[EA5W 2.5] Naprawa mat grzewczych |
Autor |
Wiadomość |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 20-02-2010, 22:07
|
|
|
ktos zarzucil ze nie warto brac sie za naprawe mat- ja mysle ze warto!
Z tego wzgledu ze w wiekszosci przypadkow to maty beda sprawne( moge sie mylic) poniewaz sa zbudowane z plecionki a nie jak w niektorych markach z drutu. A jak wiadomo plecionka jest bardziej odporna na zginanie.
W moim przypadku uszkodzenie polegalo na przelamanych przewodach dochodzacych do maty. przewody przelamane byly w miejscu przejscia przez gabke. Mysle ze dalo bys sie to sprawdzic bez rozkrecania fatela. W miejscu gdzie przewody do maty wchodza w pianke trzeba by sie dokopac glebiej az do tapicerki lub poprostu pociagnac za kazdy przewod odzielnie w celu spr czy jest przerwany. Ja mialem rozebrany caly fotel i moge powiedziec ze nie jest to takie trudne. Jedyne co bedzie potrzebne do zlozenia to plastikowe opaski zaciskowe poniewaz tapicerka jest montowana wlasnie na takie opaski. Wazne zeby byly wystarczajaco dlugie min 30cm.
powodzenia |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 21-02-2010, 00:16
|
|
|
ja dodam od siebie że ostatnio troche się zajełem matami i znalazłem wtyczke od siedzisk (od oparcia wychodziło by że jest inna, ale jej nie mogłem znaleźć :/) jest to pierwsza wtyczka jeżeli zobaczymy od tyłu pod fotel. 3pinowa. W manualu jest opisane które styki mierzyć i jaką mają mieć oporność (niby 8ohm mi wychodziła troche większa ok 10-12ohm na działającym fotelu)
do tego jest opis wtyczki dochodzącej do przycisków idzie zlokalizować jak się to ma do wtyczki pod fotelem. w niedługim czasie postaram się opisać jak pomierzyć oporność w samej tej wtyczce nie bawiąc się w klękanie pod fotel. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-02-2010, 18:44
|
|
|
Czy u Was fotele grzeja caly czas? U mnie jakos dziwnie to dziala, pogrzeje chwile i przestaje, za kilka minut znowu pogrzeje chwile i przestaje. Jezdzilem kilkoma autami z podgrzewaniem tylka i wszedzie bylo tak, ze jak si wlaczylo to grzanie bylo caly czas. |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:01
|
|
|
u mnie to samo ten typ tak ma!! |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:48
|
|
|
wujas, a jak grzebales w fotelu to nie namierzyles jakiegos termostatu? |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:56
|
|
|
a jest pod mata srednicy ok 1cm i mysle ze nie da sie z tym nic zrobic zeby te roznice temperatur nie byly tak wyczuwalne. Jest on poprostu za duzy i pewnie potrzebuje troche czasu do nagrzania jak i stygniecia. Pozniej wrzuce zdj z robiorki |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:58
|
|
|
wujas, a nie da sie go jakos amputowac? |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 22-02-2010, 00:36
|
|
|
oczywiscie ze sie da to amputowac jednak po takim zabiegu siedzisko bedzie grzalo na maxa czyli tak jak na "HI", poprostu na "LO" prad idzie przez termostat a "HI" bezposrednio do mat.
oto troszke zdj z rozbiorki dokladnie widac jakie przewody i gdzie zostaly przelamane
      
     
  |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 22-02-2010, 11:32
|
|
|
ale u mnie na obydwu pozycjach czyli na Hi i na Lo grzeje z przerwami wiec chyba obydwa tryby ida przez termostat...
ja myslalem zeby zrobic sobie grzanie non-stop ale regulowane potencjometrem |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 22-02-2010, 14:50
|
|
|
Zhan, jestes pewien?? u mnie na Hi raczej grzeje caly czas. patrzac na polaczenie termostata raczej nie ma mozliwosci zeby na HI dzialalo z przerwami no ale moge sie mylic |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 22-02-2010, 19:44
|
|
|
wujas, tak u mnie na 200% grzeje z przerwami na HI |
|
|
|
 |
|