[EA5A 2.5] Pow. 110 km/h lata mi cała buda. PLS o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-05-2008, 23:02
|
|
|
Ja też bym obstawiał coś z kołami (tył), albo krzywa felga albo balon na oponie, niedokręcone koło (tp raczej można odrzucić bo na stacji by się zorientowali), ostatecznie łożysko (to da się sprawdzić samemu jak ktoś ma pojecie o mechanice).
Nawet najbardziej zdemolowane zawieszenie nie będzie powodowało trzęsiawki, mogą być efekty walenia, bujania tyłem jeżeli amorki siadły, niestabilności na zakrętach , lub przy hamowaniu ale nie drżenia całej budy.
Tania opcja sprawdzenia: pożyczyć od kogoś dwa tylne koła i się przejechać z nową zmianą. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
zyziowaty
Forumowicz

Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 62 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2008, 23:12
|
|
|
Mam to samo - kiedy na łagodnym zakręcie wpadam w jakąś nierówność to tył lekko zarzuca. Po długich namysłach doszedłem do wniosku, iż winę za to ponosi nieprawidłowe pochylenie tylnych kół - po założeniu nowych sprężyn, a są to zamienniki obniżające o 40mm, tylne koła delikatnie się "rozkraczyły" jak w starej BMWicy... . Właśnie w najbliższym czasie wybieram się na ustawienie pochylenia i jakby co, dam znać, czy moje przypuszczenia się sprawdzą.
pzdr
zyziowaty |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2008, 13:24
|
|
|
u mnie sie okazalo ze sa krzywe alusy co dziwne z lewej strony i przod i tyl w przyszlym tygodniu jade cos z tym zrobic w jednej firmie uslyszalem 250 zl za prostowanie 2 szt ale jeszcze jedna firme musze obadac... zobaczymy |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 07-06-2008, 21:01
|
|
|
U mnie prostowanie felg to koszt 50zł od sztuki i nie jest to okazyjna cena, raczej norma. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
chriz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2008, 22:19
|
|
|
ja mam troche inny problem gdy hamuje z wiekszej predkosci odczuwam drgania na kierownicy wydaje mi sie ze moze byc to spowodowane przez opony ale nie jestem do końca pewien |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 07-06-2008, 22:32
|
|
|
Zawsze najlepiej zacząć od kół, ja w następnej kolejności pojechałbym na stację diagnostyczną i sprawdził dobrze przód na trzepakach oraz przede wszystkim hamulce. Wszelkie luzy powinny wyjść no i sprawdź jak Ci hamuje przód i czy równo. Zapłacisz pewnie około 30zł. U mnie przyczyną tego efektu jaki opisujesz były właśnie hamulce. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
Ostatnio zmieniony przez Ursus 07-06-2008, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-06-2008, 22:33
|
|
|
chriz napisał/a: | gdy hamuje z wiekszej predkosci odczuwam drgania na kierownicy |
Może klocki się kończą? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-06-2008, 23:36
|
|
|
Klocki raczej piszczą i się ścierają, rzadko powodują drgania, chyba że zaciski nierówno łapią. Tu bardziej już zwichrowana tarcze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
chriz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 12:56
|
|
|
więc tak na badaniu wyszło że mam delikatny luz na prawym przednim wachaczu hamulce wszystkie łapia równo troche ręczny łapie słabiej na prawe koło ale to nie istotne tarcze i klocki sa ok |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 08-06-2008, 14:12
|
|
|
u mnie po zmianie opon na letnie, przy 120km/h pojawily sie drgania kierownicy a przy 140km/h juz telepie porzadnie kierownica i w siedzeniu sie czuje wibracje-na 99% to wina opon (dostalem uzywane potenza na przod jak kupowalem auto, ale z jakiejs "dziwnej" przyczyny poprzedni wlasciciel je zmienil na inne-slabsze,,,,,,,,,,,,,tlumaczac sie ze 205 sie slizgaja strasznie...a ja mysle ze o te wibracje chodzilo)
przeloze te oponki na tyl i zobacze czy cos sie zmieni |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 09-06-2008, 09:24
|
|
|
Chriz zrób jeszcze to samo co tommyc1. Zakładając że koła masz dobrze wyważone wad opon nie da się często wychwycić u wulkanizatora. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
nalep [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2008, 10:18
|
|
|
Zrobilem caly przeglad zawieszenia (ok) i z tylu geometrie. Co ciekawe odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!
Na razie testowalem przez 1200 km na suchym z pelnym obciazeniem i wyglada na to, ze jest o niebo lepiej.
Az sie nie chce wierzyc, zeby 12 minut moglo miec taki wplyw na zachowanie auta... |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 09-06-2008, 13:33
|
|
|
nalep napisał/a: | Zrobilem caly przeglad zawieszenia (ok) i z tylu geometrie. Co ciekawe odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!
Na razie testowalem przez 1200 km na suchym z pelnym obciazeniem i wyglada na to, ze jest o niebo lepiej.
Az sie nie chce wierzyc, zeby 12 minut moglo miec taki wplyw na zachowanie auta... |
hmm...sorry jesli glupote chlapne, ale...12 minut to chyba nie jest tak malo??? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2008, 14:04
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | 12 minut to chyba nie jest tak malo??? |
wg mnie to niewiele ... ale zależy w czym
1 stopień to 60 minut
nalep napisał/a: | odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!! |
a w jakim kącie dokładnie??
Zbieżność, pochylenie, WSZ czy K.P.I ?? |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
nalep [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2008, 19:13
|
|
|
nalep napisał/a: | odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!! |
Cytat: |
a w jakim kącie dokładnie??
Zbieżność, pochylenie, WSZ czy K.P.I ?? |
zbieznosc calkowita o 12 minut.
jedno kolo zostalo podciagniete do normy. drugie bylo ok. |
|
|
|
 |
|