[CB4A 1.6] rozrząd - pasek niestety pękł :) |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-07-2007, 15:37
|
|
|
Krzyzak, a moze aramid..? koncze polemike - pozdrawiam wylewnie. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-07-2007, 23:24
|
|
|
A ten ciągle swoje Gates i Gates jakieś prowizje masz za to? Zgadza się kevlar to Aramid. Co do pasków Gates i BOSCH to: "badziewie" wystarczyło mi założenie do alternatora, kwiczały jak zarzynane prosiaki codziennie kilka sekund, aż wstyd było. Jeżeli ktoś naprawia/wymienia pompę wody powinien wymienić pasek na nowy, tak zaleca Mitsubishi. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 25-07-2007, 21:41
|
|
|
Jak to jest?? kupujesz pasek, producent daje na niego gwarancje?!? I tu moje pytanie na ile wlasnie?? rok, dwa lata 60 tys km przebiegu?? Czy gwarancja to pismo palcem na wodzie pisane i kupujac w sklepie mamy satyswakcje ze ja mamy!!! I co np gdy pasek peknie po 58 tys. Kto za to ponosi odpowiedzialnosc?? |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-07-2007, 22:19
|
|
|
wichura1 napisał/a: | A ten ciągle swoje Gates i Gates jakieś prowizje masz za to? |
gates to największy badziew dostepny na naszym rynku. Załatwił mi poprzedni samochód.
Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha (czy jakoś tak). Macie jakies doświadczenia z tą marką??? |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2007, 22:20
|
|
|
zwolin napisał/a: | Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha (czy jakoś tak). Macie jakies doświadczenia z tą marką??? |
U Sambremana po przebiegu 60 tkm pasek Conti (jako balans) kruszyl sie w rekach przy skrecaniu na boki...
Mitsuboshi po tym samym przebiegu (glowny) wygladal jak nowy. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-07-2007, 08:59
|
|
|
Generalnie trzeba brać pod uwagę wszystkie ewentualne czynniki mogące mieć wpływ na zerwanie paska. Problemy z pompą i demontaż/montaż tego samego paska, uszkodzenie napinacza, lub jego rolki, wycieki z zimmeriga wału, wycieki z pompy, data produkcji paska i warunki jego przechowywania przed montażem, próby zaciągania samochodu przy problemach z odpalaniem. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-07-2007, 00:06
|
|
|
zwolin napisał/a: | Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha | Trudno mi cokolwiek o nich powiedzieć, ale często do japońskich aut kosztują 2 razy więcej niż np. Mitsuboshi . Ale jak Krzyzak pisze, że gów.. to tak pewnie jest. Ja dzisiaj kupiłem pasek rozrządu Mitsuboshi i rolkę Koyo i mam wszystko gdzieś . Znaczy się jestem dumny z zakupu. Na weekend planuję wymianę. Koszt części: pasek i rolka w tej samej cenie: po 73 zł. |
|
|
|
 |
Oddy [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 20:07
|
|
|
witam wszytskich po tygodniowej nieobecnosci (byłem na urlopie)
Sprawa naprawy(czytaj remontu) silnika skończyła sie zakupem na allegro silnika z 2000 roku z przebiegiem ok. 83 tys (dawca przybył z UK). W przyszłym tygodniu wybieram siez Poznania do Rawicza po odbiór. Nie bawiłem się w remon bo koszt podobny a nie wiadomo co nasi specialisci od remontów wykombinują. Mam nadzieje ze z nowym serduchem
bedzie smigał jak nowy |
|
|
|
 |
Banio [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2007, 00:54
|
|
|
No tylko niech kolega pamięta o wymianie rozrządu Dobry wybór to pasek Mitsuboshi + rolka Koyo lub GMB (oczywiście koniecznie u sprawdzonych sprzedawców, bo zakup podróbek lub co gorsza używek nie popłaca)
A części ze starego silnika może się jeszcze przydać więc nie warto go oddawać na złom |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2007, 08:54
|
|
|
Zamiast Mitsuboshi przywieźli mi pasek Tsubaki. Wygląda bardzo solidnie. Jakość wykonania bez zastzreżeń, więc będzie dzisiaj montaż. |
|
|
|
 |
Banio [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2007, 12:00
|
|
|
Proszę sprawdzić, czy przypadkiem na pudełku nie pisze:
" TSUBAKI TYMING BELT JC"
Większość rzeczy JC to co do zasady powinno lądować w koszu. Niestety zazwyczaj kiepscy mechanicy montują to badziewie, bo jest tanie i można marżę sobie lepszą doliczyć nić do dobrych części.
A propos' pompa wody kiedy była w Miśku wymieniana? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-07-2007, 12:38
|
|
|
wichura1, wybacz nie napialem nic o Gates-- ale nie znalazlem w Polsce importera Mitsuboshi bo oficjalny przedstawiciel twierdzi ze to nie on tzn. ze nie importuje pasow rozrzadu. Wiec promujecie kogos ale kogo? Ile lat maja te pasy ? --- a jak sie zrywaja to piszecie ze po raz pierwszy albo ze po cudnych przebiegach 200-300 tys km. Ja moge tylko stwierdzic np Targow w Hanowerze ze to Made in China i nikt tego nie ukrywa.
Co do jakosci Gatesa -- od 86 roku montuje w autach i jakos sie sprawdzaja -- zreszta poznanie jakosci pasa po wygladzie to moga branzysci czyli ludzie ktorzy tym sie zajmuja od lat itd. U mnie sie rozrzad Gatesa zerwal ale co bylo jego przyczyna czy wada czy pech -- nie wiem i wy tez .
Czy Gates jest lepszy od, czy gorszy to raczej wrozenie z fusow. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2007, 14:40
|
|
|
Banio napisał/a: | " TSUBAKI TYMING BELT JC" | Jest napis: "Tsubaki timing belt". I to wszystko. Na pasku jak byk stoi: "TSUBAKI Made in Japan". Oczywiście część jest wg katalogu JC, co nie świadczy bynajmniej o tym, że jest wyprodukowana przez JC tylko przez nich skatalogowana, a to zupełnie co innego. Jestem prawie pewien co do "japońskiego" pochodzenia tego paska. Banio napisał/a: | A propos' pompa wody kiedy była w Miśku wymieniana? | Nie wiem. Colta mam od stycznia. |
|
|
|
 |
Banio [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2007, 18:52
|
|
|
Pytałem znajomego mechanika, ten jeździ Mazdą, ma pasek Tsubaki i bardzo go sobie chwali
Jeżeli nie wiesz kiedy pompa była wymieniana, to lepiej zainwestować parę groszy i ją wymienić.
Ja po kupnie Miśka wymieniłem pasek i rolkę ale pompy wody nie i tak po 20tys się rozpadła i pozalewała i poocierała trochę pasek. Założyłem nową, paska nie wymieniłem (bo mój były mechanik to doopa wołowa i mi nie powiedział). Skutek: samochód przejechał 15tys i pasek się rozleciał (a był to Mitsuboshi) Kosztowało.
Sugeruję wymienić pompę i jeździć sobie bez stresu. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2007, 21:03
|
|
|
Jak tak czytam o tym rozrządzie to mnie przerażenie bierze. Nie wiem kiedy był u mnie wymieniany, i zaczynam się obawiać.
Ile kosztuje więc wymiana całego rozrządu przy zamontowaniu porządnych części. Oczywiście z robocizną. I ile to trwa ? |
|
|
|
 |
|