 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Co to jest elastyczny silnik |
Autor |
Wiadomość |
Fido__ [Usunięty]
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-02-2006, 18:47
|
|
|
Artykul ciekawy ale jeszcze ciekawsza jest wojna na forum z tego powodu. Najzabawniejsze sa teksty w stylu ze 1.9 TDi objedzie nawet Sierkie RS Cosworth
A co do samego artykulu to rozne sa obecnie silniki. Fakt ze raczej wiekszosc diesli jest elastyczna ale spotkalem sie z benzyniakami ktore spokojnie sa lepsze no tyle ze spalanie sporo na niekorzysc. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jawlo
Forumowicz
Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 1196 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 10-02-2006, 22:41 Re: Co to jest elastyczny silnik
|
|
|
Fido__ napisał/a: |
Dość przystępnie. I żeby potem nikt nie mówił o elastyczności diesla |
Mimo wszystko nie zamienie diesla na benzynke. Nie tylko dlatego, że nie musze często zmieniać biegów ale trójeczka w mieście jest super.. poza miastem czwóreczka dodaje skrzydeł. Szkoda że piątka marnuje się w Polsce . |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-02-2006, 22:48
|
|
|
Fido__ napisał/a: | I żeby potem nikt nie mówił o elastyczności diesla |
Taa, jak to mówią, papier jest cierpliwy, wszystko przyjmie. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2006, 23:20
|
|
|
Jeden koles pisze o pasku 1,9TDI z chipem, ktore gnoi 1,8T. Jak by do 1,8T wlozyc chip to rozmowa byla by inna...chociaz pasek 1,8T to naprawde ciezka fura i osiogow ten silnik nie ma rewelacyjnych.
Artykul bardzo ciekawy.
Denerwuja mnie ludzie, ktorzy sa swiecie przekonani o swojej, nie zawsze prawdziwej racji. Jeden mowi, ze diesel to najlepszy silnik na swiecie i niemal od obrotow jalowych idzie jak burza, drugi sie podnieca, ze jego honda sie kreci do 8kobr i jest kozak...ah....
Cos jak ten z forum 4x4 co do innej fury niz audi nie wsiada. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2006, 23:29
|
|
|
Co do elastyczności moich upodobań to dla mnie diesle przede wszystkim po prostu nieładnie pachną, tzn. nienawidzę tego smrodu spalin ON, choć podkreślę zarazem że silniki Diesla są z definicji bardziej ekonomiczne niż silniki z obiegiem Otto (z zapłonem iskrowym), co wynika z termodynamiki i niestety zawsze tak będzie.
Po drugie, co do elastyczności, to gość z Interi nieźle namotał. Powinno się mówić o elastyczności zespołu napędowego (silnik +skrzynia biegów) i używanie charakterystyk samego silnika jest bzdurą, gdyż w końcu liczy się tylko to co pojawia się na kołach (dlatego śmieszy mnie tzw. "duży" moment obrotowy diesli, bo w sumie przełożenia przekładni głównej i wybranego biegu i tak decydują o momencie napędowym na kołach).
Stwierdzenie Interi "W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od mocy zależy prędkość maksymalna samochodu, natomiast od momentu - jego zdolność przyspieszania" jest zbyt ogólne i wprowadza zamieszanie.
To nie tak! Tu są dwie kwestie:
1. Najlepsze przyspieszenie przy danej prędkości jazdy uzyskamy zawsze na takim biegu, który zbliży obroty silnika do obrotów maksymalnej mocy. Dlatego najlepszą pod tym względem przekładnią byłaby taka, która umożliwiałaby pracę silnika zawsze na obrotach mocy maksymalnej np. 6000 obr/min. Czyli silnik wyjący jak odkurzacz!
2. Jeżeli założymy że jedziemy na jednym i tym samym biegu, bo nam się nie chce ruszać dźwignią, to najlepszy do przyspieszeń będzie zawsze zakres obrotów momentu maksymalnego.
Dlatego diesle są tak przyjemne bo przyspieszają dobrze na niskich obrotach co jest komfortowe dla ucha. Ale jak przychodzi co do czego i ktoś wie po co ma skrzynię biegów, to liczy się moc i tylko moc. Dlatego elastyczność to parametr wymyślony dla leniwych kapeluszników |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-02-2006, 10:43
|
|
|
zulu napisał/a: | Powinno się mówić o elastyczności zespołu napędowego (silnik +skrzynia biegów) i używanie charakterystyk samego silnika jest bzdurą, gdyż w końcu liczy się tylko to co pojawia się na kołach (dlatego śmieszy mnie tzw. "duży" moment obrotowy diesli, bo w sumie przełożenia przekładni głównej i wybranego biegu i tak decydują o momencie napędowym na kołach). |
Właśnie. Odpowiednie zestawienie tych dwóch elementów pozwala na efektywne wykorzystanie tego co wyprodukuje silnik. Nie wiem dlaczego mówisz, że śmieszy Cię duży moment w dieslu bo to właśnie on pozwala na takie dobranie przełożeń, że mało użyteczny zakres obrotów (pogląd prezentowany przez zwolenników benzyny) staje się użyteczny.
W artykule zaciekawiły mnie dwie kwestie: Cytat: | Na skutek wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze powstaje ciśnienie, które pomnożone przez powierzchnią tłoka daje siłę. |
Cytat: | Ta siła poprzez korbowód trafia na wykorbienie wału korbowego powodując jego ruch obrotowy. Wartość tej siły pomnożona przez ramię (promień wykorbienia) daje moment obrotowy wytwarzany przez silnik |
Czyli nic prostszego tylko zwiększać powierzchnię tłoka i promień korby a moment będzie z tobą
Czy ktoś może to przystępnie wytłumaczyć jaka jest (czy w ogóle jest) zależność średnicy cylindra a mocy i momentu uzyskiwanego przez silnik? Co do wykorbienia to jasne, że nie można tu specjalnie poszaleć. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2006, 20:04
|
|
|
Im większa średnica cylindra tym większa masa w ruchu - im wieksza masa w ruchu tym wiekszy moment obrotowy ale mniejsze obroty max co z kolei można obejść stosując mniejsze wykorbienie co zm kolei zmniejsza moment
Złoty środek to tzw silnik "kwadratowy " tzn o równej średnicy tłoka i wykorbieniu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2006, 18:33
|
|
|
Można sobie robić śmichy-chychy, ale wyobraźcie sobie taką sytuację, że jesteście Wielkim Stwórcą od silników (nie tak jak mój kumpel ze studiów dawno temu, który marudził na temat pracy przejściowej dot. konstrukcji silnika, że za dużo cylindrów, za duża moc, itd... więc w pewnym momencie zdenerwowany wykładowca powiedział mu:
"no dobra, uprościmy kontrukcję, a zatem zaprojektuje pan silnik 1-cylindrowy o mocy 1KM i prędkości 1 obr/min"
Kolega się poddał )
No więc wracając do Wielkiego Stwórcy, wyobraźcie sobie możecie zrobić silnik o absolutnie dowolnym przebiegu momentu obtorowego w dowolnym zakresie prędkości obrotowych, to co byście wybrali?
To wcale nie jest proste pytanie... |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2006, 19:07
|
|
|
Ja tylko nie rozumiem czemu wszyscy podniecają sie osiągami TURBO diesla do wolnossącej benzyny. Jeżeli porównujemy to benzyna - diesel ew. TURBO benzyna z TURBO dieslem a wtedy wszystkie te TDi i inne wynalazki juz tak różowo nie wypadają |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2006, 17:41
|
|
|
moje 4G61T - zakres użyteczny* 2-7 tys obrotów.
moje 1,9TDI - zakres użyteczny* - 1,5-4,2 tys obrotów
Ale prędkości - 4G61T - 2tys - ok 67km/h 7 tys 235km/h
1,9 TDI 1,5tys - ok 64km/h 4,2tys obr. - ok 180km/h
Oba turbo tyle że pierwszy turbo benzyna a drugi turbo diesel - wnioski sami wyciągnijcie.
*- to znaczy obroty przy których przyspiesza a nie muli i udaje że przyspiesza. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2006, 19:13
|
|
|
dodaj jeszcze ze benzyna to 1,6 a dieslel jak napisałeś 1,9 |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-02-2006, 20:21
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | moje 4G61T - .....
moje 1,9TDI - ....... |
Hubert, co Ty porównujesz |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 13-02-2006, 20:37
|
|
|
No ale nie ma czegoś takiego jak maxymalny moment obrotowy w każdym zakresie obrotów-wystarczy spojrzeć na silniki typu F1 - wielki moment obrotowy ale osiągnąć go można przy bardzo wysokich obrotach - na niskich obrotach to nawet nie przyspiesza (o ile sie nie mylę - to zasługa dolotu powietrza). To samo dzieje się z samochodami w których montuje się filtry stożkowe i sportowe - dobrze dobrany filtr to wzrost momentu obrotowego ale na niskich obrotach samochód traci. Może się mylę - niech mnie ktoś poprawi.
A co do tego co bym wybrał to ja wolę przyśpieszenie i elastyczność niz prędkość maxymalną - więc wolałbym mieć samochód z dużym momentem a moc nie musiałamyś taka wielka. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2006, 22:11
|
|
|
Karwoś napisał/a: | nie ma czegoś takiego jak maxymalny moment obrotowy w każdym zakresie obrotów-wystarczy spojrzeć na silniki typu F1 |
Jest, no może nie w każdym, ale w bardzo szerokim zakresie, i właśnie do tego potrzebna jest turbina. Oczywiście moment nie wygląda wtedy tak ładnie jak w katalogach, ale jego garb jest bardzo płaski.
A w F1 nie ma turbo - kiedyś były, ale ich natura była dość wybuchowa. Pamiętam że w pewnym okresie regulamin dawał alternatywę: 2000 cm3 z turbo albo 3000 cm3 bez.
piotras, święte słowa: by być sprawiedliwymi odnośmy turbodiesle do turbobenzyn. Także spalanie |
|
|
|
 |
|
|