniki temperatury, a uszkodzona była...
tada - dioda we wskaźniku temperatury. Koszt naprawy 60 gr... Sam zrobiłem.

Na wszelki wypadek kupiłem całą deskę od anglika (50zł) i wymieniłem wskaźnik. do dziś jest dobrze, a wskazówka rusza się tylko tak jak opisał PiotrekSL4.

Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc.

P.S. Pozdrowienia dla mojego mechanika, Pana Artura, który od początku uparcie twierdził, że z silnikiem jest wszystko dobrze. Miał rację, jak zawsze z resztą :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.