Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest elastyczny silnik
Autor Wiadomość
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2006, 22:47   

:) spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2006, 00:28   

..a ja uparcie wracam do mojego pytania o teoretycznie "najlepszy" przebieg momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej silnika. To powiedzcie jaki on ma być :
- stały? (moc wtedy rośnie z obrotami)
- rosnący? (czemu nie, przecież opory rosną z prędością jazdy)
- malejący? (wtedy teoretycznie moc może byc stała w pewnym zakresie obr.)
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2006, 08:43   

Mi sie wydaje że wysoki "dół" i w miare płaski przebieg
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2006, 20:33   

piotras napisał/a:
:) spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach

Jeśli spalanie nie gra roli, to tylko turbobenzyna: moment nieco mniejszy (przy identycznej pojemności), ale użyteczny zakres obrotów o połowę szerszy.
A w kwestii spalania, to rzeczywiście diesle są górą. Przesiadłem się z benzyny 1.6 (Carisma) na diesla 1.9 (Laguna) i spalanie mam identyczne, ale moc wyższą o 1/3 i o 100 % wyzszy maks. moment. I tylko ta zadyszka powyżej 3500 jest wkurzająca, a przy tym ponizej 2000 wcale nie chce ciagnąć. Wiecie może dlaczego? Przecież na wykresie momentu (prawdziwym z hamowni, a nie fantazji z katalogu) przy 1500 silnik ma 200 Nm, powinien więc ciągnąć jak dziki, a jakoś nie chce.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2006, 21:20   

200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej :mrgreen: No to zamieszałem
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-02-2006, 22:26   



Tak (chyba) wygląda przebieg momentu silnika 4G94 w Lancerze - znalezione w necie - ten sam silnik mam ja - może ktoś zna się na tym dobrze i powie mi czy taki przebieg jest w miarę dobry czy raczej do dobrego mu brakuje?? W czasie jazdy to ja nie narzekam :)

Dzięki!
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-02-2006, 22:45   

Myślałem, że Lancer 2.0 ma silnik 4G63. Przebieg bardzo ładny - w miarę płaski moment i ciągle rosnąca (w funkcji obrotów) moc.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-02-2006, 22:50   

Mój to wersja USA 2,0 SOHC 4G94 w automacie (120KM; 176 Nm)- więc chyba ten wykres odpowiada temu co mam pod maską ale jak zrobi się cieplutko to podjadę na hamownię i sprawdzę z ciekawości jak to jest w praktyce.
Sprawdze jak to się ma też do gazu - chociaż dzisiaj przy kolejnej regulacji doszliśmy do wniosku że na gazie ciągnie lepiej niż na benzynie :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2006, 22:57   

To co pokazałeś to pewno charakterystyka zewnętrzna na hamowni podwoziowej, czyli uwzględnia również straty na przekładni automatycznej. Przypuszczam, że "czysta" charakterystyka silnika jest taka jak tu albo podobna (strona 17):
http://www.mitsubishi.com...atalog_2005.pdf

Co by nie mówić to wygląda to dobrze! Tylko pozazdrościć. Dla mnie płaski przebieg momentu jest ideałem.
Ostatnio zmieniony przez zulu 14-02-2006, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-02-2006, 23:07   

Niestety ten wykres dotyczy silnika DOHC dostępnego w Europie - ja mam silnik SOHC - moment ten sam ale moc 120KM a nie 136. Z tego co wiem to do 2005 w usa nie było DOHC - nie wiem czy przypadkiem w modelach 2006 są już montowane DOHC. Niestety dopóki sam nie sprawdze na hamowni ila ja tych KM i Nm mam to tak naprawdę nie bede tego pewien do końca bo nikt mi tych informacji nie udzieli :( Nawet w serwisie :(
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2006, 10:39   

Tu macie wykres turbobenzynki z małą turbinką.


_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2006, 10:44   

Hubeeert napisał/a:
200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej :mrgreen: No to zamieszałem

Mimo wszystko załapałem.
Może pomoże tu obecnośc wykresu mocy na kołach, która przy 1500 obr jest o 1/4 niższa od mocy "na silniku". To pewnie i straty momentu też wynoszą 25 %. A 150 Nm momentu na kołach (normowo :mrgreen: ) to i tak więcej niż maks Carismy 1.6 "na silniku", więc nawet nieco cięższa Laguna powinna nieźle przyśpieszać.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2006, 10:45   

Masz to u mnie na wykresie - u góry wykresy na kołach u dołu wykres strat.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2006, 11:07   

MAHA wyrzuca już gotowy wykres mocy na kołach:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2006, 11:14   

Wiem ale jak byłem u Marka/Masters'a na pomiarze to jeszcze MAHY nie miał:



Ten pod samochodem to właśnie Master's
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.