Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczny dźwięk z komory silnika
Autor Wiadomość
Tomek mitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 2.0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2023
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2023, 13:23   

Jeszcze raz rozrząd do zbadania a jak nie to mogą się rano panewki odzywać jak odpalasz i nie zdąży jeszcze zbudować ciśnienia oleju.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-04-2023, 18:03   

pitt63 napisał/a:
To akurat nie jest trudna sprawa i wystarczy użyć szukajki: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71589&highlight=jaki+olej+silnikowy
W moim sprawdzane były luzy zaworowe przy przebiegu 110 tkm i wtedy wszystkie zawory wydechowe miały luz jednakowy 0,30 mm a ssące 0,20 mm. Regulacja nie była potrzebna.
_________________
piotr57
 
 
jozinzbazin696 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2023
Posty: 2
Skąd: Zdaleka
Wysłany: 03-05-2023, 18:15   

Chyba mam to samo
https://youtube.com/shorts/qn5Vy9OZxQQ?feature=share
_________________
Darek
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 04-05-2023, 10:58   

jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie?
 
 
jozinzbazin696 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2023
Posty: 2
Skąd: Zdaleka
Wysłany: 05-05-2023, 00:31   

lujantyfus napisał/a:
jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie?

Sprawdziłem luzy zaworowe,są w normie. Wydaje mi sę że to będzie tzw. piston slap.
_________________
Darek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-05-2023, 08:14   

Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-05-2023, 11:56   

Krzyzak napisał/a:
Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko.

Raczej na "szklanki". Płytek nie ma, a szkoda, bo byłoby taniej przy regulacji.
_________________
piotr57
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-05-2023, 21:16   

pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki...
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-05-2023, 16:00   

Krzyzak napisał/a:
pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki...
a A regulacja niby jak się odbywa? Poprzez dopasowanie szklanek o odpowiednich rozmiarach. Nie ma żadnych płytek regulacyjnych.
Jeszcze uzupełnię żeby nie być gołosłownym. https://youtu.be/A-OVsUnnoqg
_________________
piotr57
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 07-05-2023, 20:18   

Krzyzak, nie jestem specem, ale z tego co już zdążyłem się zorientować regulacja luzów polega na doborze szklanki odpowiedniej grubości. A ponieważ częściej wypala się gniazdo zaworowe niż ściera powierzchnia styku szklanki z krzywką wałka rozrządu, częściej luz ten się zmniejsza. Metody są dwie albo można wtedy kupić kosztowne nowe szklanki, w ASO 72zl netto sztuka albo skorygować luz poprzez zeszlifowanie powierzchni obecnych o zmniejszony luz uwzględniając tolerancje z shop manuala.
Ale i tak ten dźwięk nie pochodzi stamtąd, więc nie jak ma się do mojego tematu:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-05-2023, 22:02   

pitt63 napisał/a:
Nie ma żadnych płytek regulacyjnych.
A to może się mylę - ja się zatrzymałem na czymś takim jak poniżej - tu się wymienia płytkę pod szklanką a nie całość, tak to wygląda:
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2023, 14:49   

Krzyzak napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Nie ma żadnych płytek regulacyjnych.
A to może się mylę - ja się zatrzymałem na czymś takim jak poniżej - tu się wymienia płytkę pod szklanką a nie całość, tak to wygląda:
Obrazek

Nie wiem skąd to pochodzi ale coś mi się wydaje, że to nie jest z silnika 4A92. Spójrz proszę na ten schemat. Tam w ogóle nie ma takiego elementu! Przez płytkę regulacyjną, przynajmniej ja tak to widzę, rozumiem płytkę o średnicy tzw. "szklanki". Takie płytki występują i owszem w silnikach o podobnej konstrukcji, jak i nieco starszych. To, co pokazałeś na foto to nawet nie ma się czego trzymać na zaworze. Może jest to fragment wypracowanej "szklanki".
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=MMC202203&ssd=%24%2AKwElEQADJXUhKGVURisiFX1pSU5QIS4jIjAjHGw0ZTItNEsxYmI_NSwgbWljUWhsNH4tNEsyOzRyfWx6flUgIVEvI0shD2JwNXV4Mi0nPTE7YmY1JyA9JSUhMWJiNTUsMyEmJz4if3EDJSUhVicmICF2GX5qaGd1f1ZqMSdiZjVcXFJPWFZSfxceTSYiIicvIzFiYj81LDNSISZQK3sablY0PTJ6NCsxCQFtQDQ9MnR6MylsGBJfXl0mNWsAAAAACsONfw%3D%3D%24&vid=0&cid=1&uid=60633&q=JMBXNGA1WBZ032092
_________________
piotr57
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-05-2023, 07:56   

pitt63 napisał/a:
to nie jest z silnika 4A92
tak, masz rację - napisałem, że się mylę
ale ogólnie to co zaprezentowałem jest systemem np. z motocykla kawasaki - tam się zmienia płytki wewnątrz szklanki
bo jest jeszcze inny system, gdzie pomiędzy szklanką a krzywką zaworu masz dużą płytkę - to się da wyjąć nawet bez demontażu wałka
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 24-05-2023, 20:15   

Dla zainteresowanych tematem. Jestem po wymianie silnika. Problemem jak się okazało po zdjęciu głowicy były głębokie rysy na cylindrach i wżery na płaszczu tłoka.
Zdjęcia w linkach poniżej:
https://zapodaj.net/a7fcd7588e2b2.jpg.html
https://zapodaj.net/dfbba61a3a292.jpg.html

Mnie jeszcze interesuje co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy, lubryfikator od gazu i nagar, który dostał się niżej, pierścienie nie wyglądały na zapieczone? Czy permanentna jazda na gazie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2023, 07:28   

Cylinder wygląda nie najgorzej - jeśli nie jest zowalizowany, ale tłok to śmieć...
Przyczyną może być częsta jazda na niskich obrotach - jak dodasz gazu to tłok naciska w bok i tak to potem wygląda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.