Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda Lambda
Autor Wiadomość
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 13-11-2008, 15:38   

idas

Cytat:
poza tym chyba spala nieco za dużo, podczas prób ecodrivingu w mieście jakoś nie bardzo chce mu się zejść poniżej 10l/100 benzyny (ostatnio nawet 98 oktanowej:)


Jeśli auto nie ma wyraźnych zaleceń producenta, co do ilości oktanów, to nie ma żadnego sensu lać 98....po pierwsze droższa, po drugie może temu towarzyszyć tzw. spalanie stukowe, po trzecie auto jeśli nie jest przewidziane pod 98, będzie paliło więcej , z racji tego że 98 ma niższą kaloryczność...W niemczech na stacjach jest 91 okt, i większość aut na tym jeździ...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2008, 15:40   

miki4x4 napisał/a:
Jeśli auto nie ma wyraźnych zaleceń producenta, co do ilości oktanów, to nie ma żadnego sensu lać 98



miki4x4, zakładając, że w Polsce 98 oktanów to 98 oktanów :)

Umówmy się ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2008, 16:56   

Witam. :P

Powiem Wam, ze za duzo Wam te misie smola ...

u mnie jest stale odkad zrobilem uszczelke pod glowica i wyregulowalem zawory- pali 8.2 (styl mieszany), auto stoi pod chmurka a jezdze nim tylko w zasadzie na uczelnie (17 km) :P

a moze macie nadwage ??:P <joke>

ps. na to jakie jest zuzycie ma wplyw wiele czynnikow: m.in jak samochod byl eksploatowany wczesniej, jak czesto wymieniasz olej i na jaki itd itd ... moze mi sie trafila poprostu perelka ;P

Pozdrawiam :)
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2008, 18:10   

HamanN napisał/a:
Witam. :P

Powiem Wam, ze za duzo Wam te misie smola ...

u mnie jest stale odkad zrobilem uszczelke pod glowica i wyregulowalem zawory- pali 8.2 (styl mieszany), auto stoi pod chmurka a jezdze nim tylko w zasadzie na uczelnie (17 km) :P


HamanN, ja jeżdżę do pracy 4 km wiesz skąd, wiesz gdzie, Ty jedziesz 10 km właściwie bez świateł. No to tak Ci pali :)

Z resztą wskazujesz na styl mieszany. Mnie w odcinkach 450 km po trasie w tym 3 razy przebijanie się z miasta na Chociwel oraz 150 km tylko w mieście też wyszło 8.3l :P

Ja kupowałem auto od gościa z Prawobrzeża i też mówił, że pali 8 z groszami :)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-11-2008, 16:42   

Dzisiaj to już w ogóle autko przesadziło, wg. wskazówki (na oko) paliwa spalił mi jakieś 12litrów przejeżdżając 80 km. W ogóle jak jechałem w wielkim korku to momentalnie zacząłem się bać, że gubię paliwo bo wskazówka z pierwszej krechy (nie czerwonej) spadła sobie do połowy prawie w momencie kiedy nie przejechałem nawet 3 km... Na szczęście później podniosła się do pierwszej...Wskazówka oszalała??A może są inne powody tak wysokiego spalania, dzień wcześniej wszystko było w normie...Acha dodam jeszcze, że od niedawna podczas zmiany biegu na wyższy przy 2500rpm obrotomierz spada poniżej 2000 (tak na 1700) wcześniej spokojnie jak zmieniałem bieg przy 2500 to wpadał na 2000. Powiązane to ze sobą?:)
 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-11-2008, 21:48   

no to juz wiemy w czym problem ...

pomiary na podstawie wskazowki mozesz schowac gleboko ...

Panie zalej pan po korek, wyjezdzil paliwko i zalej Pan znowu po korek bo inaczej to wrozenie z fusow...

u mnie wskazowka spada do pierwszej ponad czerwona przy 300 od zalania po korek, a pozniej robie nastepne 300 km ...
:lol:
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-11-2008, 19:20   

Jeszcze pytanie odnośnie sondy. Jeśli komputer nie zgłasza awarii (a check engine - kontrolka - działa na pewno bo się zapala przy uruchamianiu i zaraz gaśnie:) ) to czy sonda może być do wymiany?
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-11-2008, 09:50   

idas napisał/a:
Jeszcze pytanie odnośnie sondy. Jeśli komputer nie zgłasza awarii (a check engine - kontrolka - działa na pewno bo się zapala przy uruchamianiu i zaraz gaśnie:) ) to czy sonda może być do wymiany?


MOze byc do wymiany sonda... Check nie zawsze sie zapala przy jej bledzie.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-11-2008, 13:46   

Hehe, no to chyba było potrzebne to zalanie pod korek:D po przejechaniu 105 km tylko po Wrocławiu (nie wytrzymałem dłużej, musiałem wiedzieć teraz:) ) dolałem tylko 9,88 litra benzyny zatem spalił mi 9,4l/100, czyli całkiem przyzwoicie biorąc pod uwagę to,że 30 procent czasu w aucie spędzam stojąc w korkach:) Niepotrzebnie panikowałem widzę iż na wskazaniach stanu baku nie należy polegać.
Dzięki za pomoc:)
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2008, 09:57   

idas napisał/a:
po przejechaniu 105 km

tak na ostudzenie dodam ... iż jednostkowe badanie spalania po przejechaniu zaledwie 100km mogą mieć rozbieżności o +- 3l/100 km ... więc jak już to polecam takie testy ...ale po przejechaniu min 3 PEŁNYCH zbiorników paliwa.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-11-2008, 14:51   

A jest jakieś racjonalne wyjaśnienie tej prawidłowości?:) Czy chodzi to tylko o wlanie dokładnie takiej samej ilości paliwa...Myślę, że byłem bardzo blisko maksimum za każdym razem ponieważ przy delikatnym wciskaniu prawie wyciągniętego pistoletu, paliwko było już lekko wypluwane. Dzięki serdeczne i pozdrawiam:)
 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-11-2008, 02:31   

:-)

ojjj te nasze wskaźniki w Lancerkach :P
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-11-2008, 09:48   

idas napisał/a:
A jest jakieś racjonalne wyjaśnienie tej prawidłowości?:)

1 - spalanie w jednej setce kilometrów może znacznie się różnić od spalania w drugiej setce kilometrów ze względu na tak prozaiczne rzeczy jak: zimny/ciepły silnik, ilość odpalania silnika, obciążenie, ruch drogowy ..itd itp ... Dlatego im pomiary są robione na dłuższym odcinku i w różnych warunkach jazdy, tym wyniki są dokładniejsze - bardziej wiarygodne.
2 - tankowanie ...bardzo ciężko tak naprawdę jest zatankować auto dosłownie pod korek ..., zawsze gdzieś tam zostaje nam większy lub mniejszy balon powietrza. Najłatwiej jest przekonać się o tym właśnie na stacji ...zatankuj "po korek" ... przejedź 20m i otwórz korek ... i zobacz czy widzisz dalej paliwo. ... a wlanie do zbiornika 0,5 czy 1 l mniej czy więcej, to na przestrzeni 100km daje nam wielkość błędu aż o te własnie 0,5-1 l/100km. Ja z doświadczenia dodam iż przy po pierwszym tankowaniu do pierwszego odbicia pistoletu, jestem w stanie wlać jeszcze spokojnie 2 litry benzyny ... a być może jakbym się uparł to i 3 litry.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-11-2008, 11:51   

2.68L u mnie wchodzi - tak zazwyczaj :P
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-11-2008, 13:18   

Zgodzę się iż taki pomiar nie jest miarodajny jeśli próbuje się określić średnie spalanie auta w cyklu miejskim:) Mnie jednak bardziej chodziło o sprawdzenie ile spali konkretnie w tej jednej "setce" dlatego, że wcześniejsze "wróżenie z fusów" mnie trochę negatywnie do tego auta nastawiło, teraz jest ok:) Co do średniego to to sobie dopiero po kilku miesiącach wyznaczę. Dzięki panowie!:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.