Co to jest elastyczny silnik |
Autor |
Wiadomość |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2006, 22:47
|
|
|
spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2006, 00:28
|
|
|
..a ja uparcie wracam do mojego pytania o teoretycznie "najlepszy" przebieg momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej silnika. To powiedzcie jaki on ma być :
- stały? (moc wtedy rośnie z obrotami)
- rosnący? (czemu nie, przecież opory rosną z prędością jazdy)
- malejący? (wtedy teoretycznie moc może byc stała w pewnym zakresie obr.) |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2006, 08:43
|
|
|
Mi sie wydaje że wysoki "dół" i w miare płaski przebieg |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2006, 20:33
|
|
|
piotras napisał/a: | :) spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach |
Jeśli spalanie nie gra roli, to tylko turbobenzyna: moment nieco mniejszy (przy identycznej pojemności), ale użyteczny zakres obrotów o połowę szerszy.
A w kwestii spalania, to rzeczywiście diesle są górą. Przesiadłem się z benzyny 1.6 (Carisma) na diesla 1.9 (Laguna) i spalanie mam identyczne, ale moc wyższą o 1/3 i o 100 % wyzszy maks. moment. I tylko ta zadyszka powyżej 3500 jest wkurzająca, a przy tym ponizej 2000 wcale nie chce ciagnąć. Wiecie może dlaczego? Przecież na wykresie momentu (prawdziwym z hamowni, a nie fantazji z katalogu) przy 1500 silnik ma 200 Nm, powinien więc ciągnąć jak dziki, a jakoś nie chce. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2006, 21:20
|
|
|
200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej No to zamieszałem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-02-2006, 22:26
|
|
|
Tak (chyba) wygląda przebieg momentu silnika 4G94 w Lancerze - znalezione w necie - ten sam silnik mam ja - może ktoś zna się na tym dobrze i powie mi czy taki przebieg jest w miarę dobry czy raczej do dobrego mu brakuje?? W czasie jazdy to ja nie narzekam
Dzięki! |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-02-2006, 22:45
|
|
|
Myślałem, że Lancer 2.0 ma silnik 4G63. Przebieg bardzo ładny - w miarę płaski moment i ciągle rosnąca (w funkcji obrotów) moc. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-02-2006, 22:50
|
|
|
Mój to wersja USA 2,0 SOHC 4G94 w automacie (120KM; 176 Nm)- więc chyba ten wykres odpowiada temu co mam pod maską ale jak zrobi się cieplutko to podjadę na hamownię i sprawdzę z ciekawości jak to jest w praktyce.
Sprawdze jak to się ma też do gazu - chociaż dzisiaj przy kolejnej regulacji doszliśmy do wniosku że na gazie ciągnie lepiej niż na benzynie |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2006, 22:57
|
|
|
To co pokazałeś to pewno charakterystyka zewnętrzna na hamowni podwoziowej, czyli uwzględnia również straty na przekładni automatycznej. Przypuszczam, że "czysta" charakterystyka silnika jest taka jak tu albo podobna (strona 17):
http://www.mitsubishi.com...atalog_2005.pdf
Co by nie mówić to wygląda to dobrze! Tylko pozazdrościć. Dla mnie płaski przebieg momentu jest ideałem. |
Ostatnio zmieniony przez zulu 14-02-2006, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-02-2006, 23:07
|
|
|
Niestety ten wykres dotyczy silnika DOHC dostępnego w Europie - ja mam silnik SOHC - moment ten sam ale moc 120KM a nie 136. Z tego co wiem to do 2005 w usa nie było DOHC - nie wiem czy przypadkiem w modelach 2006 są już montowane DOHC. Niestety dopóki sam nie sprawdze na hamowni ila ja tych KM i Nm mam to tak naprawdę nie bede tego pewien do końca bo nikt mi tych informacji nie udzieli Nawet w serwisie |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2006, 10:39
|
|
|
Tu macie wykres turbobenzynki z małą turbinką.
 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2006, 10:44
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | 200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej No to zamieszałem |
Mimo wszystko załapałem.
Może pomoże tu obecnośc wykresu mocy na kołach, która przy 1500 obr jest o 1/4 niższa od mocy "na silniku". To pewnie i straty momentu też wynoszą 25 %. A 150 Nm momentu na kołach (normowo ) to i tak więcej niż maks Carismy 1.6 "na silniku", więc nawet nieco cięższa Laguna powinna nieźle przyśpieszać. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2006, 10:45
|
|
|
Masz to u mnie na wykresie - u góry wykresy na kołach u dołu wykres strat. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2006, 11:07
|
|
|
MAHA wyrzuca już gotowy wykres mocy na kołach:
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2006, 11:14
|
|
|
Wiem ale jak byłem u Marka/Masters'a na pomiarze to jeszcze MAHY nie miał:
Ten pod samochodem to właśnie Master's |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|