Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 18:16 |
czas/iliśc km.do osiągnięcia optymalnej temp. pracy silnika? |
Autor |
Wiadomość |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2010, 20:24
|
|
|
marmach napisał/a: | wskazanie przed dłuższy czas utrzymuje się poniżej normalnego? |
U mnie doszło do połowy po przejechaniu ok. 9 km i po ok 20 min od odpalenia, czyli pod domem Ale ja mam na "auto" i zaczyna dmuchać ciepłym jak tylko się pojawi 1 kreska, co z pewnością nie pomaga w szybszym rozgrzaniu silnika. Tylko że jak bym włączał ogrzewanie dopiero w połowie skali, to bym codziennie do i z pracy w mrozie w środku jechał... A to w końcu samochód jest dla mnie, a nie odwrotnie. A poza tym stwierdziłem, że skoro dmuchawa włącza się dopiero po pewnym czasie (1 kreska) to znaczy, że konstruktorzy stwierdzili, że już silnik jest jako tako rozgrzany. Toteż np. nie depczę za bardzo, jak nie słyszę dmuchawy |
|
|
|
 |
scoro
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8MIVEC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 68 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-01-2010, 22:33
|
|
|
Jeżeli chodzi o tę "długą drogę" wskaźnika temperatury silnika to sprawa jest dość prosta
Jeżeli nastawiamy sobie nawiew na ciepłe powietrze to ciepło, które chcemy uzyskać we wnętrzu musi być odebrane z silnika. W tym momencie następuje jego dodatkowe wychładzanie.
Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale np. skuteczną metodą aby w upalne dni obniżyć temperaturę silnika jest ustawienie termostatu na max wartość (oczywiście nie mam tu na myśli nowych samochodów, gdzie do takiej sytuacji elektronika nie powinna dopuścić).
Tak więc sprawa jest dość oczywista
Temperatura silnika = ciepło powstałe w wyniku spalania - chłodzenie powietrza - ciepło oddane do wnętrza
Dodakotowo możliwe , że w przypadku automatyki ciepło oddane do wnętrza będzie większe przy niższych temperaturach (chęć uzyskania jak najszybciej ustawionej temp.). Ale możliwe, że odbierane ciepło nie jest zależne od różnicy temp. wewnętrznej oraz tej nastawionej na termostacie. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2010, 22:57
|
|
|
Miałem kilka aut, ale w tym robi się ciepło najszybciej, jak do tej pory...... |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2010, 09:29
|
|
|
marmach napisał/a: | Ja akurat odpalam ogrzewanie po rozgrzaniu silnika, gdy "kreska" jest w normalnej pozycji, czyli prawie w połowie. |
Pierwsza rzecz po odpaleniu silnika to temperatura ma maksa (klima manualna) i nawiew na 2/3 do 1/1
Dzisiaj temperatura o 7:30 -17C. Silnik chodził na luzie z tymi ustawieniami + grzanie tylnej szyby tyle ile trwa spryskanie "Morsem" przedniej i tylnej szyby. Potem jazda. Po ~3km pierwsza kreseczka, po około 5km temperatura na środku, po 8km w samochodzie gorąco - rozpiąłem pod szyja kurtkę i polar. Po 10km wysiadłem |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 23-01-2010, 11:20
|
|
|
Nie ma uzasadnienia czekanie "na luzie".
silnik i tak jest mocno przelewany zwłaszcza w niskich temperaturach, co zmywa film olejowy z tłoków i cylindrów i rozcieńcza olej benzyną, a nieprzepał leci w katalizator. Najgorsze to odpalanie i jazda na krótkich odcinkach, kiedy silnik nie może się rozgrzać. W przypadku EvoX zgaszenie zimnego silnika kilka sek. po odpaleniu na zimno - potem już potrafi nie odpalić. (zalanie). Mój rozgrzewa się ok 3-4 km po odpaleniu -15 st tak by załaczył dmuchawę, a ciepło jest w samochodzie dopiero po ok 10 km. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2010, 11:34
|
|
|
pfx napisał/a: | Nie ma uzasadnienia czekanie "na luzie". |
Ty masz samochód z za wielkiej wody. Zaglądnij do instrukcji co tam napisali:
a) ruszyć niezwłocznie
b) odczekać chwile po rozpaleniu przed ruszeniem |
|
|
|
 |
|