[EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L |
Autor |
Wiadomość |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 03-01-2008, 17:41
|
|
|
Tomek15 napisał/a: | Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu. |
Auto napewno nie jeździ na ssaniu, bo chwilę po uruchomieniu silnika obroty spadają do standardu.
KrzychoP napisał/a: | Metaliczny dźwięk w trakcie hamowania oznacza że klocki masz na wykończeniu. |
Heh ci mechanicy. Pół roku jeżdżę z usterką o której wspominałem. Zasugerowałem więc mechanikowi, żeby zerknął w klocki hamulcowe i ten podobno to zrobił. Z tego co wiem to nie muszę ich wymieniać ale mam wrażenie, że "mechanik" który miał moje auto nie do końca wiedział co mówi.
Edit:
Gadałem z kolesiem z aukcji i ten mówi, że miał identyczną sondę w Volkswagenie Polo ale nie potrafi mi powiedzieć czy w Galancie będzie działać. Oznaczenia sondy to 87854 i na dole opakowania jakaś cyfra 373. Czy coś to mówi komuś z was? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 03-01-2008, 18:38
|
|
|
Tu Kochajj napisał jaką masz mieć sondę. Opisy tyczą sie niby carismy ale Galant sie tez łapie |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2008, 21:09
|
|
|
A może zbiornik paliwa jest przebity,lub gubi po drodze. |
|
|
|
 |
rjacek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 19:00
|
|
|
W jaki sposob sprawdzic ten czujnik temperatury w silniku. U mnie jest taki problem ze czasami silnik pracuje mi na podwyzszonych obrotach, tak jak by chodzil na ssaniu. obrotomierz wskazuje wtedy 1000 obrotow. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 09-01-2008, 10:40
|
|
|
Czujnik sprawdzisz tylko poprzez:
a) kupno nowego(ok 30zł) i wymiane
b) pomiar rezystancji wg manuala... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
winter1986
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 kombi 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 86 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 09-01-2008, 11:42
|
|
|
Odbiegając po części od tematu, jak myślicie czy coś takiego może mieć jakikolwiek wpływ na spalanie w aucie ?
http://moto.allegro.pl/it..._od_supers.html
wiele komentarzy wskazuje na to, że niby coś tam to powoduje z tym spalaniem, bo w przyrost mocy to raczej nie uwierzę |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 09-01-2008, 12:31
|
|
|
Temat rzeka, magnetyzery...dla jednych to cudowny wynalazek, dla innych szajs. Bylo na ten temat na forum, polookaj, osobiście miałem kiedys na próbe założone magnetyzery na paliwo/powietrze przez ok 2 miechy. Nic nie zauwazylem zeby dawaly, dlatego juz ich nie mam. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 09-01-2008, 13:29
|
|
|
Pomiaru dokonujesz na samym czujniku temp (gdzies w bloku silnika) , odpinasz kable i mierzysz oporność na zimnym a następnie na gorącym silniku , rozgrzewasz silnik z podpiętym czujnikiem temp inaczej wyskoczy ci błąd .
Nie pamiętam wartości ale zdaje się ze powinno być dla zimnego 600 om dla gorącego 2000 om lepiej sprawdz dokładnie bo dokładnie nie pamiętam może jest gdzieś na forum a na pewno w autodacie lub workschopie
Pozdrawiam Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 12-02-2008, 23:06
|
|
|
troszkę odkopię... po zakupie w trasie z Elbląga do Wawy mój gal (EA2A) spalił 9,5l/100km ... był wtedy przez całą drogę bardzo duży wiatr... koła mam 215/45/17... w mieście palił jakieś 13,5/100km... po wymianie filtru powietrza, oleju i świec spalanie w trasie spadło do 8l/100km... ten wynik mnie bardzo ucieszył... ale widzę, że w mieście wskazówka znów leci na łeb na szyję... przypuszczam, że wyjdzie mi 12,5-13l/100km... czy taka różnica jest normalna? Honda Civic 1,5 w trasie paliła mi koło 7l/100 a w mieście koło 9... czy silnik dwulitrowy może przy ruszaniu zużywać tak wielkie ilości paliwa? czy może to kwestia opon i średnicy felg (w trasie nie mają może takiego znaczenia jak w mieście)? mechanik podłączał się do komputera i stwierdził, że wszelkie ustawienia jak i sonda są w pożądku... odcinki jakie pokonuję to: dwa razy dziennie ok. 15km po stolicy... mam się zacząć przyzwyczajać? a może pomoże coś zmiana kół na np. 195/55/16? |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 12-02-2008, 23:33
|
|
|
Z czasem również zauważyłem, że w trasie to spalanie wynosi do 10 litrów / 100km, a w mieście do 15 litrów. Wcześniej miałem tak duże spalanie ze względu na fakt, iż codzień praktycznie odpalałem i gasiłem silnik co kilka, kilkanaście minut. Podsumowując myślę, że twoje auto mieści się w granicach średniego spalania |
Ostatnio zmieniony przez spidernet 15-02-2008, 10:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 15-02-2008, 10:26
|
|
|
Cytat: | Z czasem również zauważyłem, że w trasie to spalanie wynosi do 10 litrów / 100km, a w mieście do 15 litrów | - potwierdzam mam podobne wyniki. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-02-2008, 12:42
|
|
|
Skoro mój 1.8 pali po mieście na krótkich odcinkach w korku 12l to twój 2.0 spali 15l i przyzwyczaj się do tego |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 18:44
|
|
|
saphire napisał/a: | spali 15l i przyzwyczaj się do tego |
No chyba ,ze porozmawia z tymi ktorym V6 pali w miescie 10l - a są tu tacy.
wiem ,wiem jestem złośliwy. |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 17-02-2008, 10:53
|
|
|
mi pali tak koło 12-13 gazu plus 5-10 benzyny na zbiornik gazu. zależy od temperatury i zewnętrznej i korków na ulicach. na trasie do 10 gazu |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
gelon [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 12:39
|
|
|
Nie koniecznie moze byc sonda,zacznij od filtrow sprawdz filtr powietrza filtr paliwa i najlepiej jechan na komputer moze tam cos wykarze.Moze tez byc wina czujn ika temp. lub termostat i jezdzisz ciagle na ssaniu |
|
|
|
 |
|