Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest elastyczny silnik
Autor Wiadomość
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2006, 15:29   Co to jest elastyczny silnik

Odpowiedź znajdziemy tutaj http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=716231

Dość przystępnie. I żeby potem nikt nie mówił o elastyczności diesla ;-)
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-02-2006, 18:47   

Artykul ciekawy ale jeszcze ciekawsza jest wojna na forum z tego powodu. Najzabawniejsze sa teksty w stylu ze 1.9 TDi objedzie nawet Sierkie RS Cosworth :)
A co do samego artykulu to rozne sa obecnie silniki. Fakt ze raczej wiekszosc diesli jest elastyczna ale spotkalem sie z benzyniakami ktore spokojnie sa lepsze no tyle ze spalanie sporo na niekorzysc.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
jawlo 
Forumowicz

Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 1196
Skąd: Beskidy
Wysłany: 10-02-2006, 22:41   Re: Co to jest elastyczny silnik

Fido__ napisał/a:

Dość przystępnie. I żeby potem nikt nie mówił o elastyczności diesla ;-)


Mimo wszystko nie zamienie diesla na benzynke. Nie tylko dlatego, że nie musze często zmieniać biegów ale trójeczka w mieście jest super.. poza miastem czwóreczka dodaje skrzydeł. Szkoda że piątka marnuje się w Polsce :( .
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-02-2006, 22:48   

Fido__ napisał/a:
I żeby potem nikt nie mówił o elastyczności diesla

Taa, jak to mówią, papier jest cierpliwy, wszystko przyjmie.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2006, 23:20   

Jeden koles pisze o pasku 1,9TDI z chipem, ktore gnoi 1,8T. Jak by do 1,8T wlozyc chip to rozmowa byla by inna...chociaz pasek 1,8T to naprawde ciezka fura i osiogow ten silnik nie ma rewelacyjnych.

Artykul bardzo ciekawy.

Denerwuja mnie ludzie, ktorzy sa swiecie przekonani o swojej, nie zawsze prawdziwej racji. Jeden mowi, ze diesel to najlepszy silnik na swiecie i niemal od obrotow jalowych idzie jak burza, drugi sie podnieca, ze jego honda sie kreci do 8kobr i jest kozak...ah....
Cos jak ten z forum 4x4 co do innej fury niz audi nie wsiada.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2006, 23:29   

Co do elastyczności moich upodobań to dla mnie diesle przede wszystkim po prostu nieładnie pachną, tzn. nienawidzę tego smrodu spalin ON, choć podkreślę zarazem że silniki Diesla są z definicji bardziej ekonomiczne niż silniki z obiegiem Otto (z zapłonem iskrowym), co wynika z termodynamiki i niestety zawsze tak będzie.

Po drugie, co do elastyczności, to gość z Interi nieźle namotał. Powinno się mówić o elastyczności zespołu napędowego (silnik +skrzynia biegów) i używanie charakterystyk samego silnika jest bzdurą, gdyż w końcu liczy się tylko to co pojawia się na kołach (dlatego śmieszy mnie tzw. "duży" moment obrotowy diesli, bo w sumie przełożenia przekładni głównej i wybranego biegu i tak decydują o momencie napędowym na kołach).
Stwierdzenie Interi "W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od mocy zależy prędkość maksymalna samochodu, natomiast od momentu - jego zdolność przyspieszania" jest zbyt ogólne i wprowadza zamieszanie.
To nie tak! Tu są dwie kwestie:
1. Najlepsze przyspieszenie przy danej prędkości jazdy uzyskamy zawsze na takim biegu, który zbliży obroty silnika do obrotów maksymalnej mocy. Dlatego najlepszą pod tym względem przekładnią byłaby taka, która umożliwiałaby pracę silnika zawsze na obrotach mocy maksymalnej np. 6000 obr/min. Czyli silnik wyjący jak odkurzacz!
2. Jeżeli założymy że jedziemy na jednym i tym samym biegu, bo nam się nie chce ruszać dźwignią, to najlepszy do przyspieszeń będzie zawsze zakres obrotów momentu maksymalnego.
Dlatego diesle są tak przyjemne bo przyspieszają dobrze na niskich obrotach co jest komfortowe dla ucha. Ale jak przychodzi co do czego i ktoś wie po co ma skrzynię biegów, to liczy się moc i tylko moc. Dlatego elastyczność to parametr wymyślony dla leniwych kapeluszników
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-02-2006, 10:43   

zulu napisał/a:
Powinno się mówić o elastyczności zespołu napędowego (silnik +skrzynia biegów) i używanie charakterystyk samego silnika jest bzdurą, gdyż w końcu liczy się tylko to co pojawia się na kołach (dlatego śmieszy mnie tzw. "duży" moment obrotowy diesli, bo w sumie przełożenia przekładni głównej i wybranego biegu i tak decydują o momencie napędowym na kołach).

Właśnie. Odpowiednie zestawienie tych dwóch elementów pozwala na efektywne wykorzystanie tego co wyprodukuje silnik. Nie wiem dlaczego mówisz, że śmieszy Cię duży moment w dieslu bo to właśnie on pozwala na takie dobranie przełożeń, że mało użyteczny zakres obrotów (pogląd prezentowany przez zwolenników benzyny) staje się użyteczny.

W artykule zaciekawiły mnie dwie kwestie:
Cytat:
Na skutek wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze powstaje ciśnienie, które pomnożone przez powierzchnią tłoka daje siłę.

Cytat:
Ta siła poprzez korbowód trafia na wykorbienie wału korbowego powodując jego ruch obrotowy. Wartość tej siły pomnożona przez ramię (promień wykorbienia) daje moment obrotowy wytwarzany przez silnik

Czyli nic prostszego tylko zwiększać powierzchnię tłoka i promień korby a moment będzie z tobą ;)
Czy ktoś może to przystępnie wytłumaczyć jaka jest (czy w ogóle jest) zależność średnicy cylindra a mocy i momentu uzyskiwanego przez silnik? Co do wykorbienia to jasne, że nie można tu specjalnie poszaleć.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2006, 20:04   

Im większa średnica cylindra tym większa masa w ruchu - im wieksza masa w ruchu tym wiekszy moment obrotowy ale mniejsze obroty max co z kolei można obejść stosując mniejsze wykorbienie co zm kolei zmniejsza moment :D


Złoty środek to tzw silnik :D "kwadratowy " tzn o równej średnicy tłoka i wykorbieniu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2006, 18:33   

Można sobie robić śmichy-chychy, ale wyobraźcie sobie taką sytuację, że jesteście Wielkim Stwórcą od silników (nie tak jak mój kumpel ze studiów dawno temu, który marudził na temat pracy przejściowej dot. konstrukcji silnika, że za dużo cylindrów, za duża moc, itd... więc w pewnym momencie zdenerwowany wykładowca powiedział mu:
"no dobra, uprościmy kontrukcję, a zatem zaprojektuje pan silnik 1-cylindrowy o mocy 1KM i prędkości 1 obr/min"
Kolega się poddał :mrgreen: )

No więc wracając do Wielkiego Stwórcy, wyobraźcie sobie możecie zrobić silnik o absolutnie dowolnym przebiegu momentu obtorowego w dowolnym zakresie prędkości obrotowych, to co byście wybrali?
To wcale nie jest proste pytanie...
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2006, 19:07   

Ja tylko nie rozumiem czemu wszyscy podniecają sie osiągami TURBO diesla do wolnossącej benzyny. Jeżeli porównujemy to benzyna - diesel ew. TURBO benzyna z TURBO dieslem a wtedy wszystkie te TDi i inne wynalazki juz tak różowo nie wypadają
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2006, 17:41   

moje 4G61T - zakres użyteczny* 2-7 tys obrotów.
moje 1,9TDI - zakres użyteczny* - 1,5-4,2 tys obrotów
Ale prędkości - 4G61T - 2tys - ok 67km/h 7 tys 235km/h
1,9 TDI 1,5tys - ok 64km/h 4,2tys obr. - ok 180km/h

Oba turbo tyle że pierwszy turbo benzyna a drugi turbo diesel - wnioski sami wyciągnijcie.


*- to znaczy obroty przy których przyspiesza a nie muli i udaje że przyspiesza.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2006, 19:13   

dodaj jeszcze ze benzyna to 1,6 a dieslel jak napisałeś 1,9
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-02-2006, 20:21   

Hubeeert napisał/a:
moje 4G61T - .....
moje 1,9TDI - .......

Hubert, co Ty porównujesz :?: :shock: :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-02-2006, 20:37   

No ale nie ma czegoś takiego jak maxymalny moment obrotowy w każdym zakresie obrotów-wystarczy spojrzeć na silniki typu F1 - wielki moment obrotowy ale osiągnąć go można przy bardzo wysokich obrotach - na niskich obrotach to nawet nie przyspiesza (o ile sie nie mylę - to zasługa dolotu powietrza). To samo dzieje się z samochodami w których montuje się filtry stożkowe i sportowe - dobrze dobrany filtr to wzrost momentu obrotowego ale na niskich obrotach samochód traci. Może się mylę - niech mnie ktoś poprawi.
A co do tego co bym wybrał to ja wolę przyśpieszenie i elastyczność niz prędkość maxymalną - więc wolałbym mieć samochód z dużym momentem a moc nie musiałamyś taka wielka.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2006, 22:11   

Karwoś napisał/a:
nie ma czegoś takiego jak maxymalny moment obrotowy w każdym zakresie obrotów-wystarczy spojrzeć na silniki typu F1

Jest, no może nie w każdym, ale w bardzo szerokim zakresie, i właśnie do tego potrzebna jest turbina. Oczywiście moment nie wygląda wtedy tak ładnie jak w katalogach, ale jego garb jest bardzo płaski.
A w F1 nie ma turbo - kiedyś były, ale ich natura była dość wybuchowa. Pamiętam że w pewnym okresie regulamin dawał alternatywę: 2000 cm3 z turbo albo 3000 cm3 bez.
piotras, święte słowa: by być sprawiedliwymi odnośmy turbodiesle do turbobenzyn. Także spalanie :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.