jaki akumulator ? |
Autor |
Wiadomość |
waldek1978
Mitsumaniak Waldi

Auto: Lancer 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 62 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-04-2010, 08:49
|
|
|
Polecam akumulator TOPLA. Posiadam taki i jestem bardzo zadowolony |
_________________
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-04-2010, 11:09
|
|
|
kiedyś (na forum użytkowników mojego poprzedniego jeździdła) wyczytałem bardzo pozytywne opinie o akumulatorach firmy Banner.
sam nie mam z tą firmą żadnej styczności, w swojej "karierze" kierowcy korzystałem z aku fabrycznych, potem była jakaś centra i kager. działały i tyle robiły to co miały robić choć kager nie miał u mnie łatwego życia (kilka razy wyładowany do zera, 3 razy padnięty alternator) |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-04-2010, 14:59
|
|
|
kgebczyk, jakbym wiedzial to nie pisalbym o "teorii".
Moze wplyw ma tak jak napisal krzychu alternator, ktory wiecej energii zuzywa na ladowanie aku? Nie wiem.
Z miernikiem nie jedzilem - opisalem swoje odczucia z "zabawy" akumulatorami w silnikach 4G92 i 4G93. |
|
|
|
 |
wojtekgsx
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gsx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 27 Skąd: warszawa/ząbki
|
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 12-04-2010, 16:33
|
|
|
10 amperogodzin... nie za mało czasem?
W zasilaczu awaryjnym jest taka rezerwa.
Do auta minimum to 42amperogodziny,
Optymalnie 60. Teraz może nie byłoby to bardzo odczuwalne, ale zimą różnice w pojemności widać.
Poza tym jeżeli rozrusznik potrafi pociągnąć 150-200A na dzień dobry, to 10Ah wystarczyłoby na coś około 4 sekundy
Więc jakby nie zapalił od pierwszego pokręcenia, to lipa |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2010, 11:43
|
|
|
Wczoraj po robocie, auto prawie cały dzień stało na słońcu, miałem problem z odpaleniem - zaskoczył dopiero za drugim razem. Z tego co pamiętam w zeszłym roku w lato też miałem ten problem kilka razy.
Czy aku jest do wymiany (tak czy owak mam zamiar go niedługo wymienić), czy może gdzie indziej leży problem? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-04-2010, 11:55
|
|
|
W sklepach od akumulatorów mają takie fajne urządzenie co mierzy volty pod obciążeniem jeśli jest na wykończeniu albo ma zwartą którąś cele to od razu wychodzi. Możesz też w domu zmierzyć ale najlepiej żeby z dzień postało i zmierzyć też po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i co tam jeszcze masz żeby dużo prądu jadło a silnik wyłączony oczywiście. Jak spadnie tak poniżej 11-11,5 to raczej do wymiany się kwalifikuje. Jak poniżej 10 to na pewno. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 15-04-2010, 11:59
|
|
|
Jeśli kręci a nie odpala to nie jest to wina akumulatora.
Świece wymieniałeś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2010, 15:01
|
|
|
Właśnie sprawdziłem, świece miałem robione 3 lata temu jeszcze w ASO na gwarancji. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 16-04-2010, 14:25
|
|
|
W 1,6 są platynowe?
Myślę że wymiana na pewno nie zaszkodzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 16-04-2010, 15:01
|
|
|
W 1,6 wg instrukcji są:
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11
CHAMPION RC8YC4
I o ile mi wiadomo, to są nie irydowe tylko zwykłe. |
|
|
|
 |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2010, 23:58
|
|
|
Cytat: | W 1,6 wg instrukcji są:
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11
CHAMPION RC8YC4 |
wg. książki serwisowej wymiana co 45.000 km, u siebie montowałem świece NGK (72 zł-komplet) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-04-2010, 00:07
|
|
|
conrad napisał/a: | u siebie montowałem świece NGK (72 zł-komplet) |
Więc to nie są irydowe (te kosztują 50-70zł ale sztuka). A te nie irydowe często nie wytrzymują takich długich okresów... |
|
|
|
 |
waldek1978
Mitsumaniak Waldi

Auto: Lancer 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 62 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-04-2010, 07:58
|
|
|
U siebie też mam świece NGK BKR6E-11 i jestem zadowolony!:-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|